
Letno poročilo Teens & Screens razkriva, kaj mladi danes resnično želijo gledati. Izkazalo se je, da si generacija Z želi predvsem pristnosti, povezanosti in zgodbo, v kateri se prepoznajo.
Mladi še vedno radi gledajo filme
Raziskava je zajela 1.500 Američanov, starih od 10 do 24 let, z raznolikim ozadjem glede na raso, spol, spolno usmerjenost in geografsko poreklo. Ugotovitve so pokazale, da več kot polovica (53 %) mladih pogosteje razpravlja o filmih in serijah kot o vsebinah z družbenih omrežij. Še vedno imajo radi skupno izkušnjo kina – kar 57 % jih gleda tradicionalne medije pogosteje kot mislijo starejše generacije in večina bi kot idealen vikend izbrala »ogled novega filma v kinu«, če cena ne bi bila ovira.
Animacija v ospredju
Eden najopaznejših trendov je vzpon animacije. Delež mladih, ki imajo raje animirane vsebine kot igrane, je zrasel z 42 % na skoraj 49 %. Tudi starejši pripadniki Gen Z (19–24 let) kažejo podobne preference. Hkrati večina vsebine ne gleda več na televiziji, ampak na YouTubu ali TikToku – skoraj 80 % jih filme in serije spremlja tam.
Prijateljstvo namesto romantike
Ko gre za zgodbe, si mladi želijo bližine in realizma: 32 % jih najbolj ceni »zgodbe o ljudeh, katerih življenja so podobna mojemu«. Skoraj 60 % želi več vsebin, kjer so osrednje vezi prijateljstva, ne pa ljubezenske zgodbe. Polovica želi več prijateljstev med različnimi spoli, skoraj polovica pa tudi več med istospolnimi prijateljstvi – predvsem z »zdravim razreševanjem konfliktov«.
Romantika se uvršča proti dnu seznama zanimivih tem. Kar 48 % meni, da je v filmih in serijah »preveč spolnih vsebin«, 61 % pa si želi, da bi bili romantični odnosi prikazani bolj kot prijateljstva kot pa kot spolna privlačnost.
Novi okus generacije Z
Hollywood je desetletja stavil na seks in škandal – od Porky’s do American Pie – zdaj pa mladi obračajo smer.
Njihovi najljubši naslovi so Stranger Things, Wednesday, SpongeBob SquarePants in Spider-Man – vse zgodbe, kjer prevladujejo prijateljstvo, humor in domišljija. Generacija Z torej še vedno ljubi film, le da si želi vsebin, ki so iskrene, življenjske in brez nepotrebne senzacionalnosti.
Novinar



