Hrbtenica

0

Dandanes skorajda ni človeka ki vsaj enkrat v življenju nebi potožil zaradi bolečin v hrbtenici. Spodaj boš našel/ našla nekaj nasvetov ta to lahko preprečiš ali izboljšaš.

9 nasvetov za zdravo hrbtenico

1. Gibaj se!
Razgibana hrbtenica je zdrava hrbtenica! Hoja, plavanje in kolesarjenje so idealni športi za tvojo  hrbtenico, če pa ste bolj mirne in potrpežljive narave lahko poskusiš z jogo.

2. Zdrava prehrana!
S pravilno prehrano lahko za svoje telo in hrbtenico storiš več dobrega, kot si predstavljaš. Uravnotežena prehrana ti zagotovi dovolj energije in moči za opravljanje dnevnih opravil.

3. Pijte!
Voda je za telo pomembnejša od hrane. Brez hrane lahko telo zdrži do 70 dni, medtem ko ga pomanjkanje vode izčrpa že po desetih dneh. Učinki vode na telo so znani, malo manj pa se zavedamo, da je telesna gibljivost odvisna tudi od te brezbarvne tekočine.

4. Sproščanje
V stresnih situacijah tudi naše mišice niso sproščene, takrat svojih nalog ne opravljajo maksimalno, kar pomeni, da so obremenitve na druge dele telesa, tudi hrbtenico, še večje.

5. Spočijte hrbtenico!
Vsi vemo, kako sladek je popoldanski počitek, vendar ne spite več kot pol ure. V tem primeru se lahko zgodi, da boste po počivanju le še bolj utrujeni. Prav tako s počitkom ne boš dosegel/a svojega namena, če nimaš  kvalitetnega ležišča.

6. Prava postelja
Udobno ležišče je ključnega pomena za spočito hrbtenico. Kakšna je naša postelja lahko ugotovimo med počivanjem. Vprašajmo se, ali se nam enakomerno prilega, ali nas kaj moti in ali so vbočeni deli telesa dovolj podprti?

7. Pravilna drža
Mnogo bolečin izvira iz nepravilne drže, tako med sedenjem kot opravljanjem vsakdanjih opravil. Rame potisnimo nazaj in vzravnajmo hrbet. Nog med sedenjem ne prekrižajmo, saj tako hrbtenico obremenimo le na eni strani.

8. Vzglavnik
Kako mehki in prijetni so puhasti vzglavniki. In kako malo podpore nam zagotavljajo! Vzglavnik mora vratnemu predelu zagotavljati podporo, s tem namreč omogoča, da se vratne mišice dodobra spočijejo. Bolečine v vratu so lahko tako intenzivne, da celo omejijo gibljivost mišic, napetosti pa se lahko začnejo širiti po celotni hrbtenici.

9. Preventiva
Bolje preprečiti kot zdraviti! Upoštevaj nasvete, gibaj se in zvečer zaspi na udobnem ležišču. Niti enkrat več se ti  ni treba zbuditi z bolečo hrbtenico.

 

 

Tina Pečan

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši svoj komentar
Prosim vpiši ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.