
Ameriška igralka Sydney Sweeney se je znašla v središču kritik, potem ko je sodelovala v novi oglaševalski kampanji za znamko American Eagle. Kampanja je osredotočena na kavbojke, poimenovane The Sydney Jean, ki so bile izdelane v sodelovanju z zvezdnico iz serije Evforija. A pravi val nezadovoljstva ni sprožil izdelek sam, temveč slogan.
Igra besed z »genes« in »jeans«
V oglasih Sweeney čisti plakat, na katerem je njena lastna fotografija s sloganom. Prvotno se je besedilo glasilo: »Sydney Sweeney has great genes.« Nato so zadnjo besedo »genes« prečrtali in jo nadomestili z »jeans«.
Slogan ‘Sydney Sweeney has great jeans’ se pojavlja v vsakem oglasu kampanje in je sprožil burne odzive na družbenih omrežjih.
Očitek poveličevanja bele rase
Uporabniki spleta so oglasnemu sloganu očitali prikrito sporočilnost in pomanjkanje občutljivosti. Po njihovem mnenju slogan liči na idejo genetske nadrejenosti, ki je zgodovinsko povezana s poveličevanjem bele rase. Izrazi, kot sta great genes ali good genes, so v preteklosti pogosto uporabljali v kontekstu rasne selekcije, kjer so se idealne lastnosti povezovale predvsem z belci. Eden od komentarjev na omrežju X je zapisal: »To se zgodi, ko v sobi ni temnopoltih ljudi. Še posebej v takem času. Ta oglaševalska kampanja se je ujela v lastno ‘pametno’ igro besed, da so ljudje v sobi spregledali tisto, kar je bilo tako očitno vsem, ki niso belci.«
Izbira obraza kampanje pod drobnogledom
Kritike so se nanašale tudi na izbiro glavne ambasadorke kampanje. Več komentatorjev je opozorilo, da kampanja z blondinko modrih oči, ki je hkrati belka, dodatno krepi sporno sporočilo. Eden je zapisal: »Morda sem preveč pikolovski. Ampak čudno se mi zdi, da za kampanjo izbereš modrooko blondinko, belko, in svojo kampanjo osredotočiš okoli tega, da je njena genetika popolna.« Drugi je dodal: »Sydney Sweeney je odličen primer, kako je nadvlada bele rase edini način, s katerim si mnogi ljudje pridobijo samozavest.«
Dobrodelna plat kampanje ostala v ozadju
Ob poplavi kritik je ključno sporočilo kampanje ostalo popolnoma spregledano. V uradnem sporočilu za javnost je American Eagle navedel, da motiv metulja na zadnjem žepu kavbojk simbolizira ozaveščanje o nasilju v družini. Celoten izkupiček od prodaje modela The Sydney Jean bo podarjen neprofitni organizaciji, ki 24 ur na dan, vse dni v tednu, nudi zaupno podporo na področju duševnega zdravja.
Novinar