Po katerih kompetencah sprašujejo v modernih službah?

prenosnik in telefon

Poklici in s tem tudi kompetence, ki jih potrebujemo na delovnih mestih, se sedaj spreminjajo tako hitro kot nikoli prej. Večina poklicev danes ni istih kot takrat, ko so se zaposlovali naši starši, niti kot pred nekaj leti. Gonilna sila, ki narekuje te spremembe, so globalizacija, urbanizacija, ekološka trajnost, demografske spremembe in tehnološki napredek. Hitro rastoče tehnološke inovacije pomenijo tudi, da se bosta našega delovnega mesta avtomatizacija in robotizacija vsaj dotaknili, če ga ne popolnoma spremenili.

Po katerih kompetencah torej sprašujejo v modernih službah? Na pomembnosti vedno bolj pridobivajo bolj mehke kompetence, ki se predvsem nanašajo na medsebojno povezovanje, kritično presojanje in agilnost:

  • želja po učenju in rasti: sprejemanje novih izzivov, učenje iz svojih napak in aktivno iskanje novega znanja,
  • kreativnost,
  • reševanje kompleksnih problemov,
  • kritično mišljenje: pomeni analizo informacij iz več virov, uporabo logike in tehtanje prednosti in tveganj posameznih situacij,
  • čustvena inteligentnost: sposobnost prepoznavanja (pri sebi in pri drugih), uravnavanja in izražanja čustev,
  • sodelovanje,
  • prilagodljivost: sprejemanje sprememb in prilagajanje nanje.

K sreči so tečaji, treningi mehkih veščin in tudi online učenje vedno bolj dostopni. Večino naših mehkih veščin lahko nadgradimo in izpilimo ter si tako zagotovimo ne le večjo možnost za zaposlitev, temveč tudi višjo produktivnost, zadovoljstvo in boljše medosebne odnose na delovnem mestu.

HR svetovalka / psihologinja pri | Spletna stran

HR svetovalka / psihologinja

Prejšnji članekSerije, ki so trajale predolgo
Naslednji članekZakaj je med vadbo priporočljivo poslušati glasbo?
HR svetovalka / psihologinja pri | Spletna stran

HR svetovalka / psihologinja

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.