Študent študentu: anksioznost v izpitnem obdobju

Živčnost, učenje

Pozdravljeni!

Pišem vam, ker se bliža izpitno obdobje in z njim ogromno stresa. Kljub temu, da se veliko učim (nadpovprečno, glede na moje sošolke in sošolce), me je zelo strah izpitov. Hodim na zelo zahteven faks in že v prvem letniku smo poslušali, kako nas bo vsaj polovica padla takoj, ostali pa sproti. Povedali so nam tudi, da bo od zdaj naprej naše življenje samo to – učenje, vaje, izpiti… Prvi letnik sem nekako uspela narediti, vendar zdaj se mi zdi, da mi je pretežko … Vsak dan se zbudim s cmokom v grlu in zvečer težko zaspim, saj neprestano razmišljam samo o tem.

Nika

 

Pozdravljena Nika,

Hvala, da si zbrala pogum in spregovorila o tem, kar te muči. Verjamem, da ti v tej situaciji ni lahko. Predvsem pa se mi zdi, da tudi tvoje okolje pripomore k temu, da strah in napetost le naraščata (s tem, ko vas na faksu že v prvem letniku tako ustrahujejo). Verjetno to ne vpliva ravno spodbujajoče, prej obratno. Tega se žal ne da spremeniti, vendar pa lahko dosežeš spremembo glede vpliva, ki ga ima nate. Kaj to pomeni? Pomeni, da kljub temu, da si izbrala zahteven študij, kjer je pritisk zelo močan, lahko nekaj narediš na tem, da ti bo lažje in da ta leta ne bodo nekega v tvojih spominih le nočna mora.

V takšnih situacijah je pomembno, da najprej prekinemo začarani krog, v katerem smo se znašli. To naredimo tako, da zadevi, ki tako vztrajno okupira naše misli in podžiga tesnobo, odvzamemo moč. Praviš, da neprestano razmišljaš le o izpitih in faksu, pa vendarle me zanima, ali je še kaj drugega, kar te v življenju veseli, navdušuje? Kaj rada počneš in v čem si dobra? Kdo so osebe, ki ti veliko pomenijo in ob katerih si lahko oddahneš? Sprašujem te zato, ker je pomembno, da vse to ne izgine med izpitnim obdobjem. Ravno nasprotno – ključno je, da ohranjaš stik z aktivnostmi in ljudmi, ob katerih se počutiš dobro. S tem boš dobila moč, energijo in pogum za soočanje z izzivi, kot so v tvojem primeru izpiti.

Včasih mislimo, da se moramo stoodstotno posvetiti dolžnostim, ki jih imamo pred seboj, toda to zna biti dvorezen meč. Seveda se moramo potruditi, da dosežemo svoje cilje, toda pri tem ne smemo pozabiti nase. Cena, ki jo plačamo za dobre rezultate, ne sme biti previsoka. Prej ali slej nam telo izstavi račun, saj telo ne laže. Paziti je treba, da ga ne preobremenimo in da čim bolje skrbimo za svoje psiho-fizično zdravje. Če ti je to, kar govorim, povsem tuje, si lahko pomagaš z naslednjimi vprašanji: na kakšen način lahko poskrbim za to, da si moje telo in moji možgani odpočijejo? Kdaj sem si nazadnje vzela čas za to? Ali si lahko vsak dan vzamem vsaj eno uro, med katero lahko popolnoma odklopim, zadiham in naredim nekaj dobrega zase (to je lahko nekaj enostavnega, na primer počitek, sprehod, kava s prijateljico…)?

Ponavadi je tako, da če vzamemo življenje v svoje roke in prosti čas preživimo tako, da nas napolni z energijo, smo bolj produktivni in se lahko bolj kvalitetno učimo. S tem pa dobimo boljši občutek in večjo vero vase, kar postopoma zmanjšuje anksioznost. Na ta način počasi prekinjamo začarani krog, ki sem ga omenila prej. Iskreno ti želim, da bi bilo tudi zate tako in naj izpitno obdobje mine s čim manj nepotrebnega stresa ter čim bolj pozitivnimi rezultati.

Nina Grudina, specializantka sistemske terapije na SFU Ljubljana

V okviru svoje študijske prakse vam odgovarjajo študenti SFU Ljubljana, pod strokovnim mentorstvom izkušenih psihoterapevtov Psihoterapevtske Ambulante SFU. Vprašanja lahko posreduješ preko študentove svetovalnice.

Upamo, da bo vam bodo odgovori omogočili manj naporov pri študiju in prispevali h kvaliteti vašega življenja. V kolikor pa boste ocenili, da potrebujete bolj poglobljeno pomoč, vam Ambulanta SFU nudi različne oblike psihoterapije.

*Vaša identiteta na portalu Študent.si ne bo razkrita, vaši osebni podatki pa bodo varovani v skladu z uredbo GDPR.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.