Poslednji dvoboj: Film leta, ki ga nihče ni videl

Poslednji dvoboj je vrnitev Ridleya Scotta k zgodovinski tematiki. Tam sta že nastala Gladiator in Nebeško kraljestvo, ki sta na samem vrhu svojega obdobja. Scenarij sta spisala Ben Affleck in Matt Damon, kar je njuno prvo sodelovanje po scenariju za film Dobri Will Hunting, ki jima je prinesel oskarja. Pomagala jima je Nicole Holofcener, ki je poskrbela za ženski vidik zgodbe. Epska pripoved zadnjega dvoboja na smrt, ki sta ga bojevala Jean de Carrouge (Matt Damon) in Jacques Le Gris (Adam Driver). Jodie Comer zaigra de Carrougevo ženo, ki je žrtev posilstva in se odloči obtožiti Le Grisa. Poslednji dvoboj je izjemen film z epohalnim pomenom tako v trenutnih časih kot v filmski industriji.

Poslednji dvoboj je izjemen izdelek Ridleya Scotta

Filmska publika je več let želela zgodovinsko dramo, posneto na tisti pravi način, ki je proslavil historične filme. Je sploh obstajala druga oseba, ki bi ga lahko posnela, kot pa Ridley Scott? Režiser Gladiatorja in Nebeškega kraljestva, ki mu lahko prištejemo še malo morje drugih mojstrovin (Blade Runner, Alien, Marsovec,..). Scenaristični dvojec Ben Affleck-Matt Damon nas je navdušil leta 1997, ko sta nam pripravila uspešnico Dobri Will Hunting, v kateri sta tudi zaigrala ob boku Robina Williamsa. Predelava knjige Erica Jagerja iz leta 2004 z naslovom The Last Duel: A true story of crime, scandal and trial by combat in medieval France (na voljo je tudi v hrvaškem jeziku) je precej jasna izbira za omenjeni dvojec in režiserja. Pri pisanju scenarija sta zaradi tematike rabila tudi ženski glas, ki ga je več kot odlično podala Nicole Holofcener (Mi bo kdaj odpuščeno?).

Pred kamero se je prav tako zbrala čudovita bera talenta. Eden najboljših igralcev zadnjih let Adam Driver, vzhajajoča zvezda Jodie Comer, Ben Affleck, Matt Damon in slovenski pridih v Željku Ivanku. Direktor fotografije je Dariust Wolski (Pirati s Karibov, Vrana, Ves denar sveta, Novice sveta, Sicario,..), ki v osnovi zaključi talentiranost te ekipe, poznane splošni javnosti. Film bi moral biti uspešnice tudi, če ne bi bil dober. In kako dober je?

Matt Damon in Adam Driver kot Jean de Carrouges in Jaques Le Gris
Matt Damon in Adam Driver kot Jean de Carrouges in Jaques Le Gris

Film uporabi tako imenovani Rašomonov efekt, ki prikaže isto zgodbo z vidika več oseb. V preteklosti sta to najbolj opazno uporabila Ni je več (Gone Girl) in Pravi pogum (Courage under fire). Zanimivo je to, da sta z obema filmoma povezana Ben Affleck in Matt Damon, na kar sta z namigi opozarjala že med intervjuji za Poslednji dvoboj. Všeč jima je bil tak stil pripovedovanja te zgodbe in potreboval jo je tudi sam film. Prikaz dobesedno iste zgodbe z vidika treh različnih oseb je tisto, kar film postavi nekaj stopničk višje na lestvici kvalitete.

Aktualna zgodba, ki si zasluži več pozornosti

Marguerite (Jodie Comer) je prelepa žena Jeana de Carrougesa (Matt Damon), ki njegovega bivšega prijatelja in zdajšnjega nasprotnika Jaquesa Le Grisa (Adam Driver) obtoži posilstva. Najprej vidimo vidik de Carrougesa, kjer mislimo, da gre za častnega viteza, ki ljubi svojo ženo in podanike. Ko mu žena pove novico, ji obljubi, da bo krivec plačal za vse, kar ji je storil. V mislih ga imamo kot popolnega videza, kar v svojih mislih tudi je. Zgodila se mu je krivica s strani grofa (Ben Affleck) in »ritoliznika« Le Grisa. Sledi resnica sodeč po Jaquesu Le Grisu, ki nam pokaže de Carrougesa kot nazadnjaškega viteza, ki mu je mar le zase in svoji ženi ne more nuditi vsega, kar bi si zaslužila. Sam je prikazan kot zaljubljen moški, ki se mu je Marguerite dobesedno vrgla pod noge in hotela to, kar ji je storil.

Zadnje poglavje filma je resnica sodeč po Marguerite oziroma prava resnica. Gre za najbolj krut prikaz njenega življenja, saj sta oba moška prikazana v najhujših oblikah. Mož je ne ljubi, ne posveča ji pozornosti in od nje želi le naslednika. Ko iz prijaznosti odpre vrata svojega doma, jo Le Gris napade in posili. To pove možu, ki ji sprva ne verjame, a si mora sodeč po lastnih besedah rešiti čast. Sledita sodišče, mladi francoski kralj in poslednji dvoboj. Tisti, ki zmaga, je govoril resnico. Če zmaga Le Gris, bo Marguerite živa zažgana. Če zmaga de Carrouges, bo Margauerite še vedno žrtev posilstva in za vedno zaznamovana.

Jodie Comer je izjemna kot Marguerite de Carrouges
Jodie Comer je izjemna kot Marguerite de Carrouges

Poslednji dvoboj je film, dovršen v vseh aspektih

Verjamem, da se bo nekomu zdelo ponavljanje enih in istih prizorov preveč, ampak ne gre za to. Iskanje malih, skoraj mikro podrobnosti v ključnih trenutkih zgodbe je esencialnega pomena za ta vidik. Izkazovanje topline družine de Carrouges s poljubom, ki ga Marguerite nameni Le Grisu je ob vsakem ponovnem prikazu različen. Pogovori med zakoncema so hladnejši ali toplejši, odvisno od vidika. Isto velja za pogovore med ostalimi liki in situacijami v akciji, ko si en ali drugi rešita življenje. Gre za spoznavanje celotnega pomena zgodbe, ozadja ter morebitnih skritih namenov.

Prizori posilstva so težki in morajo biti. V zadnjih dveh poglavjih so nianse, ki posilstvo z vidika žrtve ločijo od istega akta z vidika posiljevalca. Jodie Comer in Adam Driver sta izjemna in brez dvoma sta napovedala bitko za najbolj laskave nagrade. Vsak pogled obeh igralcev pove več kot deset listni opis pogleda. Enako bi se lahko za te nagrade borili režiser Ridley Scottt, trije scenaristi in skupine vseh preostalih aspektov ustvarjanja filma.

Poslednji dvoboj postreže s fantastičnimi akcijskimi prizori
Poslednji dvoboj postreže s fantastičnimi akcijskimi prizori

Ne le, da film blesti v igralski in režiserski skupini, fenomenalen je v slehernem tehničnem vidiku. Kostumi so čudoviti in čarobni, vse od preprostih oblek ženskih likov do močnih oklepov v prizorih bitk. Udarjanje, šelestenje in žvenkljanje orožja in oklepov je praktično zraven nas. Francija je navkljub napačni predpostavki srednjega veka kot temačnega prav čarobna. Mogoče gre celo za enega najboljših sodelovanj v zadnjih nekaj desetletjih, ki pa ga ni videl praktično nihče.

Poslednji dvoboj kot film in morebitno slovo od žanra

Poslednji dvoboj je za filmofile in predvsem ljubitelje zgodovinskih filmov predstavljal nujen ogled. V večjih kinematografih se je predvajal največ deset dni, število obiskovalcev pa je bilo mizerno. Marketinga ni bilo veliko oziroma je bil popolnoma neopazen. Malo število obiskovalcev Poslednjega dvoboja lahko pripišemo tudi času, v katerem je prispel v kinematografe. Ne le koronavirus, tudi preostali filmi, ki so prišli v kina istočasno. Dune, Bond (Ni časa za smrt), Večni in drugi del Venoma so preprosto bolj priljubljeni filmi, saj so del franšize ali pa gre za veliko bolj oglaševan film. Prav tako je bila ciljna skupina Poslednjega dvoboja umeščena nad trideset ali celo štirideset let starosti. Še vedno se ta skupina ne odloča za obiske kinematografov (ki se odlično držijo ukrepov mimogrede).

Prav simbolično je poimenovanje filma, ki ga lahko povežemo z zgodbo ali dvobojem režiserjev, ki bi želeli narediti nekoliko višje proračunski historični film s specifično tematiko. Močno upam, da temu ni tako in bo nastalo še veliko takih filmov, ki jih že tako ni veliko. Če pa je Poslednji dvoboj zadnji tak film ali zadnji tak film Ridleya Scotta, je to najboljše slovo od določenega žanra, ki smo ga videli. Vsekakor je Poslednji dvoboj na samem vrhu najboljših filmov leta, ki si zasluži tvoj ogled.

Urednik portala Student.si

Prejšnji članekKKŠ-jevo izobraževanje mladih o kriptovalutah
Naslednji članekKako na nas vpliva pomanjkanje spanca?

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.