Upad števila študentov

Man trying to eat flying pretzels
Foto: CarlosDavid.org iz iStock

Vedno manj nas je, bi lahko v dramatičnem slogu začeli ta zapis. Pregled statističnih podatkov arhiva visokošolske prijavno-informacijske službe Univerze v Ljubljani namreč kaže upad števila vpisa v študijske programe vseh univerz (dodiplomskih in podiplomskih programov), ter s tem zmanjšanje števila študentov na področju celotne Slovenije.

Temu botruje močno zmanjšano število razpisanih vpisnih mest, ki gre navzdol vse od svojih ‘zlatih let’ (2007-2011), ko je presegalo 25.000 mest; od takrat naprej pada kot študentova motivacija za študij skozi leto in se je v študijskem letu 2016/2017 ustavila pri številu 18.543. To pomeni 25 odstotno zmanjšanje števila študentov prvih letnikov (dodiplomskih in podiplomskih programov).

Pod lupo

Poglejmo si različne podrobnejše številke, ki primerjajo sliko situacije dodiplomskih programov izpred desetih let z današnjo: na Fakulteti za družbene vede se je število omejitev iz študijskega leta 2006/2007 zmanjšalo iz enajstih študijskih programov na štiri v letu 2016/2017. Število programov, kamor so se vpisali študentje je bilo v letu 2006/2007 26, deset let kasneje 13. Nadalje, Fakulteta za elektrotehniko je leta 2006/2007 vpisala 664 novih študentov, desetletje kasneje 368. Zanimivi so tudi podatki prve želje rednega vpisa za Pravno fakulteto: 10 let nazaj je ob vpisu na študij 570 dijakov izbralo to možnost, za študijsko leto 2016/2017 pa je številka tudi zaradi močnega zmanjšanja števila vpisnih mest znašala 258 takšnih prijav.

Podatki torej kažejo, da je padec vpisnih mest širok in se ne omejuje le na družboslovne izobraževalne institucije, katerim se že dalj časa očita preveliko število študentov, glede na situacijo brezposelnosti diplomantov teh ustanov. Vladajoče strukture Slovenije so se odločile za zmanjšanje celotne študentske populacije, in čeravno to povzroča negativnosti, moramo poudariti tudi nekatere pozitivne posledice takšnega stanja: med drugim manjše število študentov povzroči preobrazbo profesorskega dela v predavalnici iz kvantitativnega v bolj kvalitativnega in kvalitetnega. In še več parkirnih mest bo pred fakulteto …

RU

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.