Od podjetniške ideje, testiranja do izvedbe

Pred vstopom v poslovni svet iščemo pravo idejo, nato jo testiramo, če je dovolj zanimiva za trg. Določiti moramo svojo ciljno skupino.

Naslednji korak je prodreti do kupcev in stremeti k temu, da se kot fleksibilno podjetje obdržimo na hitro spreminjajočem se trgu, saj je vsako podjetje namreč pod pritiski hitrosti in modernosti. Prispevek v nadaljevanju se naslanja tudi na slišane vsebine 10. marca 2015 na dogodku Kariernega centra, naslovljenega Pripravljeni na podjetniško pot.

 

Podjetniška ideja

»Prihodnost je v norih idejah, novih pristopih, kapitala je dovolj,« pravi Sandi Češko, lastnik multinacionalke Studio Moderna. Pri podjetniški ideji gre za nadgradnjo stare rešitve. Treba je razmisliti o tem, kaj že obstaja in kako bi to izboljšali, da bi potrošniku oziroma poslovnemu partnerju naša storitev ali izdelek prinašal dodatne koristi. Pomembno je, da hitro zaznaš priložnost in jo izkoristiš. Razmisliti moramo, kaj kupec potrebuje. Dandanes je vse na razpolago, mogoče je dobiti distributerja za karkoli. Potrošništvo je hitrejše, učinkovitejše. Stvari se dogajajo hitro, vse je podvrženo spremembam, zaradi česar moramo biti pozorni na konkurenco in poslovanje uspešnih podjetij.

 

Ovira pri nadaljevanju z idejo je lahko nenagnjenost k tveganju in strah pred zaupanjem ideje, pri čemer so na dogodku poudarili tudi, da več zgubiš, če ideje ne deliš. 

 

Raziskovanje trga in testiranje ideje

Raziskovanje trga temelji na znanstveni metodi, s katere ocenimo, kako drugi gledajo na naš izdelek. Zanima nas, ali bi ideja preživela. To lahko izvemo v odprtem intervjuju s kupci, pri čemer je del odgovorov tudi govorica telesa. Te metode se zato raje poslužujemo kot pa zgolj anket in ciljnih skupin. Drugi način preverjanja ideje je, da odidemo ven med ljudi in opazujemo kupce, kaj hočejo, kaj jim je pomembno. Nevarna razmišljanja glede testiranja so: »Moj prijatelj meni, da je ideja odlična, ukradli mi bodo idejo, ljudje ne bodo vnaprej kupili tega, česar še ni.« 

 

Novodobno podjetništvo: Startupi

Startup je način razvijanja svoje ideje. Zelo ugodno na uspešen razvoj vpliva podporno okolje z mentorji Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, ki nam pomagajo s stiki in iskanjem investicij. Prednost startupov je, da so majhni, hitri in zato fleksibilni. Tu šteje ustvarjalnost (ob podpori tehnologije). Pomembne so naslednje lastnosti: zanesljivost, ustvarjalnost, ambicioznost. Startup je stalno učenje in zaposlitev, ki ji moramo nameniti več kot osem ur na dan. Tu je pomemben fleksibilen pristop »poskusi in popravi«. Prednost je, da se startup podjetje za razliko od velikih podjetij lažje odzove na spremembe, ko trg želi nekaj drugega.

 

Pridobitev finančnih sredstev

Startup ekipa lahko zaprosi za sredstva na raznih tekmovanjih, in sicer pri Podjetniškem skladu Slovenije. Ta je odprt za ideje in ponuja nepovratna sredstva ter kredite za njihovo realizacijo. »Idejo moramo znati predstaviti potencialnim investitorjem, pri čemer se moramo zavedati, da smo mi strokovnjak na našem področju,« izpostavlja Tomaž Frelih iz Startup šole Hekovnik. 

 

Ena od možnosti investicij je tudi, da poslovni angel pod svoje okrilje vzame podjetnika in v njegovo idejo investira »pametni denar«. Poleg denarja podjetniku pomagajo kot mentorji oziroma svetovalci, da se izogne najpogostejšim oviram na poti realizacije poslovne ideje. Podjetnik pri tem ohrani večinski delež, deleži poslovnih angelov se gibljejo med 25 in 50 odstotki. 

 

Trženje

Poleg inoviranja je osrednjega pomena tudi trženje, ki razišče in nato realizira prodajne aktivnosti. Na privlačen način predstavi uporabnost izdelka in tako pritegne kupčevo pozornost. Dandanes je velik izziv inovativen izdelek prodati. Pomembno je najprej oblikovati prodajno strategijo, nastop, taktike pristopa do potencialnih strank in spletno trženje.

 

Upoštevati moramo konkurenčne prednosti, a ne le cene. Pomembno je, da kupcu ali poslovnemu partnerju svetujemo o storitvah in mu razložimo, zakaj je nov tehnično naprednejši pristop boljši. 

Več informacij o ustanovitvi podjetja

Karierni center Univerze v Ljubljani in Mariboru ob sodelovanju z Ljubljanskim univerzitetnim inkubatorjem organizira številne delavnice in predavanja, kjer lahko izvemo več o podjetništvu. Lahko se tudi osebno obrnemo na svetovalce Kariernega centra za individualno svetovanje. Za obveščanje o dogodkih se lahko naročite na njihove e-novičke. Priporočamo naslednje strani na Facebooku: Start:up Geek House, Start:up Slovenija, Tehnološki park Ljubljana.

 

Dragana Jovišič

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.