Ura vožnje avtomobila dosegla rekorden znesek

moški vozi avto

Cena opravljanja vozniškega izpita je v Sloveniji ekstremno narasla. Celoten strošek pridobivanja izpita znaša že krepko nad 1000 evrov.

Da kandidati opravijo vozniški izpit B kategorije, morajo imeti minimalno 21 ur praktične vožnje pred opravljanjem glavne izpitne vožnje. Vendar v praksi jih velika večina opravi veliko več kot 21 ur, nekateri, sploh v večjih mestih, celo dvakrat več.

Glede na trenutne cene sama vožnja, v primeru, da kandidat opravi 21 ur, znaša 735 evrov oziroma 35 evrov na eno uro vožnje, nekje tudi več. Opravljanje vozniškega izpita je tako vse dražje in je za mlade postalo luksuz.

Dijaška organizacija Slovenije poziva ministrstvo

Dijaška organizacija Slovenije je pristojnemu ministrstvu za izobraževanje poslala odprt dopis, ki ga je objavila Sobotainfo.com. Ministrstvo pozivajo k iskanju rešitev pri izvajanju ur šol vožnje in omenjajo tudi zaskrbljujoče zvišanje cen za posamezne ure vožnje v avtošolah.

Odprto pismo

»Večina mladih se v času srednješolskega izobraževanja odloči za opravljanje vozniškega izpita. V Dijaški organizaciji Slovenije zaznavamo zaskrbljujoče zvišanje cene posamezne ure vožnje v slovenskih avtošolah. Zaskrbljenost nad problematiko smo že naslovili Združenju šol voženj Slovenije, ki so nam argumentirano pojasnili, da nimajo pristojnosti ukrepanja.

Poleg stroškov za opravljanje tečaja in izpita prve pomoči, zdravniškega pregleda ter tečaja in izpita iz cestno prometnih predpisov, je potrebno veliko količino denarja odšteti še za ure vožnje. V zadnjih letih se je v slovenskih avtošolah cena ene ure vožnje močno podražila.

V članku časopisa Delo, objavljenem 20. junija 2019, z naslovom »Za vozniški izpit je treba odšteti najmanj 900 evrov«, je razvidno, da je cena ure vožnje znašala v povprečju 25,2 evra.

O višini cene posamezne ure vožnje smo se pozanimali tudi za preteklo leto 2021, ki v povprečju znaša 35,4 evra. Moč je opaziti relativno zvišanje cene za kar 40 odstotkov. V Združenju šol voženj Slovenije so nam pojasnili, da se cene storitev šol vožnje oblikujejo prosto na trgu in da sami nosijo pristojnosti predvsem za obravnavanje skupnih tem v zvezi s predpisi, ki urejajo pogoje za izvajanje dejavnosti. O aktualni problematiki smo se pozanimali tudi pri samih ponudnikih storitve, ki so poleg različnih odgovorov navedli še nekaj perečih problematik.

Dolgotrajno zaprtje dejavnosti zaradi epidemioloških razmer je občutno povečalo dolge čakalne vrste za pristop tako k teoretičnemu kot kasneje k praktičnemu delu vozniškega izpita. Kandidati po začetku opravljanja praktičnega dela vožnje čakajo ponekod tudi več tednov na nadaljevalne ure, zaradi povečanega navala kandidatov, ki trenutno opravljajo ure vožnje pri preobremenjenih inštruktorjih. Izvorni problem, poleg navala kandidatov, je že pred epidemijo bilo pomanjkanje kadra v šolah vožnje. Ta izhaja iz obremenjenosti inštruktorjev v popoldanskih urah, ko ima večina kandidatov zaradi dopoldanskih šolskih obveznosti prosti čas, v katerem lahko opravijo zahtevane ure.

Ker izhajamo iz želje, da za dijake zagotovimo enake možnosti in razmere se nam zdi smotrno razmišljanje v smeri, da bi bilo dijakom, v času pridobivanja vozniškega izpita, omogočeno opravljanje omejenega števila ur vožnje med urami pouka, v kolikor imajo izpolnjene vse zahtevane pogoje. Ure opravljene v avtošoli bi se lahko z ustreznimi dokazili upoštevale kot del OIV (obveznih izbirnih vsebin). Poleg prej omenjene obremenjenosti inštruktorjev vožnje, je razlogov za iskanje rešitev v tej smeri več. Z opravljenimi izpiti se poveča mobilnost družbe, prav tako pa doslednejše opravljanje izpita na dolgi rok na cestah pusti bolj izkušene in posledično spretnejše voznike. Tudi za dijake bi v primeru opravljanja voženj v času pouka prihajalo do manjših logističnih in časovnih zapletov.

S ciljem iskanja dolgotrajnih rešitev vas prijazno pozivamo k razmisleku o podanem predlogu in nadaljnjem skupnem dialogu, saj je vozniški izpit ena od pomembnih neformalnih oblik izobraževanja, ki jo opravlja velik del dijakov. Prošnjo in poziv s tem namenom naslavljamo na Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.«

Oglasili so se tudi pri Mladem forumu SD

Mladi Forum SD je svoje mnenje podal preko Facebooka. Pravijo, da vozniški izpit ni luksuz. Predlaga, da se cena učne ure omeji na maksimalno 28 evrov za obdobje 12 mesecev. Vlado poziva, da takoj omeji zviševanje cen tečajev prve pomoči, republiških izpitov, tečajev varne vožnje in vožnje s spremljevalcem za obdobje naslednjih petih let.

Javna objava

»Za večino mladih vozniški izpit ni luksuz, je nujna potrebščina za življenje; poleg tega pogosto predstavlja pogoj za pridobivanje zaposlitve in dokaz odraslosti.

Cene praktičnega dela izpita danes znašajo že v povprečju 35 EUR na učno uro, kar v praksi pomeni, da le minimalnih 20 opravljenih ur kandidata stane 700 EUR, večina pa za uspešno opravljen izpit potrebuje veliko več ur. Ker so narasle tudi cene tečajev CPP, prve pomoči in zaključnih voženj, je jasno, da so stroški vozniškega izpita previsoki.

V Mladem forumu menimo, da je to zelo zaskrbljujoče dejstvo. Dvig cen je posledica določil Zakona o vozniku, ki v svojem 14. členu (25. točka) pooblašča Gospodarsko zbornico Slovenije, da določi minimalno ceno učne ure vožnje, ki jo nato potrjuje minister za promet.

Mladi forum zato predlaga, da se vsebina tega člena nujno amandmira, in da se cena učne ure omeji na maksimalno 28 EUR za obdobje 12 mesecev. Po izteku tega obdobja naj se maksimalna cena na letni ravni dviguje v skladu s stopnjo letne inflacije.

Vlado Republike Slovenije pozivamo, da takoj omeji zviševanje cen tečajev prve pomoči, republiških izpitov, tečajev varne vožnje in vožnje s spremljevalcem za obdobje naslednjih petih let. Dober primer lahko pokaže s fiksacijo cen za opravljanje izpita pri Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) za nedoločeno časovno obdobje.«

Prejšnji članekNajbolj zanimivi izumrli športi
Naslednji članekČrne luknje so kosmate

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.