Nemški avtomobilski velikan Volkswagen bo prihodnji mesec za teden dni zaustavil proizvodnjo v dveh tovarnah: v Dresdnu in v Zwickauju.
Do tega je prišlo zaradi upada povpraševanja po električnih vozilih. Odločitev je nov udarec za evropski prehod na električno mobilnost, ki ga že nekaj časa upočasnjuje šibko zanimanje kupcev.
Tovarna v Zwickauju, ki proizvaja šest električnih modelov za znamke VW, Audi in Cupra, je bila v celoti preusmerjena na električni pogon že leta 2020, ko je z njenega traku zapeljal zadnji avtomobil z motorjem na notranje zgorevanje. Kljub temu pa se zdaj sooča z zmanjšanim povpraševanjem, zato bodo delavci sredi oktobra ostali doma.
Prilagajanje proizvodnje razmeram na trgu
Skrajšanje delovnega tedna za en dan načrtujejo tudi v obratu Osnabrück v Spodnji Saški, medtem ko v tovarni v Emdenu razmišljajo o dodatnih dnevih zaprtja. Po besedah Volkswagnovega predstavnika podjetje »prilagaja proizvodni program trenutnim razmeram na trgu«. V nekaterih tovarnah bodo zato odpadle izmene, v drugih pa jih bodo dodali. V Wolfsburgu, Volkswagnovem domačem obratu, bodo denimo uvedli dodatne vikend izmene.
Električni trg v Evropi izgublja zagon
Zmanjšanje proizvodnje prihaja v času, ko prodaja električnih avtomobilov po Evropi stagnira. Po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev le okoli 16 odstotkov novih avtomobilov predstavlja električni pogon, medtem ko je prodaja hibridov narasla na 37 odstotkov. Povpraševanje je najšibkejše v južni Evropi, kjer primanjkuje javne infrastrukture za polnjenje.
K upadu zanimanja prispevajo tudi visoke cene, skrbi glede dosega in pomanjkanje zanesljivih informacij o dejanskih stroških vzdrževanja.
Kitajske znamke krepijo prisotnost
Medtem pa kitajske znamke, kot je BYD, hitro pridobivajo delež na evropskem trgu. Njihova prodaja se je letos povečala za skoraj 250 odstotkov. Volkswagnov direktor Oliver Blume je ob tem opozoril, da avtomobilska industrija doživlja »masivne spremembe in jasen padec povpraševanja po električnih vozilih«.
Novinar