Zakaj je GTA najprej narejena za konzole?

Naslovnica igre GTA VI.
Foto: on Rockstar Games

Ko Rockstar Games izda novo igro iz serije Grand Theft Auto (GTA), igralci na osebnih računalnikih pogosto nestrpno čakajo več mesecev (včasih celo več kot leto) preden igra končno pride tudi na njihove naprave. Tako je denimo GTA V izšla za konzole septembra 2013, za PC pa šele aprila 2015. Zakaj torej ena najbolj donosnih franšiz v zgodovini videoiger najprej pristane na konzolah?

Odgovor se skriva v kombinaciji tržnih podatkov, tehničnih zahtev in strateških odločitev.

Konzole prinašajo več denarja

Statistika ne laže: večina prihodkov od iger kot je GTA prihaja s konzol. Po podatkih je bilo leta 2023 kar 72 % vseh prihodkov v industriji videoiger ustvarjenih na konzolah, le 21 % pa na osebnih računalnikih. Če pogledamo primer GTA V: do leta 2023 je bilo prodanih več kot 185 milijonov izvodov, od tega je bilo več kot 70 % kopij ravno za PlayStation in Xbox.

Za razvijalca, kot je Rockstar, to pomeni, da ima največ smisla najprej zadovoljiti največji trg – igralce na konzolah. Tam so prihodki večji, igralna baza širša, tveganje pa manjše.

Razvoj za konzole je tehnično lažji

Konzole imajo fiksno strojno opremo. To pomeni, da Rockstar točno ve, za kakšno zmogljivost mora optimizirati svojo igro. Pri PC-jih pa obstaja na tisoče različnih kombinacij procesorjev, grafičnih kartic, pomnilnikov in operacijskih sistemov. To zahteva dodatno testiranje, odpravljanje napak in prilagajanje – kar pomeni več časa in več stroškov.

Zato Rockstar najprej izdela stabilno verzijo igre za konzole, nato pa z dodatnim časom pripravi izboljšano različico za PC, ki pogosto vključuje višje grafične nastavitve, podporo za modifikacije in širše nastavitve za uporabnika.

GTA Vice City
GTA Vice City Foto: on gtabase

Zgodovinska praksa in preizkušena formula

Ta model izdaj se je za Rockstar večkrat izkazal za uspešnega. GTA IV je izšla na konzolah aprila 2008, za PC pa decembra istega leta. GTA V je zamik še povečal – in kljub čakanju se je PC različica izjemno dobro prodajala. Rockstar je očitno ugotovil, da ta pristop deluje: najprej ciljanje največjega trga, nato pa dodatno monetiziranje z izboljšano PC izdajo.

Partnerstva s konzolnimi giganti

Velike igralne platforme, kot sta Sony (PlayStation) in Microsoft (Xbox), imajo interes, da najbolj pričakovane igre pridejo najprej k njim. Čeprav Rockstar redko javno razkrije podrobnosti tovrstnih dogovorov, je mogoče, da v ozadju obstajajo ekskluzivni dogovori ali marketinške spodbude, ki založnika finančno motivirajo za prednostno izdajo na konzolah.

Ustvarjanje dodatnega hajpa

Zakasnjene izdaje lahko služijo tudi kot marketinško orodje. Ko PC igralci čakajo več mesecev, se ob vsakem novem napovedniku, dodatku ali leaked informaciji ustvari več pozornosti. Ko igra končno izide na PC-ju, je pogosto deležna večje medijske pozornosti in navdušenja, kar spet vodi v višjo prodajo.

Kaj to pomeni za igralce?

GTA igre nedvomno najprej izidejo na konzolah zato, ker tam Rockstar doseže največ igralcev in prihodkov, razvoj pa je enostavnejši. Hkrati se PC različice običajno ponašajo z dodatnimi funkcionalnostmi, zato se zamuda pogosto poplača z bolj izpopolnjeno igralno izkušnjo. Čeprav je čakanje za PC skupnost frustrirajoče, je iz poslovnega vidika za Rockstar to povsem logična in preverjeno uspešna odločitev. Če želite biti med prvimi, nimate druge izbire, kot da kupite konzolo.

Bitka igralnih konzol: PlayStation, Xbox, Nintendo in druge

Jan Nebec

Novinar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.