Akcija ali zgolj atrakcija?

0

Trgovci v boju za kupce ponujajo številne popuste, ugodnosti in akcije. Nore cene in visoki odstotki znižanj kar kličejo k vprašanju ali so res dejanski popusti na stare, visoke oz. višje cene ali trgovci le zavajajo potrošnike z nizkimi cenami.

Če na trgovinski polici piše, da je nek izdelek znižan tudi do deset odstotkov in je cenejši kot običajno, bo večina kupcev temu slepo verjela, saj običajno ne gremo preverjati, če to res drži. Nizke cene so dovolj velika spodbuda, da kupci preprosto verjamemo trgovcem na besedo in mislimo, da če je zapisana znižana cena, potem se izdelek zagotovo splača kupiti. Vprašanje pa je ali smo kupci s tem zavedeni, so cene res tudi dejansko znižane. Če sami ne spremljamo, ali gre res za akcijske cene, so trgovci pod nadzorom tržnih inšpektorjev, ki preverjajo, ali so popusti res takšni, kot so obljubljeni na velikih plakatih, nalepljenih na izložbo in ali so akcijske cene dejansko nižje od običajnih.

 

Kaj dela inšpekcija?

Tržni inšpektorat, ki v času sezonskih razprodaj poostreno nadzoruje zavajanje v zvezi s ceno oz. popusti, prav tako obravnava prijave potrošnikov, ki lahko prijavimo vsako zavajanje cen, njihovega izračuna, navidezno znižanje ali cenovne prednosti, ki se izkažejo za nepošteno poslovno prakso. Če so tovrstne kršitve razkrite, morajo trgovci plačati visoko denarno kazen.

Za zavajanje potrošnika gre zlasti v primerih oglaševanja, kjer z nejasnim sporočilom, pretiravanjem in podobno vsebino trgovci izkoriščajo našo neizkušenost in neznanje, oglaševalci s tem pritegnejo kupce in si krepijo dobiček. Tudi če namen oglaševalca oz. trgovca ni zavajanje, je dovolj, da oglas spodbudi napačne vtise pri potrošniku, kar lahko vpliva na našo nakupovanje. Napačne in neresnične informacije, ki bi utegnile zavajati potrošnika, se največkrat izkažejo v oglaševanju v prodajalnah ali na oglasnih letakih:

  • popusti na izdelke, ki niso bili nikoli v prodaji po višjih cenah;
  • obljubljen 70 % popust, dejansko pa se nudijo popusti 20–70 %;
  • oglaševani popusti na vse izdelke, če to ne velja za popolnoma vse izdelke, ki jih prodajalec nudi;
  • akcija 1 + 1 = 3, vendar ni navedeno, da gre za tri enake izdelke;
  • popust se obračuna na blagajni, nikjer ni navedeno, za kakšen odstotek znižanja gre;
  • super cena, nore cene, ugodni nakupi, dejansko kupec ni seznanjen, za kakšne ugodnosti gre.

Takšne in podobne oglaševalske poteze sprva pritegnejo kupce, a gre v omenjenih primerih za zavajanje potrošnikov, saj trgovci z nejasnimi podatki zapeljujejo potrošnike in ne podajajo pravilnih oz. natančnih informacij glede popustov in akcijskih cen, zato je potrebno biti pred nakupom izdelkov v akcijah še posebej pozoren in previden.

 

Sanda Gajsar

 

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši svoj komentar
Prosim vpiši ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.