#fanfara2016 – varen pristanek potovanja po vaših mislih

V četrtek, 14. aprila 2016, je v Austria Trend Hotelu Ljubljana potekala že  deveta fanfara™,  največja študentska marketinška konferenca v Sloveniji. Osrednja tematika letošnje konference je bila psihologija v marketingu, skoznjo pa so udeleženci poleteli v spremstvu devetih govorcev, dveh delavnic in ene slepe potnice. 

Konferenco je s kratkim video predavanjem otvorila prav fanfarina skrita gostja, marketinška strokovnjakinja iz Portlanda v Oregonu, Cathey Armillas. Slednja svetuje, da se marketing osredotoči predvsem na čustva potrošnikov (https://goo.gl/m76SN5). Nato je oder prevzel prvi in najmlajši govorec, konceptualni/umetniški direktor Havas Worldwide Vienna, Gregor Ahman. Ahman je izpostavil dejstvo, da so dobri marketingaši (podzavestno) tudi dobri psihologi, saj imajo  oboji skupen interes za razumevanje ljudi, potrošnikov. Kot primer dobre prakse je med drugim navedel turistično marketinško kampanjo The Swedish Number in na Švedsko poklical kar med svojim predavanjem. Sledilo je predavanje Maje Michieli, vodje ključnih naročnikov pri Valiconu. Michielijeva je govorila o potrošniški nevroznanosti, s katero lahko natančno identificiramo dva bistvena procesa, pozornost in čustveno reakcijo. Čeprav nam nevroznanost ne more dati recepta za oglas, ki bi zagotovo deloval, pa je izpostavila dva primera, v katerih so čustva potrošnikov izrazito pozitivna – ko se v oglasih pojavijo otroci ali zlati prinašalci. 

Po krajšem odmoru je sledilo predavanje Mitje Mavsarja z naslovom Oblikovanje lepih izkušenj. To je bilo prvo predavanje, ki ga je  fanfara™ prek svojega Facebook profila tudi prenašala v živo (https://goo.gl/E9Lrvm). Mavsar je z nami delil nekaj nasvetov, kako ustvariti lepo in dobro uporabniško izkušnjo: samo razmišljanje ni dovolj, nujno je razumevanje uporabnika, raziskovanje in znanje psihologije. Uroš Cvetko, direktor za BI in CRM v Mercatorju, je v svojem predavanju z naslovom Big Data vs. trženjske raziskave – substituti ali komplementi sklenil, da so ti prav slednje. Big Data sicer lahko razkrijejo podatke o tem, katere izdelke potrošnik kupi, ne pa tudi njihovega mnenja o njih, zato lahko pravo sliko o potrošniku dobimo le, če uporabimo oboje. Pred odmorom za kosilo je sledilo še predavanje Mojce Klenovšek Podobnik, vodje kvalitativnih raziskav na Ipsosu, z naslovom Percepcija perceptivnega. Govorka je izpostavila, da se morajo marketingarji, da bi resnično spoznali potrošnike, podati na teren. Potrošniki namreč velikokrat ne znajo odgovoriti na nekatera od vprašanja oziroma nam ponudijo odgovore, ki niso nujno resnični, saj se ne zavedajo motivacije v ozadju nakupa. 

Po kosilu v hotelski restavraciji je na oder stopila Svetlana Ćopić, kreativna direktorica Scholz & Friends Beograd, ki je v predavanju Can you hear the colors?, kako je mogoče barve ne samo videti ampak tudi slišati. Po programu je sledilo predavanje iz prava, v svet katerega so udeleženci potovali z Jako Repanškom, ustanoviteljem svetovalne službe RePublis. Repanšek je študentom ponudil precej uporabnih pravnih nasvetov, med drugim je izpostavil tudi dejstvo, da delo preko študentske napotnice ni enako delu preko avtorske pogodbe. To pomeni, da je, v kolikor pogodba ni sklenjena, lastnik avtorskih pravic študent in ne njegov delodajalec. 

Po zadnjem odmoru je sledilo predavanje Gorazda Slaka, programskega direktorja Planet TV, z naslovom Ena marketinška štorija. Slak je poudaril, da se je cena zakupa oglasnega prostora na Planet TV zaradi uspešnosti romantične komedije povečala dvakrat toliko kot gledanost Planet TV-ja. Kot skrivnost, kako k ogledu romantične komedije pritegnili tudi moške gledalce, pa nam je svetoval komične vložke. Zadnja je na oder stopila izredna profesorica na FDV, dr. Karmen Šterk in konferenco sklenila s kritičnim pogledom na oglaševanje. V predavanju z naslovom Prodati nič je poudarila, da želi marketing uloviti želje potrošnikov in ne zadostiti njihovim potrebam. Potrošniki sami pa niti ne vedo kakšne so njihove želje. Želja, ki jo izrazijo, je namreč vedno želja nekoga drugega, ne pa njih samih. Šterkova pravi, da je brezno želje za marketing zlata jama, saj mu omogoča, da potrošnikom proda nepozitivirani nič – mleko brez glutena, čeprav ga ta v resnici sploh ne vsebuje. 

Vzporedno s predavanji sta potekali tudi dve praktični delavniciSonja Peklenik je na delavnici Osebnostni cocktail govorila o osebnostnih tipih, udeleženci delavnice pa so reševali tudi test in tako ugotovili kateri osebnostni tip se skriva v njih. Pri tem je Peklenikova poudarila, da nam poznavanje osebnostne tipologije omogoča, da iz ljudi potegnemo najboljše. Miha Gams je na delavnici Če bi pogledi kupovali predstavil tehnologijo eyetrackinga in dela, ki ga opravljajo v podjetju Oculus. Prav tako pa so imeli obiskovalci delavnice možnost, da eyetracking očala preizkusijo tudi sami. 

Dnevni program se je zaključil v poznih popoldanskih urah, vendar pa pristanek za takrat še ni bil predviden. Potovanje se je nadaljevalo v večernih urah v klubu TOP SIX, kjer je potekal after party, FUNfara. Po dolgem dnevu so se udeleženci konference sprostili in prepustili ritmom DJa Alena Kapella in saksofonista Matije Mariona.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.