Dejstva o potovanju z letalom, ki ne držijo

Potniško letalo leti nad mestom ob reki
Foto: LN_Photoart iz Pixabay

Bliža se poletje in s tem čas potovanj. Končno bodo tudi potovanja z letalom mogoča brez večjih omejitev glede covida. Spodaj preveri, katera splošno znana dejstva o letenju v resnici ne držijo.

Strela lahko zruši letalo

Letalo na nebu obkrožajo strele
Foto: livinglifeinthelou iz Pixabay

Čeprav se scenarij sliši precej grozljiv, strele zares ne ogrožajo sodobnih potniških letal. Ta so zgrajena tako, da jih strela ne more zrušiti na tla. Vgrajene imajo posebne razelektrilce za statično elektriko, ki poskrbijo za razelektritev električnega naboja na celotnem letalu ob morebitnem udaru strele.

Zaradi slabega zraka na letalu lahko zboliš

Si že slišal, da je bilo komu slabo, ker je zrak na letalu tako slabe kakovosti? V resnici je na letalu učinkovit sistem za čiščenje zraka s tako imenovanimi HEPA filtri (angleško high efficiency particulate air filters). Zrak v kabini ves čas kroži in se izmenjuje s svežim zunanjim zrakom, ob tem pa preide še mnogo filtrov. Veliko ljudi simptome višinske bolezni ali simptome, ki se pojavijo zaradi premikanja letala, po krivem pripiše slabemu zraku.

Avtopilot nadomešča delo pilota

Čeprav je napredek na tem področju skokovit, se pilot med letom ne more sprostiti in prepustiti svojega dela avtopilotu. Njegova naloga je, da med letom ves čas nadzoruje avtopilota, torej mu z ukazi sporoča, kaj naj v določenem trenutku naredi. Pilot mora določati, na kateri višini in s kakšno hitrostjo naj leti letalo ter katero pot naj izbere. Namen avtopilota je zmanjšanje obremenjenosti pilotov, ki zato lahko razmišljajo širše. Tako imajo čas za razmišljanje o prihodnjih odločitvah, ki bodo izboljšale let.

Letalska armatura z mnogo tipkami in zasloni in roka, ki upravlja letalo
Foto: imcockpit iz Pixabay

Piloti večino leta prespijo

Povezano s prej omenjenim mitom je prepričanje, da piloti večino leta prespijo. V resnici piloti lahko zaspijo le med zelo dolgimi leti, ko je na letalu več setov posadke, ki med letom izmenično opravljajo delo. V tem primeru so celo prisiljeni počivati, da potem lahko zbrano opravljajo svoje delo.

Za delo pilota je potreben perfekten vid

Pilot lahko postaneš tudi, če tvoj vid ni najboljši, pomembno pa je, da je tvoj popravljeni vid perfekten. Zato tudi lahko vidiš pilote z očali.

Piloti imajo pod sedežem padalo

Padala so pod sedežem pilota le na vojaških letalih, ne pa tudi na običajnih potniških letalih. Piloti imajo na komercialnih letalih za primer nesreče enak rešilni jopič kot vsak potnik na letalu.

Nevarneje je leteti ponoči kot podnevi

Varnost leta je enaka podnevi in ponoči. Edina razlika je, da podnevi opazimo okolico, kar nam daje večji občutek varnosti. A zaradi tehnologije na letalu ni pomembno, ali letimo podnevi ali ponoči. Običajen let poteka po ustaljenih tirnicah, zato pilot pri upravljanju letala ne potrebuje vizualnih referenčnih točk, da bi vedel, v katero smer leteti. Podatke o poti vnesejo v sistem za upravljanje leta in nato usmerjajo letalo glede na začrtano pot v sistemu.

Letalo ponoči stoji na vzletni stezi, obdani z lučkami
Foto: DaniloBueno iz Pixabay

Potovanje z letalom je nevarnejše od vožnje z avtom

Imaš strah pred letenjem? Kaj pa pred vožnjo z avtom? Zanimivo je, da je potovanje z letalom ena izmed najvarnejših oblik potovanja. Zagotovljeni so visoki varnostni standardi: letala so zaradi varnosti redno vzdrževana, piloti so dobro usposobljeni, poti letal so začrtane tako, da so čim varnejše. V povprečju zaradi letalskih nesreč potniških letal umre 345 ljudi letno po svetu. V nesrečah na cesti pa umre kar 1,35 milijonov ljudi letno. Od tega umre 300.000 pešcev. Ena izmed glavnih prioritet letenja je varnost, zato je skrb odveč.

VIRScience Insider
Prejšnji članekVzpon mobilnih bank
Naslednji članekSickBreedi s singlom in videospotom napovedujejo nov album

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.