Prvi fosil dinozavra povezan z asteroidom

Danes je splošno sprejeto, da je na naš planet padla približno 12 km široka skala, ki je povzročila zadnje množično izumrtje. Znanstveniki so našli fosil dinozavra, ki naj bi umrl na dan trka asteroida, ki je povzročil izumrtje dinozavrov.

Strokovnjaki pravijo, da je mogoče odlično ohranjeno nogo, ki vsebuje celo ostanke kože živali, natančno datirati v čas, ko je asteroid pred 66 milijoni let udaril v Zemljo. Fosil namreč vsebuje ostanke asteroida, ki so na Zemljo padali neposredno po trku. Okončina s kožo je le ena od številnih izjemnih najdb z najdišča fosilov Tanis v ameriški zvezni državi Severna Dakota.

Mesto trka asteroida je bilo v Mehiškem zalivu pri polotoku Jukatan. To je od Tanisa oddaljeno približno 3 000 km, vendar je bila energija trka tako velika, da je bilo opustošenje čutiti daleč naokoli.

Phillip Manning, profesor naravoslovja na univerzi v Manchestru, je v oddaji Today na radiu BBC Radio 4 povedal, da gre za nogo tescelozavra. Dejal je, da nikoli v svoji karieri ni sanjal, da bo lahko gledal tako izjemen fosil.

BBC poroča, da je ekipa našla tudi fosilizirane ostanke želve, majhne sesalce in njihove brloge, kožo drugih dinozavrov, zarodek dinozavra v jajcu ter delček, za katerega znanstveniki menijo, da bi lahko bil del samega asteroida. Odkrili so tudi ostanke rib, ki so vdihavale ostanke asteroida. Prisotnost ostankov, ki so padali v določenem obdobju takoj po trku asteroida, je strokovnjakom omogočila zelo natančno datiranje najdišča Tanis.

Robert DePalma, podiplomski študent Univerze v Manchestru, ki vodi izkopavanja v Tanisu, je dejal, da na najdišču najdejo podrobnosti, ki jim natančno povedo dogajanje trenutek za trenutkom. Pravi, da je skoraj tako, kot če bi gledali film o dnevu, ko je asteroid padel na Zemljo.

Veliko vprašanje je, ali je ta dinozaver res umrl na dan trka asteroida. Ekipa, ki sodeluje pri izkopavanju v Tanisu meni, da je to, glede na položaj okončine v sedimentih, zelo verjetno. Če je to res, gre za res izjemno odkritje.

Prejšnji članekPomagaj Urbanu z Urbanovo srečko