Mobilno RSS Facebook E-novice Nastavi za domačo stran Dodaj med priljubljene Podcast Pozabljeno geslo Registriraj se Prijava facebook_connect.gif



  • A- A+

18.08.2013      9:29
|
Smrčanje

Ko tvoj cimer smrči?

  • A- A+

 

Smrčanje nastopi, ko napetost mišic grla in ostalih mišic, ki nadzorujejo premikanje jezika in čeljusti, popusti. Če so te mišice šibke, mehko nebo pri vdihovanju zraka zaplapola. Glavni vzrok za smrčanje je zožanje zračnih poti, ki ga povzroča mehko nebo.

Raziskave kažejo, da smrči več kot tretjina odraslih ljudi. Pri smrčanju nastaja močan zvok – najglasnejši smrčač, ki se je s svojim smrčanjem vpisal v Guinessovo knjigo rekordov, smrči z jakostjo 95 decibelov. Jakost normalnega smrčanja pa je okrog 80 decibelov. Ta zvok ponavadi moti partnerja, moti pa tudi spanec smrčečega, saj njegovo spanje ni globoko in zato se zjutraj ne zbuja spočit.

 

Razlogi za smrčanje so različni, odkrijejo pa jih lahko z otorinolaringološkim pregledom. Tu pa naštevamo nekaj posrednih dejavnikov, ki vplivajo na smrčanje:

-         starost – v starosti postajajo mišice ust in grla vedno ohlapnejše in zato po 60. letu smrči kar 40-60 % populacije                        

 -         spanje po uživanju alkohola – alkohol poveča ohlapnost mehkega neba                        

-         povečani mandlji in žrelnica – predvsem pri otrocih, ki zaradi vnetega grla težje dihajo                       

 -         spanje na hrbtu – pri spanju na hrbtu se čeljust spusti navzdol in nazaj, jezik pa zdrsne navzdol, zato se zračne poti zožijo                      

   -         debelost – dihalne poti so obložene z maščobnimi celicami, zato je žrelo ožje                       

  -         ovire v nosu – povečajo tlak, ki povzroča plapolanje mehkega neba                       

  -         bolezensko povečanje jezika – jezik zdrsne nazaj in pritiska na mehko nebo, kar povzroči smrčanje.

Večini ljudi se smrčanje ne zdi resen problem. Vendar pa se moramo zavedati, da je smrčanje motnja spanja, ki smrčečemu onemogoča kakovosten spanec. Ker smrčanje ovira dihanje, spanje ni tako globoko in mirno. Posledice so jutranji glavoboli, slabo razpoloženja, izguba koncentracije in kronična utrujenost. Če smrčanje preide v dušenje v spanju, se moramo posvetovati z zdravnikom, saj je to resna motnja, ki ima številne negativne posledice.

 

Če vas ali vašega partnerja smrčanje zelo moti, lahko preden se odločite za operacijo, poskusite nekatere naravne tehnike:

-         spremenite položaj spanja: Če smrčite le, kadar spite na hrbtu, je rešitev, da izberete drugačen spalni položaj. Mesto, kjer imate glavo, nekoliko privzdignite (dvignite vzglavnik) ali pa poskusite s staro tehniko. Na hrbtni del pižame všijte žogico za namizni tenis, ki bo preprečevala, da bi se prevalili na hrbet in začeli smrčati.                        

 -         shujšajte: dihalne poti pri pretežkih poteh so odebeljene in zato so zračne poti ožje.                         -         izogibajte se alkoholu, uspavalom in pomirjevalom: alkohol, uspavala in pomirjevala onemogočajo normalno dihanje     

  -         pred spanjem inhalirajte: ker je pogost vzrok smrčanja zamašen nos, poskusite z ihaliranjem pare, ki odmaši zračne kanale (za boljši učinek lahko dodate nekaj kapljic eteričnega olja)

 

 

Tina Pečan




Povezave:Študent

Prijavi napako v članku



KOMENTIRAJ

X

Sponzorirano


ANKETA
Arhiv anket

Trenutno ni aktivne ankete
Preberi več in komentiraj
ZADNJE KOMENTIRANE NOVICE

Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  Ponujamo vam ponudbo Finančno financiran...
Razvajanje v toplicah 1
disqus_user  |  Moja žena je s svojimi otroki zapustila ...
Nauči se programiranja z “Innovation Jam Cour... 1
disqus_user  |  Ali potrebujete posojilo? ČE JE ODGOVOR ...
Na fakulteti sem in potrebujem svoj bančni ra... 4
disqus_user  |  zdravo Ali potrebujete nujno posojilo? P...
Tinder in negativnosti družbenega omrežja 2
disqus_user  |  Se strinjam, si pa dal tudi zelo primern...
ŠTUDENT KANAL


e-novice Želim brezplačno izdajo uredniškega izbora
najboljših študentskih novic na e-mail
Potrdi
100% skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odnaročili se boste lahko kadarkoli!



V zgornje okence vpišite vaš elektronski naslov, na katerega boste prejeli nadaljna navodila.
Prijava na www.student.si
Vpišite prijavne podatke:


Ste pozabili geslo?

fb_prijava Ste že uporabnik facebooka-a?
Vpišite se z enostavnim klikom na ikono -›

Registracija

Mozilla Firefox

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Možnosti (Options)
V zavihku Splošno (Main) v polje Domača stran (Home Page) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Internet Explorer

Kliknite na meni Orodja (Tools) in izberite Internetne možnosti (Internet Options)
V zavihku Splošno (General) v polje Home Page (Domača stran) vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb V redu (OK)

Chrome

Hkrati pritisnite ALT+F in izberite Možnosti
V zavihku Osnove kliknite na gumb Uporabi trenutno stran
Kliknite na gumb Zapri

Netscape Navigator

Kliknite na meni Tools in izberite Options
V zavihku Main v polje Home Page vpišite naslov rn.si
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite CRTL+F12
Kliknite gumb »Use current«
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+","
Izberete zavihek General
Kliknite gumb »Set to current page«

Mozilla Firefox

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Shrani (Save)

Internet Explorer

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Dodaj (Add)

Chrome

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb Končano (Finish)

Netscape Navigator

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Opera

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK

Safari

Hkrati pritisnite tipki CTRL+D
Kliknite na gumb OK