Prevara na dopustu: kako je uporabnik izgubil 2.900 evrov pri rezervaciji vile

Confused couple watching media content on laptop sitting in a terrace at home
Foto: AntonioGuillem iz iStock

Uporabnik Reddita z vzdevkom ChuckleCheese je želel preživeti dopust v luksuzni vili v črnogorskem kraju Đurići, zato je rezervacijo opravil prek platforme Booking.com. Kmalu zatem ga je kontaktiral domnevni lastnik vile in trdil, da rezervacija ni potrjena, ter mu predlagal, naj jo ponovno opravi prek platforme Vrbo. Poslal mu je povezavo do iste vile – ta pa je vodila na lažno, a prepričljivo ponarejeno spletno stran.

Plačilo prek bančnega nakazila, nato molk

Prepričan, da gre za zaupanja vredno platformo, je uporabnik celoten znesek (2.900 evrov!) nakazal vnaprej prek bančnega nakazila. Šele pozneje je ugotovil, da je padel v past. Stran ni bila prava, vila pa ni bila dostopna na omenjeni lokaciji. Goljuf je nato prekinil vso komunikacijo.

Tipični znaki spletnih prevar pri rezervacijah

Gre za klasičen primer spletne prevare, kjer goljufi uporabnika najprej opozorijo na težavo z rezervacijo, nato pa ga preusmerijo na drugo spletno mesto ali način komunikacije (npr. prek WhatsAppa).

Pogoste so tudi zahteve za celotno plačilo vnaprej prek nakazila – kar ni običajna praksa pri večjih platformah, ki večinoma uporabljajo plačila s kreditnimi karticami ali na lokaciji.

Kako se zaščititi pred podobnimi prevarami?

Pomembni opozorilni znaki so nenavadno nizke cene, grožnje z odpovedjo rezervacije in preusmerjanje na druge strani. V tovrstnih primerih se je najbolje neposredno obrniti na hotel ali ponudnika prek podatkov, ki jih najdete na uradni spletni strani, ne na tistih iz platform. Fotografije pa preverite tudi z iskanjem po zemljevidu.

Jan Nebec

Novinar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.