Umetna inteligenca našla odgovor na »večno« vprašanje paleontologov

Dinosaur footprints found in the rocks.
Foto: Inner_Vision iz iStock

Uporaba umetne inteligence bo očitno zdaj pomagala tudi paleontologom pri razkrivanju skrivnostne preteklosti. Najbolj slaven primer bo zagotovo ta, ki se je zgodil paleontologom Univerze Queensland. S pomočjo umetne inteligence so namreč ugotovili, kaj točno so bile in komu so pripadale stopinje, najdene v Queenslandu.

Umetna inteligenca in dinozavrski stampedo Avstralije

Ekipa raziskovalcev je s pomočjo umetne inteligence analizirala stopinje dinozavrov, ki so jih našli v Queenslandu, natančneje v državnem spomeniku dinozavrskega stampeda. Gre za del parka Lark Quarry, ki velja za edini znani zapis stampeda dinozavrov, kjer so vidne sledi plenilca, ki sproži stampedo več kot 150 dinozavrov.

»Velike stopinje so bile prvič najdene v sedemdesetih letih na kraju stampeda, vse do danes pa je znanost verjela, da so pripadale plenilskemu dinozavru, najverjetneje Australovenatorju, ki je imel noge dolge več kot dva metra,« je povedal Anthony Romilio, paleontolog Univerze Queensland v Avstraliji.

»Skrivnostne sledi naj bi nastale sredi Krete, približno 93 milijonov let nazaj,« je podal še nekaj ozadja samih stopinj. »Vsekakor pa gre za težko nalogo, ko govorimo o natančnem identificiranju vrste, ki je kriva za te stopinje,« je bil iskren Romilio. »Ker so te stopinje obkrožene z več tisoč drugimi, mnogo manjšimi stopinjami, je bilo precej logično verjeti, da je plenilec sprožil stampedo manjših dinozavrov,« je še dodal.

Da bi lahko rešili to uganko so uporabili AI program (Deep Convolutional Neural Networks). V sam program so vnesli več kot 1500 dinozavrskih stopinj, večina teropodskega ali ornitopodskega vira. Slednji dve veji dinozavrov sta bili do zdaj najdeni v parku. Tako so paleontologi končno prišlo do odkritja, ki bo spremenilo marsikaj. Stopinje so pripadale rastlinojedemu ornitopodu, kar je potrdil tudi program.

Ujemanje stopinj na najdišču v Queenslandu, ki so del dinozavrskega stampeda
Ujemanje stopinj na najdišču v Queenslandu, ki so del dinozavrskega stampeda Foto: on royalsocietypublishing

Paleontologija se bo večkrat uprla na umetno inteligenco

Uporaba umetne inteligence je tako paleontologiji prinesla eno večjih odkritij zadnjih let oziroma bolje rečeno odgovor na uganko, ki je sami ne bi rešili. »Hvala bogu za moderno tehnologijo, saj smo se pri tej uganki močno zataknili,« je z iskrenim nasmehom povedal Jens Lallensack, glavni avtor študije.

Replika stampeda je na ogled v muzeju Queensland v Brisbanu, mesto stampeda pa si je prav tako možno ogledati skozi celo leto.

Winton, Qld - Sep 18 2022:Australian Age of Dinosaurs museum, home to Australia's largest dinosaur fossil collection and Southern Hemisphere's most productive fossil preparation laboratory.
Foto: chameleonseye iz iStock

VIRroyalsocietypublishing
Prejšnji članekSvetovno prvenstvo 2022 ali zakaj bi ga morali bojkotirati?
Naslednji članekNova terajahta v obliki želve, vredna 7,8 millijard, bo sprejela kar 60.000 gostov