Sponzorirano

Vegetarijanci si hitreje zlomijo kolk

Young and happy woman eating healthy salad sitting on the table with green fresh ingredients indoors
Foto: RossHelen iz iStock
Sponzorirano

Študija, v kateri je sodelovalo več kot 26.000 britanskih žensk srednjih let, je pokazala, da je pri tistih, ki se prehranjujejo z vegetarijansko hrano, tveganje zloma kolka za 33 odstotkov večje kot pri tistih, ki redno uživajo meso. Zakaj naj bi si vegetarijanci hitreje zlomili kolk?

Hitreje do zloma, če si vegetarijanec

Raziskava Univerze v Leedsu, objavljena v reviji BMC Medicine, je preučevala tveganje zloma kolka pri pescatarijancih (ljudeh, ki uživajo rastlinsko hrano in ribe) in vegetarijancih v primerjavi z rednimi uživalci mesa.

Med 26.318 ženskami so v približno 20 letih opazili 822 primerov zloma kolka, kar je predstavljalo nekaj več kot 3 odstotke vzorčne populacije. Po prilagoditvi dejavnikov, kot sta kajenje in starost, so bili vegetarijanci edina prehranska skupina s povečanim tveganjem za zlom kolka.

Jesti več rastlinske ali mesne hrane?
Foto: wildpixel iz iStock

Ta študija je ena od redkih študij, ki so primerjale tveganje zloma kolka pri vegetarijancih in uživalcih mesa, pri čemer je bil pojav zloma kolka potrjen iz bolnišničnih zapisov.

 

Znanstveniki poudarjajo, da je treba opraviti več raziskav o natančnih vzrokih za večje tveganje za zlom kolka pri vegetarijancih.

Vegetarijanska prehrana je lahko zdrava ali nezdrava

Glavni avtor študije James Webster, doktorski raziskovalec s Fakultete za znanost o hrani in prehrani v Leedsu, je povedal: »Naša študija opozarja na morebitne pomisleke glede tveganja zloma kolka pri ženskah, ki se prehranjujejo vegetarijansko. Vendar pa ne opozarja ljudi, naj opustijo vegetarijansko prehrano. Kot pri vsaki dieti je pomembno razumeti osebne okoliščine in ugotoviti, katera hranila so potrebna za uravnotežen zdrav življenjski slog. Vegetarijanska prehrana se lahko od posameznika do posameznika zelo razlikuje in je lahko zdrava ali nezdrava, prav tako kot prehrana, ki vključuje živalske izdelke. Vendar je zaskrbljujoče, da je pri vegetarijanski prehrani pogosto manjši vnos hranil, ki so povezana z zdravjem kosti in mišic. Te vrste hranil, kot so beljakovine, kalcij in druga mikrohranila, so na splošno bolj prisotne v mesu in drugih živalskih proizvodih kot v rastlinah.«

Pomembno je, da se zagotovi ustrezen vnos hranil.
Foto: Pexels iz Pixabay

»Majhen vnos teh hranil lahko vodi do manjše mineralne gostote kosti in mišične mase, zaradi česar ste lahko bolj dovzetni za tveganje zloma kolka. Zaradi tega je še posebej pomembno, da z nadaljnjimi raziskavami bolje razumemo dejavnike, ki povzročajo povečano tveganje pri vegetarijancih, bodisi da gre za pomanjkanje določenih hranil bodisi za uravnavanje telesne teže, da bi lahko ljudem pomagali pri zdravi izbiri,« je še dodal Webster.

 

Rastlinska prehrana postaja vse bolj priljubljena

Vegetarijanska prehrana je v zadnjih letih vse bolj priljubljena. Pogosto se dojema kot bolj zdrava možnost prehranjevanja, pri čemer predhodni dokazi kažejo, da lahko vegetarijanska prehrana v primerjavi z vsejedo prehrano zmanjša tveganje za več kroničnih bolezni, vključno s sladkorno boleznijo, boleznimi srca in rakom.

Po vsem svetu se pojavljajo tudi pozivi k zmanjšanju uživanja živalskih proizvodov, da bi se spopadli s podnebnimi spremembami.

Razumevanje tveganja zloma kolka pri vegetarijancih zato postaja vse pomembnejše za javno zdravje.

Hrana rastlinskega izbora postaja vse bolj priljubljena.
Foto: Engin_Akyurt iz Pixabay

Soavtorica študije profesorica Janet Cade, vodja skupine za prehransko epidemiologijo na Fakulteti za znanost o hrani in prehrani v Leedsu, je dejala, da je v raziskavi bilo ugotovljeno, da je tveganje vegetarijanskega raka pri vegetarijancih večje kot pri vegetarijancih. »Zlom kolka je globalni zdravstveni problem z visokimi ekonomskimi stroški, ki povzroča izgubo samostojnosti, zmanjšuje kakovost življenja in povečuje tveganje za druge zdravstvene težave.

 

Rastlinska prehrana je bila povezana s slabšim zdravjem kosti, vendar je bilo doslej premalo dokazov o povezavah s tveganjem zloma kolka. Ta študija je pomemben korak k razumevanju potencialnega tveganja, ki bi ga lahko dolgoročno predstavljala rastlinska prehrana, in kaj lahko storimo za zmanjšanje teh tveganj,« je še dejala profesorica Cade.

Ekipa je pri raziskovanju možnih povezav med prehrano in tveganjem zloma kolka uporabila podatke iz britanske raziskave Women’s Cohort Study. Nacionalna kohorta žensk srednjih let je bila ustanovljena na Univerzi v Leedsu z namenom raziskovanja povezav med prehrano in kroničnimi boleznimi, pri čemer je zajemala širok nabor različnih prehranjevalnih vzorcev. Podatki o prehrani so bili zbrani z vprašalnikom o pogostosti prehranjevanja, pri podvzorcu žensk pa so bili potrjeni s štiridnevnim prehranskim dnevnikom. Ženske so bile ob vključitvi v kohortno študijo stare od 35 do 69 let.

Vpliv nizkega indeksa telesne mase

Raziskovalna skupina je ugotovila, da je bil povprečni indeks telesne mase med vegetarijanci nekoliko nižji od povprečja med rednimi uživalci mesa. Prejšnje raziskave so pokazale povezavo med nizkim indeksom telesne mase in visokim tveganjem za zlom kolka.

Nižji indeks telesne mase lahko pomeni, da imajo ljudje premajhno telesno težo, kar lahko pomeni slabše zdravje kosti in mišic ter večje tveganje za zlom kolka. Potrebne so nadaljnje raziskave, da bi ugotovili, ali je razlog za opaženo večje tveganje pri vegetarijancih nizek indeks telesne mase.

Premajhna telesna teža lahko pomeni slabše zdravje kosti in mišic.
Foto: Rostislav_Sedlacek iz iStock

Dr. Darren Greenwood, biostatistik na Medicinski fakulteti v Leedsu, soavtor študije, je dejal: »Ta študija je le del širše slike o prehrani ter zdravih kosteh in mišicah v starejših letih. Potrebne so nadaljnje raziskave, da bi potrdili, ali so podobni rezultati tudi pri moških, raziskali vlogo telesne teže in ugotovili razloge za različne rezultate pri vegetarijancih in mesojedcih.«


NI KOMENTARJEV

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.

Exit mobile version