
Marvel se vrača s filmom Thunderbolti*, ki združuje anti-junake preteklih naslovov. Z njim se tudi končuje obdobje pete faze Marvelovega filmskega vesolja, ki je mnoge oboževalce pustil ravnodušne, pri tem pa mu lahko pridružimo še večino četrte faze oziroma obdobja po Thanosovi smrti. Če se je zdelo, da je pot izgubljena, je zaključni film pete faze znak v pravo smer.
Marvel predstavlja skupino anti-junakov
DC je poskušal dvakrat in bil šele v drugo uspešen, čeprav (zaradi epidemije) se to pri zaslužku ni poznalo. Govora je o Odredu odpisanih, to je skupini negativcev ali bolj rečeno anti-junakov, ki morajo združiti moči, ko so edina rešilna bilka planeta. Marvelovi Thunderbolti predstavijo isti koncept Yelena Belova (Florence Pugh), John Walker (Wyatt Russell), Taskmaster (Olga Kurylenko), Duh (Hannah John-Kamen) in Rdeči varuh (David Harbour) se po principu hočeš nočeš znajdejo na istem kraju, kjer morajo združiti moči, da premagajo večjo grožnjo. Pri tem jim pomaga ljubljenec občinstva Bucky Barnes (Sebastian Stan).

Iz naslednje teze bomo odvzeli scenarista Erica Pearsona, ki z Marvelom sodeluje že več kot desetletje v vlogi glavnega scenarista oziroma scenarista, ki je zaslužen za izpopolnjevanje scenarija. Zdi se, da mu je Feige zaupal pomembno vlogo, saj sodeluje tudi pri prihajajočem filmu Fantastični štirje.
No, in zdaj k tezi. Režiser Jake Schreier in scenarist Lee Sung Jin sta imela pomembno vlogo v Netflixovi seriji Beef, scenaristka Joanna Calo pa pri megauspešni seriji The Bear. In kdor je z naslovoma seznanjen, ve, da gre za izjemno mešanico kaosa, humorja in srčnosti. V času, ko gre Marvelu slabše, nostalgično pogledujemo v preteklost, ko niso imeli vsi filmi želje po megalomanskih grožnjah iz drugih vesolj. Ker za vsako bolezen travca raste, so Thunderbolti prava zdravilna krema, da studio postavi nazaj na normalno stanje – tja, kjer s(m)o v filmih dejansko uživali.
Vrnitev k uličnim junakom
Glavno vlogo jasno prevzame Florence Pugh, ki je že v Črni vdovi in seriji Hawkeye predstavljala glas nove generacije – v filmskem in resničnem svetu. S pomočjo negativca oziroma bolj njegove moči »praznine« (The Void, op. p.) se še dodatno preizprašuje pomen osamljenosti v svetu, ki drvi naprej brez kakršnega koli večjega smisla. In prav v tem je skrivna sestavina filma, ki se zdi eden najbolj odraslih v nizu tistih, prežetih z Marvelovo formulo. Tu je še vedno klasičen Marvel humor, ki s pomočjo Davida Harbourja izpade bistveno bolj naravno kot v preteklosti. Enako je s kemijo med glavno igralsko zasedbo, ki se je ne bi branili v filmu več.

Kljub 180-milijonskem proračunu in enemu prizoru, v katerem so posebni učinki zaradi njihove siceršnje neočitnosti v preostanku filma, je film eden bolj gledljivih in vizualno privlačnih v zadnjih letih. Direktor fotografije Andrew Droz Palermo, ki je poskrbel za videz Zelenega viteza (The Green Knight, 2021), je uspešno vpletel reference na Terminatorja in Johna Wicka. Ko bi Marvel želel ustvariti še več »uličnih« superjunakov, se zdi Palermo prava odločitev.
Marvel stopil na pravo pot
Ko pogledamo v preteklost Marvela, natančneje v četrto in peto fazo, se izpostavijo naslovi Shang-Chi, Spider-Man: Ni poti domov, Varuhi galaksije 3 in Deadpool in Wolverine. Thunderbolti imajo dovolj argumentov, če bi jih želeli postaviti nad vse omenjene. Thunderbolti so za Marvel vrnitev na pravo pot in dokaz, da studio še zna, če si le srčno želi.
Urednik portala Student.si