Če bi ta film posneli v osemdesetih, bi bil boljši

Amater
Foto: on 20thcenturystudios

Akcijske filme iz osemdesetih in začetka devetdesetih imajo starejše generacije v srcih, zaradi njih tudi mlajši gledalci. In ker smo bolj ali manj videli že vse, kar ima podžanr maščevalnega filma za ponuditi, je treba iskati iglo v kopici sena. Amater sicer ni eden takih, a če bi izšel v osemdesetih, ko so taki filmi nastajali kot po tekočem traku, bi imel boljšo formo.

Amater je nekoliko … amaterski

Režiser James Hawes je s filmom Eno življenje (One Life) ponudil enega najbolj spregledanih prvencev zadnjih let. Po resnični zgodbi o britanskem humanitarcu Nicholasu Wintonu je v roko prejel delo vohunske akcijonade Amater po romanu Roberta Littella iz leta 1981. Kako mu je uspel preskok iz prej opisanega filma do generičnega semi-trilerja, ki ima to nesrečo, da ni izšel v osemdesetih?

Potem ko kriptografu Charlieju (Rami Malek) teroristi sredi Londona ubijejo ženo (Rachel Brosnahan), se želi maščevati, čeprav je zgolj del analitikov in ne agentov. Kljub temu mu uspe izbrskati zaroto CIA, s katero izsili urjenje pri Robertu Hendersonu (Laurence Fishburne), kjer se izkaže, da nima značajev agenta, vsekakor pa ima žilico za sestavljanje bomb. Ko se mu CIA zoperstavi, pobegne na sled teroristom, za katere se izkaže, da so povezani tudi z njegovimi šefi.

Rami Malek
Foto: on 20thcenturystudios

Nič posebnega, generična zgodba s poznanim potekom

Vohunski triler, ki predstavi poznano zgodbo o maščevanju, se zdi bolj ali manj mlatenje prazne slame. Celoten potek smo že videli, naša želja po tem, da bomo videli nekaj novega, je podvržena zgolj našemu pretiranemu optimizmu. Rami Malek preprosto ni akcijski junak, a to je najmanjša težava filma, ki je sicer dovolj dober za zdolgočasen večer, a preslab, da bi bilo zanj vredno odšteti vse dražjo kino vstopnico.

Amater je precej neoseben film, ki osnovnega koncepta maščevanja ne more izpiliti zaradi napake pred tem. Vez med možem in ženo je neobstoječa, zaradi česar je čustvena vez med gledalcem in filmom enako nevidna. Podobno je z dogodki in kraji, ki si sledijo brez prepričjivosti in kohezije. Včasih se film potrudi, da pri gledalcu pridobi zaupanje, ko stori nekaj nemogočega, a pri Amaterju tega truda ni. V najboljšem primeru gre za generičen akcijski triler, ki bi moral iziti v osemdesetih, ko so gledalci požirali take izdelke.

Laurence Fishburne
Laurence Fishburne v filmu Amater Foto: on 20thcenturystudios
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.