Kreativni tiri

V sredo zvečer se je v Mestu oblikovanja Slovenija odvila prva od štirih delavnic Kreativni tiri, na katerem so več kot 70 udeležencem svoje izkušnje predstavili proizvajalci lesenih montažnih hiš in stavbnega pohištva, ki svoje izdelke pod lastno blagovno znamko uspešno tržijo na tujih trgih. Namen delavnice je bil podjetjem na praktičen način približati načrtovanje sejemskega nastopa kot pomembnega promocijskega orodja in obenem velike naložbe, ki je tako organizacijsko kot finančno precejšen zalogaj za podjetje.

 

Uvodoma je prisotne nagovoril Jože Prikeržnik, generalni direktor Direktorata za lesarstvo pri Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki je poudaril, da je les ena najpomembnejših naravnih surovin Slovenije, saj je kar 60 % površine države pokrite z gozdovi, s čimer veljamo za eno najbolj gozdnatih držav v Evropi. »Les in slovenska lesna industrija sta bila kar nekaj časa zapostavljena, v zadnjem obdobju pa smo ponovno prišli do spoznanja, da je  les naša strateška dobrina. Opredelili smo ga v vseh strateških dokumentih in se začeli zavedati, da moramo z njim pametno gospodariti, zagotavljati nova delovna mesta v tej panogi, v tujino pa izvažati predvsem izdelke z visoko dodano vrednostjo, ki vsebujejo slovensko znanje in uspešno tržiti svoje izdelke pod lastno blagovno znamko.«

 

Les je tudi velik neizkoriščen potencial, zato je SPIRIT Slovenija leta 2013 pričela aktivno promocijo spodbujanja rabe slovenskega lesa na vseh ravneh družbe ter z različnimi aktivnostmi krepiti splošno zavedanje o lesu, da bi spodbudili nadaljnji razvoj lesne industrije, je v nadaljevanju pojasnila Petra Drobne, vodja projektov s področja lesarstva na SPIRIT Slovenija.  »Letošnje delavnice Kreativni tiri so plod dobrega sodelovanja med SPIRIT Slovenija, Kreativnim centrom za les in Društvom inženirjev in tehnikov lesarstva Ljubljana. V okviru štirih delavnic prenosa znanja pričakujemo, da se bodo krepili predvsem tisti projekti in nastopi, ki kažejo možnost največjega doseganja dodane vrednosti na tujih trgih. S predstavitvijo uspešnih podjetniških zgodb na tej delavnici, kjer nam bodo svoje bogate izkušnje podali proizvajalci lesenih montažnih hiš in stavbnega pohištva, želimo podjetjem olajšati odločitev o vključevanju v enake ali sorodne projekte

 

V nadaljevanju so svoje izkušnje s poslovanjem na tujih trgih podali Marko Lukić, direktor podjetja Lumar IG, d. o. o., Bogdan Božac, direktor podjetja Marles hiše Maribor, d. o. o., Alojz Selišnik, direktor podjetja Melu mizarstvo, d. o. o., Matevž Vrhovnik, direktor podjetja Alfa Natura, d. o. o., in mag. Neja Rupnik, direktorica mizarstva v družbi M Sora, d. d.

 

Vodilno slovensko podjetje za gradnjo pasivnih montažnih hiš Lumar ima veliko izkušenj z avstrijskim trgom in avstrijskim poslovnim okoljem. Vendar pa je vstop na ta trg, zaradi tamkajšnjega specifičnega načina prodaje, ki poteka skoraj izključno prek centrov vzorčnih hiš, za podjetje kapitalsko zelo zahtevno, je izpostavil Marko Lukić. Sami na tuje trge izvozijo med 35 in 45 % svoje proizvodnje in brez tujih trgov ne bi preživeli, saj je Slovenija premajhen trg. »Proizvajalci lesenih montažnih objektov v Sloveniji imamo zelo dolgo tradicijo, vendar pa s v tujini ne znamo predstavljati, predvsem pa se ne znamo povezovati. Manjka nam pa tudi več sredstev za boljšo predstavitev. Zato je tu podpora SPIRIT Slovenije oziroma države zelo dobrodošla pomoč. Lani smo zgradili slovenski paviljon za svetovno razstavo Expo Milano 2015, kar je imelo za nas že do zdaj številne pozitivne učinke, predvsem na italijanskem trgu. Še več pa jih, ob večji prepoznavnosti in ugledu podjetja, pri svojem poslovanju pričakujemo dolgoročno.«

 

Bogdan Božac.je pojasnil, da Marles, kot najstarejši in največji slovenski proizvajalec montažnih objektov, izvozi 70 % svoje proizvodnje na kar nekaj tujih trgov, kjer so že prepoznani kot ponudnik, katerega izdelki dosegajo najvišje standarde kakovosti po konkurenčnih cenah. Še posebej je zanje pomemben avstrijski trg, kjer se jim je dolgoročna prisotnost zelo obrestovala, predvsem po krizi, ki je prizadela tudi trg montažnih hiš, ki pa se je zanje izkazala kot priložnost. Avstrija je zahteven trg, predvsem na področju gradbeništva, kjer obstaja kar 22.000 normativov. “Priporočam vstop preko avstrijskega poslovnega partnerja, ne samostojno. Sicer pa so v tujini lahko uspešna tista slovenska podjetja, ki bodo ponudila večjo kakovost, kot jo ponujajo podjetja, ki so že na tistem trgu. Slovenska podjetja tujih trgov ne moremo preplaviti s količino, zato moramo delati na kakovosti.«

 

Mag. Neja Rupnik je povedala, da njihovo podjetje M Sora, ki velja za vodilnega proizvajalca stavbnega pohištva v Sloveniji, med 30 do 40 % svoje proizvodnje proda v tujini. Njihov glavni izvozni trg je Avstrija, prisotni so še na nekaterih drugih tudi bolj oddaljenih trgih, denimo v Azerbajdžanu. V tujini prodajajo sami, brez posrednika, saj ti zahtevajo prevelike provizije, poleg tega pa tudi nimajo njihovega znanja. V Avstriji so letno prisotni na štirih ali petih sejmih. »Sejmi se nam dobro obrestujejo. So dolgoročna naložba, saj z njimi utrjuješ oziroma gradiš svojo blagovno znamko. Zelo pomembna je lokacija razstavnega prostora na sejmu, predvsem za manjša podjetja.«

 

Podjetje Melu mizarstvo je po besedah Alojza Selišnika specializirano za izdelavo notranjih masivnih vrat iz smreke, bukve, hrasta, jesena, javorja in breze. Sami v tujino prodajo okoli 90 do 95 % svoje proizvodnje notranjih masivnih vrat. »Vrata niso več klasično stavbno pohištvo, temveč so neka vez med stavbo in pohištvom. Zaradi tega je potrebna tudi drugačna promocija tovrstnih izdelkov. Za nas razstavljajo naši kupci, prisegamo na osebni pristop pri prodaji . Slovenski kupci so izjemno zahtevni. S pravim pristopom in pravo mero prilagodljivosti si lahko uspešen na vsakem tujem trgu.«

 

Petino svoje proizvodnje na tujih trgih, pretežno na Hrvaškem, prodajo v podjetju Alfa Natura, ki se ukvarja z gradnjo montažnih objektov iz masivne križno lepljene lesene konstrukcije, je pojasnil Matevž Vrhovnik. “Lokacija razstavnega prostora na sejmu je izjemnega pomena, še posebej za majhna podjetja kot je naše. Pred leti smo za dva sejma pripravili vizualizacijo naše predstavitve, s katero smo očitno tako prepričali organizatorje sejma, da so nam dali izvrstno lokacijo in izdaten popust. Kar zadeva vstop na tuji trg, so arhitekti najboljši kanal za prodajo v tujini in tisti, ki odpirajo vrata do novih strank.«

 

»Kreativni tiri« so zamišljeni kot spodbuda vsem tistim podjetjem, ki svoje znanje, oblikovalsko, arhitekturno in tehnološko odličnost izkazujejo v lesu. Gre za serijo predavanj uspešnih podjetnikov, ki delujejo na področjih lesenih montažnih hiš, stavbnega in bivalnega pohištva, o izkušnjah, ki so jih pridobili ob aktivni udeležbi ali izvedbi poslovno-kreativnih projektov in sejemskih nastopov v tujini. Naslednja delavnica bo 21. junija 2016 na temo bivalnega pohištva in repromaterialov.

Delavnico Kreativni tiri 01 sta pripravila Javna agencija SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo – Direktorat za lesarstvo v sodelovanju s Kreativnim centrom za les, Društvom inženirjev in tehnikov lesarstva Ljubljana.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.