O študijskem programu
Program je namenjen novim potrebam na področju izobraževanja vzgojiteljev, učiteljev na primarni in sekundarni ravni izobraževanja, ki so nastale z uvajanjem inkluzije, dvigu kakovosti študija izobraževalnih poklicev, učinkovitem prilagajanju spremembam v šolskem okolju na vseh ravneh izobraževanja in kadrovskemu prispevku različnim institucijam, ki se ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Bodoči učitelji, vzgojitelji, učitelji praktiki in drugi s programom poglobijo svoje znanje na področju posebnih potreb, dela v inkluziji in interdisciplinarnih timih. Z novimi pristopi pri izobraževanju učiteljev se v okviru programa dosega tudi večje zavedanje in razumevanje učnih, socialno emocionalnih težav otrok in mladostnikov, ki lahko vplivajo na učenje in razvoj strategij za obvladovanje težav ter zmanjšanje predsodkov in stereotipov o delu z otroki s posebnimi potrebami.
Magistri pridobijo široko strokovno teoretično in praktično znanje o delu z otroki s posebnimi potrebami, z nadarjenimi in otroki, z otroki ki izhajajo iz drugačnega socio-kulturnega okolja, o uporabnih učnih strategijah za različne skupine otrok ter načinih načrtovanja in evalvacije vzgojno izobraževalnega dela na tem področju.
Vpisni pogoji
V študijski program 2. stopnje Inkluzija v vzgoji in izobraževanju se lahko vpiše, kdor je končal:
- študijski program prve stopnje z ustreznih strokovnih področij: s področja Izobraževalnih znanosti in izobraževanja učiteljev (01);
- študijski program prve stopnje s področja: psihologija (0313), socialno delo in svetovanje (0923), slovenski jezik (0232), tuji jeziki (0231), matematika (0541), zgodovina (0222), geografija (0314), sociologija (0314), filozofija (0223), biologija (0511), kemija (0531), fizika (0533), če je pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo skupaj najmanj 31 ECTS iz predmetov: pedagogika (7 ECTS), specialna pedagogika (5 ECTS), pedagoška psihologija (3 ECTS), razvojna psihologija (6 ECTS), didaktika (5 ECTS) in metodologija pedagoškega raziskovanja (5 ECTS), kandidat pa jih je lahko opravil med dosedanjim študijem, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem diferencialnih izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
- univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij: študijski program s področja Izobraževalnih znanosti in izobraževanja učiteljev (01). Kandidatom se lahko prizna do 60 ECTS;
- univerzitetni študijski program z drugih strokovnih področij, sprejet pred 11. 6. 2004, s področja: psihologija (0313), socialno delo in svetovanje (0923), slovenski jezik (0232), tuji jeziki (0231), matematika (0541), zgodovina (0222), geografija (0314), sociologija (0314), filozofija (0223), biologija (0511), kemija (0531), fizika (0533), če je kandidat opravil pedagoško-andragoško izobrazbo v skladu z ZOFVI, 100. člen (Ur.l. RS 16/2007). Kandidatom se lahko prizna do 30 ECTS;
- visokošolski strokovni študijski program sprejet pred 11. 6. 2004 za področje izobraževanja vzgojiteljev predšolskih otrok (0112);
Pogoje za vpis izpolnjujejo tudi kandidati, ki so končali enakovredno primerljivo izobraževanje v tujini in se vpisujejo pod enakimi pogoji, kot veljajo za kandidate, ki so zaključili šolanje v Sloveniji. Pred vpisom v študijski program morajo opraviti postopek priznavanja izobraževanja za namen nadaljevanja študija.
Šolnina
Za izredni študij, 1.letnik: 2.700 €, 2. letnik: 2.700 €.
Navedene so šolnine za študijsko leto 2025/2026.