17. ZLATI BOBEN

Dva tedna pred začetkom 17. mednarodnega oglaševalskega festivala in medijskega srečanja Zlati boben so organizatorji povabili predstavnike medijev na predstavitev rezultatov svojega dela. Srečanja so se udeležili Jure Apih, ustanovitelj in predsednik festivala, Meta Dobnikar, podpredsednica, Barbara Krajnc, direktorica Slovenske oglaševalske zbornice, Roman Berčon, član upravnega odbora pri SOZ, Jani Toroš, Fakulteta za management Koper in Aleš Paulin, vodja mednarodnih odnosov pri Zlatem bobnu in projekta Studio Drum.

SPLOŠNO O ZLATEM BOBNU
Zlati boben je prvi oglaševalski dogodek Nove Evrope in eden izmed dveh največjih evropskih oglaševalskih festivalov. Je tudi ena redkih uspešnih slovenskih in v Evropi splošno priznanih blagovnih znamk. Če je oglaševanje morda najuspešnejši akcelerator gospodarskih gibanj, potem je poslanstvo Zlatega bobna povečevanje njegove ustvarjalne potence tudi v manj privilegiranih okoljih. Pokriva 400 milijonski trg od Portoroža do Vladivostoka, od Helsinkov do Tel Aviva. Je edini vzhodnoevropski festival, ki je upoštevan v Gunn Reportu, beli knjigi oglaševanja, ki zbira točke najboljših oglasov, oglaševalcev in agencij, ki jih pripravljajo in je drugi največji v Evropi.
Zlati boben bo letos potekal od 6. do 9. oktobra v Portorožu/Bernardinu. Uvodni govor na festivalu bo imel Sir John Hegarty, svetovni kreativni direktor agencij Bartle, Bogle, Hegarty, ki je zapisal: »Prihodnost oglaševanja je bila kar nekaj časa pod vprašajem, vendar ne glede na cinična namigovanja, oglaševanje vstopa v svoje zlato obdobje.« Nosilna tema letošnjega Bobna je zatorej PRENOVA. Geslo Zlatega bobna pa ostaja: Ostra tekma, dobra šola, živa žurka in hudičev izziv.

OSTRA TEKMA – O ŠTEVILU PRIJAVLJENIH DEL
Število vseh prijavljenih del na letošnji festival je 1.961. Od tega za nagrade Zlatega bobna 1.718 in za najboljši plakat Piran Portorož 243 (26 finalistov je že znanih – če jih želite videti, vam jih z veseljem pošljem v posebni prezentaciji). Prijavljenih del iz Slovenije je 132, s čimer smo se uvrstili na 4. mesto med državami. Največ del so prijavile agencije in studii iz Rusije (255), Poljske (179) in Romunije (170). Več kot 100 del so prijavila še kreativna podjetja iz Turčije (124), Ukrajine (122), Izraela (119), Avstrije (118) in Češke (100).
Po medijih je največ prijav v skupini tiskani oglasi (363), sledijo medijske kampanje (235), zunanji mediji oglaševanja (234), televizijski oglasi (229) in interaktivna dela (200). V kategoriji dizajn in art direkcija se poteguje 182 dal, v skupini oglaševalske kampanje 120, del s področja odnosov z javnostmi je 89, radijskih oglasov pa 69.

DOBRA ŠOLA – PROGRAM LETOŠNJEGA BOBNA (SLOVENSKI POUDAREK: ‘DAVIDI’ IN LAIBACH)
Program letošnjega 17. Zlatega bobna je neverjetno bogat in pester, ter predmet zavidanja tudi največjih svetovnih oglaševalskih festivalov. Nastopilo bo 7 svetovnih in 12 evropskih prvih mož svojih oglaševalskih agencij, da o ducatu vzhajajočih kreativnih zvezdnikov, osmih laboratorijev, petih slovenskih Davidov in nastopu Laibacha niti ne govorimo.

Imena nastopajočih se berejo kot seznam v leksikonu Kdo je kdo danes v komunikacijski panogi:
• Sir John Hagerty, svetovni kreativni direktor agencij Bartle Bogle Hegarty
• Akira Kagami, predsednik in kreativni direktor največje japonske in svetovne agencije Dentsu Inc.
• John Dooner, predsednik svetovne grupe McCann
• Michael Wall, svetovni izvršni direktor grupe Lowe
• Richard Pinder, globalni vodja Publicis Worldwide
• Olivier Altmann, globalni kreativni direktor Publicis Worldwide
• Mark Tutssel, vodilni kreativni direktor Leo Burnett Worldwide
• Tony Granger, globalni kreativni direktor Young&Rubicam Worldwide
• Milka Pogliani, predsednica in kreativna direktorica, McCann Worldwide Italija in EMEA
• Giorgio Brenna, predsednik in direktor agencij Leo Burnett Evropa
• Nancy Hill, predsednica Ameriškega združenja oglaševalskih agencij
• Michael Conrad, predsednik Berlinske šole kreativnega vodenja
• Donald Gunn, ustanovitelj Gunn Reporta.
• Dr. Dietmar Schantin, Group director, Wan-Ifra
• Charlie Stjernberg, partner in svetovalec, Prime Group PR
• Bram de Rooij, kreativni direktor agencije Euro RSCG 4D iz Amsterdama
• Eliza Rogalski, direktorica Tempo Advertising Group , Romunija
• Roger Kennedy, kreativni direktor za art in dizajn v agencijah Saatchi & Saatchi EMEA
• Yonathan Dominitz, ustanovitelj Mind Scapes, Izrael.
• Mike Haas, partner in medijski svetovalec, BCI Group
• Paul Jackson, predsednik Media Smart in podpredsednik Svetovnega združenja oglaševalcev
Celoten program je v priponki.

Dovolite mi, da izpostavimo dva pomembna slovenska poudarka v programu: ‘Davidi’ in Šole. Davidi so poslovni junaki slovenskega trženja: Studio Moderna, Fonda, Seaway, Pipistrel in Laibach. Sandi Češko, ki je ustanovil in vodi Studio Moderna, največje evropsko podjetje za DRTV trženje in posluje v več kot 20 državah, bo predstavil, kako od obrobnega poslovanja v središče novih trendov trženja. Irena Fonda, ustanoviteljica in direktorica ribogojnice Fonda, bo povedala, kako so z ljubeznijo do morja in z inovativnimi trženjskimi prijemi iz piranskih brancinov naredili vrhunske ribe in ljubljeno tržno znamko. Ivo Boscarol, ustanovitelj in lastnik podjetja Pipistrel, bo govoril, kako jim je uspelo narediti najlažja in najboljša letala na svetu, za katere kupci čakajo v vrsti. Japec Jakopin, ustanovitelj in predsednik družbe Seaway pa o tem, kako sta lahko z bratom sprožila revolucijo v oblikovanju plovil. Ivan Novak, član skupine Laibach, pa bo pripovedoval, kako so v 30. letih iz sebe naredili najvidnejšo slovensko umetniško znamko.
S predavanjem o novih trendih in novih rešitvah na področju inovativnosti, oblikovanja in trajnostnega razvoja bo dr. Nadya Zhexembayeva predstavila IEDC – Poslovno šolo Bled. Udeleženci bodo preučevali primere, kako podjetja, ki najdejo svojo priložnost v trajnostnem razvoju, odkrijejo nove načine, da na novo predstavijo in na novo oblikujejo svoje izdelke, storitve, procese in poslovne modele. V rubriki Šole se bo predstavila tudi Berlinska šola za kreativno voditeljstvo.

Na željo udeležencev je program Zlatega bobna tokrat skrajšan na štiri dni (ker pa je enako bogat, če ne še bolj kot prejšnja leta, bo potekal v vzporednih sekcijah) in premaknjen na tri delovne in en nedelovni dan v tednu – od srede zjutraj do sobote zvečer.

ŽIVA ŽURKA – LAIBACH V AVDITORIJUMU PORTOROŽ
Skupina Laibach bo na odru v petek, 8. oktobra, stala dvakrat. Popoldne bodo predavali o svojih trženjskih strategijah, zvečer pa bodo teorijo predstavili v praksi. V Amfiteatru Avditorija Portorož bo ob 20h koncert s programom Laibach Revised, ki so ga pripravili ob svoji 30-letnici.
Seveda pa ne bodo manjkali tradicionalni nacionalni večeri, kjer se bodo udeleženci iz 40 držav zabavali po madžarsko, makedonsko, avstrijsko in turško (četrtek, 7. 10.). Prvi večer bo otvoritev festivala z otvoritvijo razstave (sreda, 6. 10.). Potekali bosta tudi dve gala podelitvi nagrad, v četrtek (7.9.) za nagrajence v kategoriji Golden Drum Open (globalne kategorije) in v soboto (9.10.) za nagrajence Golden Drum New Europe (tradicionalne oglaševalske skupine). Glavno nagrado za agencijo leta bo podelil predsednik Republike Slovenije, dr. Danilo Türk.

HUDIČEV IZZIV – ŠE DVA RAZPISA, STUDIO DRUM IN GALERIJA SLAVNIH
Danes se je zaključil predzadnji od mnogih tekmovalnih razpisov za Zlati boben. Slovenska turistična organizacija, Banka turističnih priložnosti Slovenije, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica in Fakulteta za management Koper Univerze na Primorskem iščejo inovativne odgovore na marketinške izzive za zeleni turizem. Svoje izzive so pripravili:
1 – Kompas Novo mesto: Priprava programov in promoviranje zelenega turizma
2 – Vivo Catering: Rešitve za najinovativnejši “eko catering”
3 – Bohinj Park EKO Hotel: Marketing prvega slovenskega ekološkega hotela
4 – Adriatic2Alps.com: Iskanje poti do turistov – ljubiteljev dobre fotografije
5 – Thermana Laško: Marketing medene zgodbe v turizmu
6 – Humanitas: Uvajanje odgovornega turizma
7 – Postojnska jama: Promoviranje svetovne turistične atrakcije
Zmagovalci bodo predstavljeni na delavnici v četrtek, 7. 10. ob 16h.

23. septembra se zaključi razpis, ki je potekal preko spletnega omrežja twitter. Iskali smo najboljši slogan za festival Zlati boben. Trenutno vodi ‘The advertising festival that needs no advertising’.

Eno tekmovanje bo na Bobnu potekalo v živo: Studio Drum, filmski ex tempore, ki bo letos že sedmič zapored. Izbrani mladi režiserji imajo na voljo približno 10 ur, da posnamejo enominutni film, tokrat na 35 mm film Kodak. Režirali bodo Jaroslav Čevaževski (Rusija), Bernd Pfingstman (Avstrija), Milan Balog (Slovaška) in Nejc Pohar (Slovenija). Igrala pa bosta igralca, ki sta nastopala že pred sedmimi leti: Aljoša Kovačič in Aleksandra Balmazovič.

Po 17 letih delovanja se je Zlati boben odločil ustanoviti Galerijo slavnih Nove Evrope. Na marmornati steni GH Bernardin, kjer se vsako leto srečuje oglaševalska skupnost Nove Evrope, bodo imena posebej zaslužnih zapisana proti pozabi. Katera so? Izvedeli boste 7. 10. 2010 ob 19h.

ZAKAJ SE UDELEŽITI ZLATEGA BOBNA?
Najboljši odgovor na to vprašanje je podal izvršni kreativni direktor slovenske oglaševalske agencije Luna, ki letos praznuje 20 let:
»Golden Drum je kratko malo fenomen. V državi, ki s svojimi oglaševalskimi proračuni (priznajmo si – v ozadju vsega je vseeno denar) pomeni manj kot kapljo v morju, nam je uspelo ustvariti enega najodmevnejših festivalov. Že hiter pogled na letošnji program nam razkrije, da gre za prvovrsten komunikacijski dogodek, na katerem bo moč videti, slišati in srečati ikone svetovnega oglaševanja. Mnogi se sprašujejo, kakšne prednosti ima v dobi neskončno lahkega spletnega učenja in osvajanja informacij neposredno, živo srečanje z osebo, kot je na primer Sir John Hegarty; a odgovor je povsem preprost. Si lahko predstavljate, da bi namesto mehaničnega zvoka s CD-ja ali mp3ja lahko na zasebnem koncertu poslušali U2 ali Micka Jaggerja? In kaj bi na vas naredilo večji vtis? No, to je naš Boben.«

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.