Teh zimskih gum letos nikakor ne kupite! Zimske pnevmatike, ki jih test ne priporoča

Dirty car wheel in snow
Foto: MG_54 iz iStock

Marsikje lahko kupimo mačka v žaklju, a pri zimskih pnevmatikah si te napake ne smemo privoščiti. Prav zato strokovnjaki pri AMZS vsako leto opravijo test zimskih pnevmatik.

In letošnji je med 31 zimskimi gumami pokazal kar enajst primerkov, ki jih ne priporočajo oziroma celo odsvetujejo nakup.

11 pnevmatik, ki predstavljajo varnostno tveganje

AMZS pravi, da so rezultati letošnjega testa zaskrbljujoči. Razlog je prav tistih enajst pnevmatik s slabo oceno pri varnostnih merilih. Nakupa ne priporočajo, »saj vožnja s takšnimi pnevmatikami predstavlja varnostno tveganje.«

Vseh enajst spada med nizkocenovne, čeprav je ena nizkocenovna prejela tudi oceno pomanjkljivo, dve pa zadovoljivo.

»Zaradi izrazitih varnostnih slabosti – tako na suhi cesti kot na mokrem in na snegu ter ledu – odsvetujemo nakup teh pnevmatik, pa naj bo njihova cena še tako vabljiva,« so zapisali.

Enajst pnevmatik, ki jih ne priporočajo

Ocena od 0 do 5,5 temelji na skupni oceni, ki jo izračunajo glede na delež dveh strebrov – varnostne in okoljske lastnosti. Med varnostne spadajo dosežek na suhi in mokri cesti ter na snegu in ledu. Med okoljske pa doba trajanja, obraba, učinkovitost, glasnost in trajnost.

  • RADAR Dimax Winter – 4,6
  • NANKANG Winter Activa 4 – 5,2
  • LANDSAIL Winter Lander – 5,3
  • PETLAS SnowMaster 2 Sport – 5,3
  • IMPERIAL Snowdragon UHP – 5,4
  • TOMKET Snowroad Pro 3 – 5,5
  • STAR PERFORMER Stratos UHP – 5,5
  • GOODRIDE SW608 – 5,5
  • EVERGREEN EW66 – 5,5
  • CST MEDALLION Winter WCP1 – 5,5
  • SYRON Everest 2 – 5,5
Pnevmatike 225-40 R18 V
Foto: on amzs

Razliko med najboljšimi in najslabšimi odlično prikaže zavorna pot pri zaviranju na mokri cesti ob hitrosti 80 kilometrov na uro. Razlika med najboljšo pnevmatiko na testu (Goodyear Ultragrip performance 3) in najslabšo (Syron Everest 2) je več kot 15 metrov. Goodyearova pnevmatika se zaustavi po 31,7 metra, Syrionova pa po 47,1 metra.

To sliko še bolj dramatično dopolnjuje pogled na preostale hitrosti posameznih pnevmatik na mestu, kjer se avto, obut v Goodyearove pnevmatike, že zaustavi. Avto z Evergreenovimi pnevmatikami se še vedno premika s 40 km/h, avto s Syrionovimi pnevmatiki pa na tem mestu še vedno vozi s skoraj 46 km/h. Trk v oviro ali v pešca pri tej hitrosti ima lahko hude posledice …

Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.