Po treh letih končana prenova te železniške proge, vrednost do zdaj preko 110 milijonov evrov

Prenova železniške proge in priključenih postaj
Prenova železniške proge in priključenih postaj Foto: Direkcija za infrastrukturo on gov

Po skoraj treh letih se je zaključila obsežna prenova železniške infrastrukture na delu proge Ljubljana–Divača. Dela, ki so potekala od septembra 2022 do maja 2025, so obsegala nadgradnjo železniške postaje Borovnica in pomembnih odsekov proge med Brezovico in Borovnico. Kaj še čaka slavno progo in katera dela so bila opravljena?

Nova podoba postaje Borovnica

V okviru prenove železniške postaje Borovnica sta bila zgrajena dva sodobna perona – 160 metrov dolg bočni in 240 metrov dolg otočni peron – opremljena z nadstrešnicami in sodobno peronsko opremo.

Poleg tega je bila prenovljena tirna infrastruktura, kar vključuje nadgradnjo 2,91 kilometra postajnih tirov, vozne mreže ter devet kretnic.

Za boljšo dostopnost je bil zgrajen nov 24,3 metra dolg podhod, opremljen z dvema dvigaloma in stopniščema, ki omogoča varen in udoben dostop do peronov tudi za osebe z omejeno mobilnostjo.

Posodobljeno je bilo tudi glavno postajno poslopje, vključno z novo fasado, prenovljeno čakalnico in sanitarijami. Ob progi je bilo postavljenih 1,24 kilometra protihrupnih ograj.

Večja varnost in zmogljivost prometa

Nadgradnja postaje Borovnica pomeni pomembno izboljšanje funkcionalnosti in zmogljivosti železniške infrastrukture. Nova ureditev omogoča večjo fleksibilnost železniškega prometa, višjo stopnjo varnosti ter boljšo pretočnost vlaka, kar je ključno za nadaljnji razvoj železniškega prometa v Sloveniji.

Prenova tudi na širšem območju

Projekt je obsegal tudi pomembne posege na delih odsekov med Brezovico in Preserjem (približno 4 km) ter Preserjem in Borovnico (približno 3,93 km).

Skupaj je bilo prenovljenih 16,68 kilometra obstoječih tirov, ki zdaj ustrezajo kategoriji obremenitve D4, ter 16,69 kilometra vozne mreže za bolj zanesljivo elektrifikacijo.

Med prenovljenimi točkami je tudi postajališče Notranje Gorice, ki je dobilo novo peronsko infrastrukturo. Zgrajen je bil tudi nov, 33,5 metra dolg nadomestni most v Notranjih Goricah. Nadgrajene so bile signalnovarnostne naprave, postavljenih pa je bilo tudi dodatnih 8,78 kilometra protihrupnih ograj.

Notranje Gorice
Foto: Direkcija za infrastrukturo on gov

Vrednost projekta in prihodnji načrti

Skupna vrednost izvedenih del znaša nekaj manj kot 112 milijonov evrov. Od tega je 44,5 milijona evrov prispevala Evropska unija iz Načrta za okrevanje in odpornost.

Za preostale dele odsekov med Brezovico in Borovnico – vključno z nadgradnjo postaj Brezovica in Preserje ter izgradnjo novega podvoza in postajališča v Vnanjih Goricah – je že v teku javno naročilo za izvedbo del.

Letos je bila zaključena tudi gradnja novih elektronapajalnih postaj v Borovnici in Postojni ter mesta sekcioniranja Verd, kar dodatno krepi energetsko zanesljivost železniškega sistema.

FOTO: Celjani, kaj pravite na prenovljeno železniško postajo v bližini?

Izvedba del celotnega projekta

Izvedba del je predvidena v letih od 2021 do 2027 in bo potekala v več sklopih:

1. sklop – nadgradnja odseka Ljubljana–Brezovica:

  • izvedba: avgust 2021–november 2023,
  • vrednost gradbenih del: 61,22 milijona evrov (od tega 47,47 milijona evrov sofinancirano iz Načrta za okrevanje in odpornost),
  • nadgradnja postajališča Ljubljana Tivoli,
  • nadgradnja nivojskih križanj za največjo progovno hitrost,
  • zamenjava jeklenega mostu čez Mali graben,
  • gradnja protihrupnih ograj v dolžini 8,19 km,
  • nadgradnja obstoječih tirov,
  • nadgradnja oz. rekonstrukcijo vozne mreže,
  • nadgradnja signalnovarnostnih naprav.

2. sklop – nadgradnja dela odseka Brezovica–Preserje, dela odseka Preserje–Borovnica in železniške postaje Borovnica:

  • izvedba: september 2022–november 2024,
  • vrednost gradbenih del: 104,58 milijona evrov (od tega 44,49 milijona evrov sofinancirano iz Načrta za okrevanje in odpornost),
  • nadgradnja postajališča Notranje Gorice (gradnja dveh novih bočnih peronov z nadstrešnicami in pripadajočo opremo in ureditev dostopov do peronov, ureditev kolesarnice, posodobitev SV naprav, namestitev nove osvetlitve in informacijskih prikazovalnikov) ,
  • ureditev nivojskih križanj za največjo progovno hitrost,
  • gradnja novega nadomestnega mostu v Notranjih Goricah v km 578+422,
  • gradnja protihrupnih ograj v dolžini 10,02 km,
  • nadgradnja železniške postaje Borovnica (gradnja novega bočnega in otočnega perona z nadstrešnicami in pripadajočo opremo, gradnja 24,3 m dolgega podhoda z dvema dvigaloma in stopniščema, prenova tirne infrastrukture in vozne mreže, obnova čakalnice in sanitarij v postajnem poslopju ter obnova fasade postajnega poslopja in postavitev protihrupnih ograj),
  • nadgradnja obstoječih tirov,
  • nadgradnja oz. rekonstrukcijo vozne mreže,
  • nadgradnja signalnovarnostnih naprav.

3. sklop – izvedba kablovodov za razdelilno transformatorsko postajo Vrhnika – elektronapajalno postajo Borovnica, razdelilno transformatorsko postajo Postojna– elektronapajalno postajo Postojna in izvedba elektronapajalnih postaj

  • Gradnja elektronapajalnih postaj Borovnica in Postojna, mesto sekcioniranja Verd ter podhoda za kolesarje in pešce v Postojni
  • Gradnja elektronapajalnih postaj Borovnica in Postojna ter mesta sekcioniranja Verd: trajanje: december 2022–junij 2025, pogodbena vrednost gradbenih del: 16,91 milijona evrov (od tega 11,8 milijona evrov sofinancirano iz Instrumenta za povezovanje Evrope).
  • Gradnja podhoda za kolesarje in pešce v Postojni: trajanje: januar 2023–julij 2024, pogodbena vrednost gradbenih del: 1,41 milijona evrov (od tega 0,93 milijona evrov sofinancirano iz Instrumenta za povezovanje Evrope).
  • Zgrajen je 20 metrov dolg, 4,5 metra širok in 3 metre visok podhod za pešce in kolesarje. Na območju podhoda je urejeno tudi odvodnjavanje in razsvetljava z integriranim radarskim senzorjem gibanja. Ob gradnji podhoda je bil izveden tudi prehod 20 kilovoltov kablovoda med razdelilno transformatorsko postajo Postojna in elektronapajalno postajo Postojna. Občina Postojna je uredila dostopne ceste do podhoda.

4. sklop – nadgradnja železniških postaj Brezovica in Preserje, gradnja železniškega postajališča s podvozom v Vnanjih Goricah:

  • predvideno EU sofinanciranje – iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 48,22 milijona evrov,
  • prenova peronske in tirne infrastrukture na postajah Brezovica in Preserje,
  • gradnja novega postajališča Vnanje Gorice s parkiriščem P+R,
  • ureditev izvennivojskega križanja v Vnanjih Goricah – ukinitev nivojskega prehoda in gradnja novega podvoza v km 575+597.

Izvedba predvidena v letih 2025–2026.

5. sklop – izvedba APB na odseku Ljubljana–Divača:

  • predvideno EU sofinanciranje – iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 42 milijonov evrov,
  • izvedba naprav APB za zagotavljanje večje prepustnosti železniške proge št. 50 na odseku Brezovica–Divača,
  • izvedba zavarovanja železniških postaj Brezovica, Logatec in Ilirska Bistrica z novimi elektronskimi signalnovarnostnimi napravami,
  • izvedba gradnje signalnovarnostnih naprav zaradi sledenja gradbenim fazam oz. izvedbi nadgradnje železniške proge št. 50 na odseku Brezovica –Divača,
  • nadgradnja nivojskih prehodov,
  • izvedba vmesnika na železniški postaji Brezovica proti železniški postaji Ljubljana.

V izdelavi je razpisna dokumentacija.

6. sklop – prilagoditev ETCS sistema na odseku Ljubljana–Divača:

  • predvideno EU sofinanciranje – iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 13,68 milijona evrov.
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.