Podjetje Meta je od začetka leta 2025 iz Facebooka izbrisalo več kot deset milijonov računov, s čimer želi zmanjšati količino neavtentične in ponavljajoče se vsebine. Njihov cilj je, da bi platforma postala bolj pregledna in prijazna do ustvarjalcev izvirnih vsebin.
Več istih objav, manj priložnosti za ustvarjalce
V Meti so pojasnili, da se na Facebooku pogosto pojavljajo iste objave in videoposnetki, pogosto celo z računov, ki se predstavljajo z ukradenimi identitetami. »Zato želimo aktivno zmanjšati neizvirno vsebino in spodbujati originalne ustvarjalce,« so zapisali.
Čistka je odgovor tudi na vse večje nezadovoljstvo uporabnikov, saj se med vsebinami pogosto znajdejo izseki iz filmov, generični memi in videi, ki jih ustvarja umetna inteligenca, klasične objave prijateljev in znancev pa so vse bolj potisnjene v ozadje.
Tudi legitimni računi ostali brez dostopa
A ukrepi so sprožili precej kritik, saj naj bi bilo ogromno izbrisanih računov povsem legitimnih. Uporabniki trdijo, da niso kršili nobenih pravil, a so njihovi profili vseeno izginili – najverjetneje zaradi sistemske napake umetne inteligence, ki jih je označila kot sumljive.
Za številne, ki svoj posel gradijo na Facebooku ali Instagramu, so takšni izbrisi lahko usodni. Težava pa je tudi v tem, da Meta praviloma ne poda konkretnih razlogov za izbris, niti ne zagotavlja hitrega reševanja pritožb.
Uporabniki ostajajo brez odgovorov
Postopek pritožbe poteka prek obrazca, vendar pogosto brez odziva ali jasnega časovnega okvirja. Vse več uporabnikov zato opozarja, da so Metini ukrepi nepregledni – kljub temu da podjetje ravno preglednost zahteva od drugih.
Novinar