Vodič za fitnes začetnike

Dekle, ki dviguje uteži

Marsikomu se je v življenju že zgodilo, da je pomislil, da bi začel resno trenirati v fitnesu. Nekateri se odločijo in uživajo, drugi ugotovijo, da fitnes ni zanje, nekatere pa prevzame strah in zato raje ostanejo doma. Ali začnejo in si kaj kmalu premislijo, saj se jim zdi, da tja »ne spadajo.« Ta članek je za vse tiste, ki si v fitnes ne upajo iz enega ali drugega razloga, čeprav si to želijo. Upamo, da te mi malo opogumimo in te prepričamo, da ni tako strašno, kot se morda zdi na začetku.

1. Osredotočaj se nase

Verjameš ali ne, v fitnes večinoma hodijo ljudje, ki bi se radi izboljšali na različne načine ter se tako osredotočajo nase. Nihče od teh posameznikov ne bo zares opazil tvojih napak ali se posmehoval na tvoj račun. Zato je tisti strah, ki ti šepeta, da vsi strmijo vate napačen. Zna se zgoditi, da kdo že pogleda vate, mogoče kaj opazi, vendar nikoli ni tako hudo, kot si ti misliš.

V fitnes greš zato, da delaš na sebi in da se sam kaj naučiš. Zato odmisli neznance in se osredotoči nase oziroma na svoj trening.

2. Upaj si prositi za pomoč

Nič ni narobe, če kakšne naprave ne najdeš ali pa je ne znaš uporabljati. Tudi tisti najizkušenejši fitneserji so bili nekoč začetniki. Konec koncev, vaja dela mojstra. Nihče ne bo pričakoval, da boš vse obvladal že po prvem obisku. Drugi obiskovalci in zaposleni velikokrat z veseljem kaj pokažejo in novincu pomagajo, zato kar pogumno!

3. Naštudiraj vaje in naprave

Prvi obisk ti bo mogoče olajšala priprava nanj. Kot omenjeno je prositi za pomoč popolnoma normalno in celo zaželeno, lahko pa greš stopnjo dlje in se prej že doma pozanimaš glede izvedbe vaj in uporabe naprav. Na youtubu imaš veliko videov, ki prikažejo pravilno izvedbo vaj in uporabo različnih naprav. Tovrstna priprava te bo morda pomirila in prepričala, da nekaj pa le znaš. Zato se boš v fitnesu počutil veliko bolj sproščeno.

How to Use Gym Equipment | Beginner's Guide

4. Drži se nekega programa

Bodisi je to program, ki ga najdeš na youtubu, bodisi plačan program tvojega najljubšega fitneserja. Tovrsten program ti pokaže vaje za vsak teden, njihovo izvedbo, število ponovitev in ti pomaga na poti do cilja. Če slediš nekemu načrtu ostaneš motiviran, vsak dan greš v fitnes z vnaprej pripravljenim treningom – veš, zakaj si tam, kaj točno boš počel, kar prispeva k sproščenemu počutju v fitnesu. Tako tudi veliko lažje in hitreje dosežeš cilje, kot pa če brezglavo vsak dan spreminjaš vaje in se sproti odločaš, kaj bi počel.

FULL WEEK OF WORKOUTS FOR BEGINNERS AT THE GYM

5. Obleči se tako, da ti bo udobno

Pa kaj, če je »trendi« biti oblečen v oprijet komplet ali kratke hlače, če se ti ob tem ne počutiš udobno? Ostani zvest sam sebi in treniraj v oblačilih, zaradi katerih se ti dobro počutiš v svoji koži. Če je to športni nedrček odlično. Če je to široka, prevelika majica fantastično. Ostani zvest sam sebi.

6. Ne obremenjuj se s svojim videzom

Med treningom redkokdo izgleda lepo. Večina se nas poti na polno, smo rdeči v obraz, ko pa dvigujemo uteži izgledamo, kot da se matramo na stranišču. Tako to pač je. V fitnes ne hodiš zato, da si drugim všeč in da občudujejo tvojo naravno lepoto. Tja hodiš zaradi sebe – da se boljše počutiš psihično, čustveno in fizično.

Konec koncev, je bil vsak izmed nas nekoč začetnik. Nihče se ne rodi fitneser, ki za vsako napravo ve, kako deluje, kje v specifičnem fitnesu se nahaja in kako se vaja pravilno izvaja. Vsi se učimo sproti in vsak izmed nas ima svojo pot, ki nikoli ne bo identična drugim. Lahko pa si na svoji poti pomagaš s tehnikami, zaradi katerih se boš počutil bolj sproščeno in samozavestno. Osredotočaj se nase in na svoje počutje, ostalo ni važno.

Junior novinar

Prejšnji članekŠtipendije za deficitarne poklice v šolskem letu 2022/2023
Naslednji članekZakaj modra brata nista enake barve

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.