Podjetje ustvarilo alternativo plastiki, ki rešuje tudi podnebje

plastenke na modri podlagi

Podjetje Newlight Technologies je ustvarilo biorazgradljiv material, ki ga je mogoče oblikovati kot plastiko. Po besedah direktorja podjetja Marka Herreme s svojim produktom rešujejo dve muhi na en mah, in sicer zmanjšujejo porabo plastike ter obenem rešujejo problem podnebnih sprememb.

To podjetje s sedežem v Kaliforniji je več kot desetletje razvijalo material, ki so ga poimenovali AirCarbon. Ime je dobilo po svoji sestavi, material je namreč zrak in ogljik, ki sta raztopljena v vodi.

Kje so ga torej našli?

Material so razvili z uporabo mikroorganizmov iz oceana, ki se hranijo z metanom in ogljikovim dioksidom (torej z dvema toplogrednima plinoma, ki zelo prispevata k podnebnim spremembam).alge in ribe v morju

Organizmi te pline spremenijo v naravni polimer, ki ga je mogoče oblikovati kot plastiko. »Imamo ta čisti bel prah, ki ga lahko nato stopimo in oblikujemo v vse vrste delov in kosov,« je navdušen Herrema.

V proizvodnem obratu imajo velike rezervoarje slane vode, ki poustvarjajo oceanske razmere. To omogoča organizmom, da ponovijo postopek izdelave polimera, iz katerega je mogoče pridobiti AirCarbon.

Ker postopek razvoja tega materiala uporablja pline iz ozračja, so proizvodi »ogljično-negativni,« kar pomeni, da odstranijo več onesnaževalcev, kot jih porabijo.

Zamenjujejo najbolj onesnažujoči industriji

Sončna očala znamke Covalent
Očala znamke Covalent l Foto: Covalent

Podjetje Newlight je pred kratkim začelo uvajati svoj prvi nabor izdelkov iz materiala AirCarbon. Ustvarili so blagovni znamki v dveh najbolj onesnažujočih svetovnih panogah.

Blagovna znamka Restore prodaja biorazgradljive slamice in jedilni pribor, modna znamka Covalent pa torbice, denarnice in sončna očala.

vilice, žlica, nož in slamica iz AirCarbona
Pribor Restore l Foto: Restore

Strategija podjetja za zamenjavo tako rekoč vse plastike na svetu pa bo vključevala tudi sodelovanje z velikimi podjetji, ki so po njihovih besedah že zainteresirana.

Ena majica = 700 litrov vode

Kot je izpostavil direktor Herrema, si ljudje želijo delati dobro, vendar je težava v pomanjkanju informacij. »Ko želiš kupiti neko majico, ne veš, da je bilo 700 litrov vode porabljenih samo za izdelavo te majice. To bi morda vplivalo na tvojo odločitev,« je dejal.

Prav to želijo narediti oni, le v povezavi z ogljikom. Strankam skušajo natančno sporočiti, koliko ogljika je odstranil izdelek, ki so ga kupili. Zato sledijo korakom proizvodnega procesa in tako njegovemu ogljičnemu odtisu.pogled na dimne oblake iz industrij

Cene še niso konkurenčne

Da pa bodo lahko imeli resnično vpliv, morajo na trg podajati izdelke, ki si jih bodo ljudje lahko dejansko privoščili.

Največji izziv podjetja Newlight bo verjetno povečanje proizvodnje dovolj hitro, da bodo cene nižje. Njihova trenutna ponudba je malo dražja od tradicionalnih konkurentov na trgu (od jedilnega pribora za 6,99 ameriških dolarjev do torbice za 520).

Podjetje ima samo en obrat, ki proizvede toliko izdelkov AirCarbon, da letno odstrani dobrih 45 milijonov kilogramov ogljikovega dioksida. To je približno tako, kot bi s ceste odstranili 6000 avtomobilov, je primerjal Herrema.

Njegov cilj je čim hitreje zgraditi več objektov in sčasoma to število povečati na 9 milijonov ton, saj približno toliko plastike vsako leto pristane v oceanih.

+ objave

Novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.