Kako do službe?

Kako v 7 hitrih korakih do dobre zaposlitve, ko ni objavljenih prostih delovnih mest – Uradni list RS, Lj., 2014Cena: 13,50 EUR

Končno je tik pred koncem leta 2014 pri Uradnem listu Republike Slovenije izšel prvi slovenski priročnik za samopomoč pri iskanju službe z naslovom Kako do službe. Kako v 7 hitrih korakih priti do dobre zaposlitve, ko ni objavljenih prostih delovnih mest. Da je avtorica priročnika, mag. Tamara Guzelj, strokovnjakinja, ki dodobra pozna dogajanje in posebnosti slovenskega trga dela, je njegova bistvena prednost pred sorodnimi prevedenimi teksti. Druga kvaliteta teksta pa izhaja iz avtoričinih izkušenj dela z in za različne deležnike na trgu dela; bila je kadrovnica uspešnega slovenskega podjetja, ki posebno skrb namenja prav razvoju kadrov in kot samostojna podjetnica sodelovala in svetovala tako osebam, ki iščejo delo, kot podjetjem/podjetnikom, ki iščejo nove sodelavce. Najmočnejše reference priročnika so poznavanje in razumevanje posebnosti in razmer na slovenskem trgu dela, zagat in ovir na strani iskalcev dela ter potreb in pričakovanj delodajalcev.

Avtorica izhaja iz dveh dejstev, ki zaznamujeta aktualne razmere na slovenskem trgu dela: 1. da razpisov za delovna mesta ni, kar še krepi prepričanje, da dela ni oz., da je danes skorajda nemogoče najti službo in 2. da podjetja vsekakor za uspešno delo in razvoj tudi danes nujno potrebujejo nove sodelavce. Iz teh dveh dejstev avtorica potegne sklep, da se danes služba dobi na povsem drugačen način kot včeraj in da so zato načini iskanja nujno zelo drugačni. Avtorica na podlagi tega izpostavi sedem (7) hitrih in preverjeno učinkovitih korakov, kako najti službo tudi v sodobnih pogojih:

  1. definicija sebe kot Jaz, d. o. o.,
  2. oblikovanje trženjske in prodajne strategije,
  3. priprava potrebnih orodij,
  4. identifikacija 30 ciljnih podjetij,
  5. raziskava ciljnih podjetij,
  6. navezava stikov,
  7. nastop na zaposlitvenem razgovoru. 

Na osnovi dolgoletne kariere in prakse dela z iskalci zaposlitve prepozna avtorica dvajset (20) lastnosti, po katerih se med seboj razlikujejo večni poraženci in zmagovalci na trgu iskanja službe: „Razlika je navadno v detajlih, kot so nastop, fokus, orodja, ki jih uporabljajo in strategije (ali pomanjkanje strategije), ki jim sledijo in jih uresničujejo ali jih ne uresničujejo.“ (12)

Ker je iskanje službe v sodobnih pogojih dela nujno potrebna spretnost, za katero nas ne doma ne v šoli niso posebej pripravljali, je na nas samih, da manko kar najhitreje nadoknadimo in se tudi ob pomoči učinkovitih ter strokovnih priročnikov in mojstrov lotimo treninga. Vse te spretnosti lahko s pridom treniramo in pridobivamo že v času študija, ki je, kot pravi tudi avtorica priročnika, mag. Tamara Guzelj, tisti najboljši čas za iskanje prve/prvih služb.

s.ž.ž.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.