Tekmovanje iniciative Moje podjetje, ki poteka celotno šolsko leto, poteka pod okriljem organizacije Junior Achievement Slovenia. Tekmovanje je letos pritegnilo rekordno število udeležencev – sodelovalo je 900 dijakov iz 28 srednjih šol, ki so ustanovili 190 dijaških podjetij. Po regionalnih izborih se je v finale uvrstilo 25 najboljših ekip, ki so se potegovale za naziv »Podjetje leta 2025«.
Podjetje Sound & Round d.d.
Naziv »Podjetje leta 2025« je osvojilo dijaško podjetje Sound & Round d.d., ki ga sestavljajo dijaki 4. letnika Srednje šole za lesarstvo Šolskega centra Škofja Loka. Pod mentorstvom prof. Petra Kurnika in somentorja Klemna Mezga so razvili unikatne, trajnostne in estetske lesene ojačevalce zvoka za mobilne telefone. Izdelki so izdelani iz različnih vrst lesa, delujejo brez elektrike ali Bluetooth povezave, kar jih naredi preproste za uporabo in okolju prijazne. Poleg tega so cenovno dostopni in prilagojeni različnim okusom uporabnikov.
Podjetje Sound & Round je žirijo prepričalo z inovativnim dizajnom, trajnostnim pristopom in družbeno odgovornostjo. Del izkupička od prodaje izdelkov namenjajo za pomoč otrokom, sodelujejo pa tudi z Zavodom za gluhe in naglušne ter z vrtci, kjer so njihovi izdelki našli praktično uporabo. Njihova ambiciozna promocijska kampanja vključuje predstavitve na sejmih, sodelovanje s podjetji za poslovna darila ter načrte za predstavitev na platformi Kickstarter.
Ostale nagrajene ekipe
Drugo mesto je osvojilo podjetje Moč sadja d.d., ki ga sestavljajo dijaki Srednje šole za oblikovanje in fotografijo Ljubljana. Pod mentorstvom Mateje Podgoršek so razvili šest različnih kombinacij suhega sadja brez umetnih dodatkov, sladkorjev ali konzervansov. Izdelek je namenjen vsem, ki iščejo zdrave prigrizke, embalaža pa je minimalistična in estetsko dovršena.
Tretje mesto je pripadlo podjetju MiniWhill d.d., ki ga sestavljajo dijaki Srednje šole tehniških strok Šiška. Razvili so ergonomske, manjše, lažje in cenovno ugodnejše igričarske kontrolerje za videoigre z avtomobili. Njihov izdelek je bil pohvaljen za inovativnost in prilagodljivost potrebam uporabnikov.
Tekmovanje pripravlja mlade na poslovni svet
Tekmovanje Moje podjetje je del širšega programa, ki ga izvaja Junior Achievement Slovenia v sodelovanju s Fundacijo UniCredit in drugimi partnerji. Program je namenjen spodbujanju podjetnosti med mladimi, starimi od 14 do 19 let, in jim omogoča pridobivanje praktičnih izkušenj na področju podjetništva.
Dijaki se tekom tekmovanja soočajo z dejanskimi izzivi pri razvijanju poslovne ideje – od snovanja poslovnega modela, analize trga in določanja vlog znotraj ekipe, do izdelave prototipa, vzpostavitve proizvodnje ter trženja in prodaje končnega izdelka ali storitve. Pri tem razvijajo občutek odgovornosti, podjetniški način razmišljanja ter se učijo skozi praktične izkušnje. Da pa bi mladim nekoliko olajšali delo, je letos v programu sodelovalo 69 učiteljev in 151 podjetnikov ter strokovnjakov, ki so dijakom nudili mentorstvo in podporo pri razvoju njihovih podjetniških idej.
Mladi – ustvarjalci prihodnosti
Zmagovalno podjetje Sound & Round bo Slovenijo zastopalo na evropskem tekmovanju GEN-E, ki bo letos potekalo v Atenah. Poleg tega bodo zmagovalne ekipe in njihovi mentorji jeseni nagrajeni z enodnevnim izletom na Dunaj, kjer bodo obiskali organizacijo Junior Achievement Avstrija.
Tekmovanje Moje podjetje je znova pokazalo, da slovenski dijaki premorejo izjemno inovativnost, ustvarjalnost in podjetniški duh. Njihovi projekti ne le da prinašajo nove ideje na trg, temveč tudi spodbujajo trajnostni razvoj, družbeno odgovornost in povezovanje z lokalnim okoljem. S tem mladi podjetniki dokazujejo, da so pripravljeni prevzeti aktivno vlogo pri oblikovanju prihodnosti.
Novinar