Zakaj je Sonyjeve telefone v Sloveniji vse težje dobiti?

Sony Xperia 1 mark 5 or Sony Xperia 1V. a new technology from Sony.
Foto: Wongsakorn Napaeng iz iStock

Sonyjevi telefoni, nekoč sinonim za inovacijo in napredno tehnologijo, v zadnjih letih postajajo čedalje večja redkost. To je posledica več dejavnikov: višje cenovne politike, omejenih funkcij v primerjavi s konkurenco ter usmeritve v specifične trge, ki vplivajo na njihovo privlačnost pri širšem občinstvu. Zakaj jih je v Sloveniji vse težje dobiti?

Sony je postal ovira sam sebi?

Pomanjkanje podpore za sodobne funkcije, kot sta VoLTE in VoWiFi, je eden izmed glavnih razlogov za omejeno prisotnost Sonyjevih naprav pri nekaterih operaterjih. Funkciji omogočata izboljšano kakovost klicev in boljšo pokritost prek omrežja Wi-Fi, kar je za uporabnike danes zelo pomembno. Telekom nam je na poizvedbo odgovoril, da Sonyjeve naprave trenutno nimajo podpore za VoLTE in VoWiFi, zato so jih umaknili iz prodaje. A1 je medtem potrdil, da je umaknil Sonyjeve telefone zaradi poslovnih odločitev. Vprašanje smo naslovili tudi na ostale ponudnike, vendar odgovorov niso podali.

Visoke cene in omejene možnosti

Sony vztraja pri višjih cenah, kar je sčasoma postalo manj konkurenčno, zlasti v segmentu Android telefonov, kjer so na voljo cenovno dostopnejši modeli s primerljivimi funkcijami. Kljub vrhunski strojni opremi modelov Xperia, cenovna politika Sonyja težko konkurira blagovnim znamkam, ki ponujajo naprave z vsestransko uporabnostjo po bolj dostopnih cenah.

Slaba dostopnost in pomanjkljiva promocija

Sony se v glavnem osredotoča na premium segment trga, vendar z omejeno distribucijo in marketingom, kar vpliva na njihovo prepoznavnost. Večina Sonyjevih naprav ni na voljo pri mobilnih operaterjih, kar pomeni, da so potencialnim kupcem manj dosegljivi, hkrati pa nimajo dostopa do ugodnosti, kot so nakup naprave na obroke. Sony težko tekmuje brez močne promocije in distribucijske mreže, ki ju uporabljajo nekateri večji proizvajalci.

Osredotočenost na specifične uporabnike

Serija Xperia je zasnovana za nišne uporabnike, zlasti fotografe in navdušence nad videom, saj zagotavlja vrhunsko kakovost slike. Čeprav te funkcije navdušujejo strokovnjake, večina uporabnikov išče vsestranske telefone, ki niso usmerjeni le na en segment. Ta strategija Sony oddaljuje od širšega kroga kupcev, ki iščejo telefone za splošno rabo.

Perspektiva za prihodnost

Sonyjev položaj na trgu pametnih telefonov postaja vse bolj vprašljiv, saj trenutna strategija ne prinaša želenih rezultatov. V prihodnosti bo morda potrebno prilagoditi pristop – morda z večjo razpoložljivostjo naprav, izboljšano tehnično združljivostjo ali bolj agresivno cenovno politiko – da bi znamka obdržala prisotnost na trgu in ponovno pridobila širšo bazo kupcev.

Jan Nebec

Junior novinar

Prejšnji članekV Ljubljani bodo avtobusi brezplačni: Preverite podrobnosti
Naslednji članekKaj draži žolč in na to nismo pozorni
Jan Nebec

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.