
Razhod (Splitsville) je film, ki ga med ljubitelji filma spremlja zanimiva šala o tem, zakaj si ga ogledati. Režiser Michael Angelo Covino je scenarij napisal s prijateljem Kylom Marvinom, oba sta tudi producenta. Kot svoji partnerki v filmu sta »zaposlila« Dakoto Johnson in Adrio Arjono, kar je filmske ljubitelje navdušilo do te mere, da si bodo film pogledali že zaradi te poteze. Na srečo pa je Razhod veliko več kot le nedorasla internetna šala.
Film o odprtem razmerju: Komedija ali ne-komedija?
Med vožnjo do težko pričakovanega odmora, se zakonca Carey (Kyle Marvin) in Ashley (Adria Arjona) ob poskusu popestritve vožnje z dobršno mero dotikanja spreta zaradi povzročene avtomobilske nesreče. Ashley mu pove, da želi ločitev, saj ga je prevarala. Pretresen se Carey v duhoviti montaži odpravi do najboljšega prijatelja Paula (Michael Angel Corvino) in njegove žene Julie (Dakota Johnson). V intimnem pogovoru mu zakonca, ki imata uporniškega sina, povesta, da imata odprto razmerje. Ko je Paul na službeni poti, za katero Julie sumi, da je le izgovor, se med njo in Kylom splete posebna vez. Ali bosta našla vse tisto, kar jima manjka v trenutnem zakonu?

Poliamorija in monogamija sta pri vrhu seznama vprašanj, s katerimi se spopada komedija, ki ima vse lastnosti, da ostaja v indie svetu, a vseskozi pogleduje za večjimi zamahi v mainstreamovski ocean. Dvojec Covino-Marvin se je že v svojem prvem sodelovanju, filmu The Climb, spoprijel s tematiko maskulinega prijateljevanja brez kakršne koli romance. In podobno kot Vzpon, se tudi Razhod razdeli na poglavja, ki so poimenovana po določilih v ločitvenih pogodbah. To filmu predvsem v zaključnih segmentih omogoči nekaj svobode pri skakanju po časovnici dogajanja.
Povezana s časom ali bolje rečeno zgodbo je tudi večkratna uporaba Čehove pištole, izraza o uporabi elementov začetka filma pri njegovem odvijanju oz. razkrivanju. Razhod je tako eden bolj premeteno spisanih filmov zadnjega časa, še posebej v žanru (romantičnih) komedij.
Velik adut filma je tudi vizualna plat, za katero je poskrbel direktor fotografije Adam Newport-Berra – letos navdušil v seriji Studio, ko je prejel tudi emmyja.

Premeteno preigravanje s tematikami
Čeprav sta oba moška lika bistveno bolje razdelana od njunih soigralk, pa sta prav Johnson in Arjona tisti, ki filmu dodata več kot potreben šarm in seksapil. Prav slednji je tudi eden od kamnov spotike v obeh razmerjih, saj si moška po njunem mnenju ne zaslužita tako lepih partnerk. In medtem, ko se ena pretvarja, da ji je ideja poliamorije všeč, si jo druga želi zaradi adrenalina, ki jo ta prinaša – mož ji tega pač ne.
Bolj kot se film ukvarja s čustvi in počutjem med pari, bolj se naslanja na prijateljstvo med moškima. Zanimivo pri tem je, da ženi stika praktično nimata, kar je zanimivo glede na dejstvo, da gre za najboljša prijatelja. Kaj šele, da bi imeli poglobljeni osebnosti. A precej klišejska lika rešujeta izvrstni igralki.
Če se na pravi način lotiš bizarnosti odprtega zakona in sorodnih tematik, ki jih ta ponuja, lahko ustvariš posrečeno komedijo z nekaj primesmi družbene kritike. Prav zaradi tega je Razhod smešen in prepričljiv film. Najverjetneje se bo pri koncu leta večkrat znašel na seznamu najbolj podcenjenih, če ne celo najboljših filmov leta.
Urednik portala Student.si