Konec zgodbe za Lars & Sven: »Tu ni več romantike, ampak vsakodnevni boj ter veliko stresa.«

Lars Sven
Lars & Sven Foto: on larsandsven

Znana slovenska veriga Lars & Sven Burgers je po desetih letih delovanja sporočila, da zapira svoja vrata. V čustveni objavi na Facebooku so ustanoviteljica Maja Novak in ekipa zapisali, da »poslovni model žal ne prenese več razmer, v katerih se je znašlo slovensko malo podjetništvo«.

»Tu ni več romantike, ampak vsakodnevni boj ter veliko stresa,« so zapisali.

»Prodajnih cen nismo več zmogli ustrezno dvigovati, saj je vsako nadaljnje povišanje pomenilo upad prodaje, stroški pa kljub temu še vedno nezadržno rastejo.« so še dodali.

Podjetje je v zapisu nanizalo dolg seznam bremen, ki so jih postopno pritisnili k tlom – od nenehnih inšpekcijskih nadzorov, višanja bruto plač, novih davkov in prispevkov, pa do stroškov energentov, najemnin, servisov, programskih licenc in visokih provizij dostavnih platform.

»Nekateri politiki in sindikalisti so jasno povedali, da, če nimamo za božičnice, naj zapremo podjetja. Pa smo jih upoštevali!«

Velik udarec jim je povzročilo tudi nedeljsko zaprtje trgovskih centrov, kjer so imeli svoje lokale.

»Nedelje so bile vedno vrhunske za naš posel. Sedaj raje odhajamo po nakupih in na nedeljski izlet v sosednjo Italijo. Seveda najemnina zaradi zaprtih centrov ob nedeljah ni nič nižja.«

Kot pravijo, so v desetih letih delovanja vse zaslužke vlagali nazaj v podjetje in nikoli niso izplačevali dobička. V sodelovanju s Pekarno Janez dela, ki zaposluje osebe s posebnimi potrebami, so gradili program »Lokalno šteje« ter donirali več kot 100.000 evrov različnim organizacijam in posameznikom.

»Nam ni uspelo, želimo si, da bo komu drugemu,« so zapisali ob simboličnem zaključku: »That’s all folks … Zadnji naj zapre vrata in ugasne luč.«

Podjetniki: »Podjetništvo ni več zgodba o ustvarjanju«

Pod objavo se je hitro zvrstilo več sto odzivov – nekateri so izrazili razumevanje in solidarnost, drugi pa tudi kritiko glede kakovosti in cen.

Eden izmed komentatorjev je zapisal: »Tudi mi smo majhno podjetje in pogosto se znajdemo v podobni situaciji. Od zunaj vse izgleda lepo – urejen prostor, nasmejani ljudje – ampak tisti, ki nismo zraven, težko vidimo, koliko skrbi, dela in odrekanja je za tem. Včasih se res zdi, kot da je podjetništvo postalo bolj boj za preživetje kot pa zgodba o ustvarjanju.«

Drugi so bili bolj neposredni: »Ah, sej niste bili ne vem kaj … Overhyped in overpriced.«

Spet drugi pa so jim takoj stopili v bran: »To govorijo samo tisti, ki kaj več kot uslužbenci nikoli niso bili in bi se že prvi dan kot lastniki z 10+ zaposlenimi podelali v hlače.«

Kljub deljenim mnenjem se v komentarjih ponavlja skupna misel – da slovensko malo podjetništvo postaja vse težje vzdržljivo in da bo zgodb, kot je Lars & Sven, v prihodnjih letih še več.

»Žal je to nova kruta realnost nas, malih podjetnikov,« je zapisal eden izmed komentatorjev. »Veliko jih poznam, ki zapirajo ali bodo v kratkem.«

Konec poglavja kot ogledalo

Zgodba Lars & Sven Burgers ni le poslovni konec, temveč tudi ogledalo razmer, v katerih se znajde vse več slovenskih podjetnikov – ujeti med rastoče stroške, administrativne obremenitve in vedno manjšo kupno moč.

Čeprav se ekipa poslavlja, je njihov zapis sprožil širši razmislek o tem, kakšno prihodnost ima v Sloveniji še neodvisno, lokalno podjetništvo.

Jan Nebec

Novinar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.