Kaj naj počnem, če pristanem v karanteni?

nekdo ob oknu
Čas v karanteni si krajšaj s prijetnimi aktivnostmi.

V trenutnih okoliščinah so mnogi primorani preživeti 10 dni svojega življenja sami s seboj. V karanteno smo lahko poslani zaradi visoko tveganega stika z okuženim s covidom-19 ali pa ob vstopu v Slovenijo, če smo bili prej v državi, ki je na seznamu rizičnih za okužbo. Odreja jo Ministrstvo za zdravje na predlog NIJZ, v času teh 10 dni pa moramo upoštevati navodila ter si nekako tudi krajšati čas.

Ostani doma

dolgčas
Življenje v karanteni zna biti dolgočasno.

Prva stvar in zlato pravilo, ki se ga moraš držati, če ti je bila karantena odrejena, je, da se v teh 10 dneh odpoveš stikom z drugimi ljudmi – to pomeni, da ne smeš hoditi od doma, v službo, v trgovino ali druge ustanove, prav tako ne smeš uporabljati javnega prevoza ali taksijev in na domu sprejemati obiskov.

Ker je življenje v osamitvi lahko precej dolgočasno, saj smo dandanes navajeni veliko vsakdanjih stikov z različnimi ljudmi, se poskusi med karanteno čimbolj zamotiti in jo izkoristi sebi v prid.

Zamoti se

Čas, ki ga moraš preživeti sam, lahko preživiš koristno in produktivno. Najbolje je, da si dan, ki ga boš preživel doma, že na začetku organiziraš.

Nekaj predlogov za manj dolgčasa:

exercise
Bodi vsaj malo fizično aktiven.
  1. Zjutraj vstani in se okrepčaj z obilnim in okusnim zajtrkom. Ne prespi vsega dneva – ali vsaj ne vseh 10 dni.
  2. Čez dan se zamoti z aktivnostmi, pri katerih uživaš. Koristi tudi, če si fizično aktiven. Na spletu najdi kakšno spletno stran z različnimi vajami za moč ali razgibavanje. Vseeno pa ne pretiravaj s telovadbo.
  3. Če imaš s tem veselje, si pripravi okusno kosilo in večerjo. Po sestavine seveda ne moreš v trgovino, pripravi ju iz tistih, ki jih imaš na voljo. Bodi iznajdljiv!
    zdrava hrana
    Skuhaj si kaj okusnega.
  4. Beri knjige. Nikoli ni odveč, če boš prebral kakšno več.
  5. Glej filme. Za dobrimi pobrskaj na spletu ali zanje vprašaj prijatelje.
  6. Preko spleta se lahko učiš. Če si študent in imaš to možnost, prek spleta spremljaj predavanja. Lahko se tudi učiš tujih jezikov, lahko ponoviš snov za šolo ali fakulteto, lahko se preprosto izobražuješ na različnih spletnih straneh.
  7. Če imaš to možnost, od doma delaj.
  8. Komuniciraj s prijatelji. Lahko se slišite prek telefonov, lahko tudi pokličete in vidite prek kamere.
  9. Ne preživi vsega dneva na telefonu.
  10. Spat hodi ob normalnih urah – če boš cele dneve ponočeval, si lahko uničiš dnevni ritem in tvoj počutje se lahko poslabša.

Čas za prijetne aktivnosti

tv
Oglej si kakšen film.

Za duševno zdravje in prijetno počutje tistih, ki pristanejo v karanteni, skrbi tudi NIJZ – v navodilih za karanteno priporočajo prijetne aktivnosti:

»V času karantene se zamotite s prijetnimi aktivnostmi. Čas si lahko krajšate z vajami za fizično aktivnost, s kuhanjem, branjem, učenjem preko spleta, z gledanjem filmov ipd.«

Prav tako NIJZ priporoča, da se ne oddaljimo povsem od bližnjih, ampak z njimi ohranjamo stik.

»Kljub osamitvi ostanite povezani z drugimi ljudmi, še posebej če živite sami. Priskrbite si podporo prijateljev, družine in drugih. Poskusite ostati v stiku z njimi po telefonu, po pošti ali spletu. Dajte jim vedeti, da želite ostati povezani in naj to postane vaša dnevna rutina. To je pomembno za vaše duševno počutje. Morda vam bo koristilo, če z njimi delite, kako se počutite, in morda bo to koristilo tudi njim.«

Skrb za telesno in duševno zdravje

Socialna osamitev prinaša za nekatere kar veliko spremembo v življenju, prispeva lahko tudi k povečanju stresa. Lahko se slabše počutiš, imaš težave s spanjem, pogrešaš družbo in te je strah. Kot dodatne predloge za lajšanje negativnih občutij NIJZ predlaga naslednje:

telefon
Skušaj omejiti čas, ki ga preživiš na internetu.
  • »Poskušajte jesti zdravo in uravnoteženo.
  • Pijte dovolj vode.
  • Izogibajte se kajenju, alkoholu in drogam.
  • Ob stalnem spremljanju novic boste lahko bolj zaskrbljeni. Zato poskusite omejiti čas, ki ga namenite spremljanju medijskega poročanja o epidemiji. Preverite novice le ob določenem času ali nekajkrat na dan.
  • Poskusite se osredotočiti na stvari, ki jih lahko nadzorujete, npr. svoje vedenje, s kom govorite, od koga dobivate informacije.«

Čas v karanteni skušaj preživeti čim bolj koristno in prijetno.

Monika Podlogar
+ objave

Novinar

LEAVE A REPLY

Please enter your name here
Please enter your comment!

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.