Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

27.01.2016      22:24
|

Načini in tehnike sproščanja

  • A- A+

 

S tehnikami sproščanja zmanjšujemo in omejimo simptome stresa in tako pripomoremo h kakovostnejšemu življenju.

Sproščanje upočasnjuje utrip in dihanje, znižuje krvni pritisk, pospešuje prekrvavitev, zmanjšuje napetost mišic in kronične bolečine, izboljšuje koncentracijo, zmanjšuje jezo in frustracije, povečuje samozavest in še kaj.

 

Poleg najbolj znanih meditacije in joge poznamo več različnih tehnik sproščanja

Z različnimi tehnikami sproščanja se osredotočamo na določene dele telesa, na misli, ki jih imamo, in na povečano zavedanje o svojem telesu. Potreben je le miren, prijetno osvetljen, ogrevan prostor. Vendar gre za veščine, ki jih je treba dlje časa trenirati, če želimo, da bodo res učinkovite.

 

Avtogeno sproščanje ali avtogeni trening

Gre za tehniko, pri kateri sta za lajšanje stresa pomembna vizualizacija podob in zavedanje telesa. Temelji na predstavi, da vsak posamezni del telesa postaja težak in topel, kar se po večkratni ponovitvi tudi pojavi. Sprostite napetost mišic v glavi, vratu in ramenih, nadaljujete s sproščanjem rok, trupa, zaključite z nogami in prsti na njih. Odmislite vse težave, s katerimi ste se obremenjevali čez dan in pred časom. Ko ste sproščeni, si zamislite prijetno pokrajino, pri tem pa sproščeno in umirjeno dihajte. V mislih si ponavljajte pozitivne spodbude in stavke ter jih poskušajte zasidrati v zavest.

 

Vizualizacija

S tehniko vizualizacije gre za oblikovanje podob v mislih, ki vas bodo ponesle v miren, sproščujoč kraj ali položaj. Poskušajte uporabiti vse svoje čute, skupaj z vonjem, vidom, sluhom in dotikom. Pomembno je, da se vizualizacije lotite v tihem prostoru, zaprete oči in se znebite oprijetih oblačil, ki vas bodo med sproščanjem le utesnjevala.

 

Tehnike dihanja

Tehnik dihanja je veliko, čeprav vsi večino časa dihamo povsem nezavedno. Če se posvetimo načinu dihanja, obstaja velika verjetnost, da se bomo zelo sprostili, saj bomo razbremenili možgane, v telo bo prišlo več kisika, kar bo pospešilo cirkulacijo krvi. Posebej velja izpostaviti dihanje s trebušno prepono, torej s spodnjim delom trebuha, s katerim v svoje telo pridobimo tudi več kisika. Dovolj kisika v telesu omogoča organom mirnejše delovanje, posledično pa se umirijo tudi naše misli.

 

Kineziologija

Zanjo velja, da vsi organi in deli našega telesa razpolagajo z energijskimi potmi. Če stimuliramo določeno točko telesa, se energija, ki pri tem nastane, prek mišic prenese naprej na organ. Kineziologija pomaga pri težavah z organi in mišicami. Preprosta vaja je masiranje ušesnih mečic s palcem in kazalcem, ki preganja utrujenost, poveča koncentracijo in deluje sproščujoče.


Taj či in či gung

Zaporedje 24 gibov pri taj čiju je neke vrste meditacija v gibanju. Pri tem so pomembni tudi globoko dihanje, sproščena drža telesa in trdna stoja. S pravilnim izvajanjem vaj lahko zmanjšate zategnjenost, izboljšate držo telesa in gibčnost. Vaje pozitivno vplivajo tudi na živčne motnje in srčno-žilna obolenja.
Metoda či gung temelji na sprejemanju energije v telo z dihanjem, ki se po energijskih poteh razporedi po vsem telesu. 

 




Povezave:Student

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 3
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam,
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK