Netflix prvič po desetletju izgubil naročnike

Netflix na TV.
Photo by Tumisu on Pixabay

Netflix je v novi objavi za javnost sporočil, da bo v prihodnosti posebno pozornost usmeril na deljenje gesel. Tako bo pretočni velikan boril bitko proti padcu naročnikov. Istočasno so namreč sporočili, da so v prvih treh mesecih novega leta izgubili več kot 200 tisoč gospodinjstev.

Padec je povzročila povečana konkurenca, saj gledalci po vsem svetu lahko izbirajo med Netflixom in pretočnimi ponudniki večjih studiev, kot so Disney (Disney+), Warner Bros (HBO Max), Paramount (Paramount+) ter drugimi giganti, ki so vstopili v boj pretočnikov, kot sta Amazon (Prime) in Apple (+).

Dodaten padec je povzročil tudi dvig cen in odhod iz Rusije.

Napovedi so slabe

Iz podjetja so delničarje opozorili, da v naslednjih treh mesecih pričakujejo odhod skoraj 2 milijona uporabnikov.

»Rast prihodkov se je precej upočasnila. Naša razmeroma visoka penetracija gospodinjstev, če vključimo tudi veliko število gospodinjstev, ki si delijo račune v kombinaciji s konkurenco, ustvarja ovire za rast prihodkov,« so na predstavitvi rezultatov iz prve četrtine leta dejali vodilni možje podjetja.

Problem je deljenje gesel

Pri pretočnem velikanu ocenjujejo, da več kot 100 milijonov gospodinjstev storitev uporablja brezplačno z uporabo skupnih gesel.

Izvršni direktor Reed Hastings je to prakso v preteklosti opisal kot »nekaj, s čimer se moraš naučiti živeti« in dodal, da je veliko tega deljenja »legitimnega« med družinskimi člani. Podjetje je dodalo tudi, da je deljenje računov verjetno spodbudilo rast, saj je več ljudi uporabljalo Netflix. A takšna praksa v nekaterih državah otežuje pridobivanje novih uporabnikov.

Podjetje je dejalo, da bi lahko načrte plačil, ki preprečujejo deljenje gesel in jih preizkušajo v Latinski Ameriki, uvedli tudi v drugih državah.

Gledanje filma na računalniku.
Photo by FrankundFrei on Pixabay

Od prejšnjega meseca morajo imetniki računov v Čilu, Kostariki in Peruju plačati, če želijo dodati nov profil za osebe zunaj svojega gospodinjstva. Trenutno lahko ljudje iz istega gospodinjstva še vedno delijo svoj račun Netflix.

Uporabniki lahko dodajo do dva dodatna profila za 2-3 dolarjev na mesec, seveda poleg redne naročnine. Netflix ni povedal, kako bo uveljavil novo pravilo, a dejali so, da iščejo rešitev, ki je »uporabnikom prijazna«.

Vseeno analitiki na področju pretočnih ponudnikov opozarjajo, da lahko Netflix s prehitrim in preveč agresivnim bojem proti deljenju gesel odtuji svoje potencialne uporabnike.

Višje cene ali nižje + oglasi?

Pri pretočniku so izdali, da so samo zaradi umika iz Rusije ostali brez 700 tisoč naročnikov. Še 600 tisoč ljudi je njihovo storitev zaradi januarskega dviga cene prenehalo uporabljati v ZDA in Kanadi.

V podjetju so prepričani, da bo zvišanje cen kljub izgubljenim naročninam prineslo več denarja. Analitiki pa opozarjajo, da naraščajoči stroški storitev pretakanja preveč bremenijo gospodinjstva.

V Združenem kraljestvu je v prvih treh mesecih leta več kot 1,5 milijona gospodinjstev odpovedalo naročnine na različne pretočne ponudnike, kot razlog jih je kar 38 % navedlo, da želijo prihraniti denar.

Ker se pri pretočniku zavedajo relativno previsoke cene v primerjavi z drugimi ponudniki, so začeli razmišljati tudi o ponudbi brezplačne storitve, ki bi bila podprta z oglasi. Podobni ponudbi imata Disney in HBO. To bi po mnenju analitikov Netflixu odprlo nov pomemben tok prihodkov.

Pri pretočniku so do sedaj bili veliki zagovorniki delovanja brez oglasov, a konkurenca je povzročila premislek. Vsi pretočniki vključno z Netflixom namreč v vsebino in lastno ponudbo vlagajo milijonske vložke. Primer tega je serija Friends (Prijatelji), za katero je HBO Max plačal 425 milijonov dolarjev in ekskluzivne pravice za predvajanje serije vzel ravno Netflixu.

Epidemija igrala vlogo … Netflix še vedno prvi

Mnogi analitiki so mnenja, da so s padcem naročnikov pri Netflixu pristali na realnih tleh. Prav tako so opozorili, da so pretočniki med epidemijo igrali pomembno vlogo. Sedaj ko se vračamo v normalno življenje, pa izgubljajo pomen, saj ljudje spreminjajo svoje navade.

Pri Netflixu, ki ostaja vodilna svetovna storitev pretakanja z več kot 220 milijoni naročnikov, so od oktobra 2011 imeli neprekinjeno četrtletno rast naročnikov. Tega niza je konec. V podjetju se zavedajo, da je porast vpisov med epidemijo »izkrivila« resnične rezultate.

VIRBBC
Prejšnji članekV vseh podrobnostih popoln pametni telefon Huawei nova 9 SE
Naslednji članekNajbolj cenzurirane knjige 21. stoletja

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.