Prijavi se na 19. festival Golden Drum – letos študentom omogoča brezplačni obisk prvih dveh dni festivala, v torek in sredo, 2. in 3. oktobra 2012

Letos 1438 del v tekmi Zlatega bobna

 

Ljubljana – 19. mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, ki ga med 2. in 5. oktobrom 2012 v Grand Hotelu Bernardin v Portorožu organizira Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), bo v štirih dneh gostil številne zanimive in ugledne govorce ter strokovnjake iz kreativne in oglaševalske industrije. Prijavitelji iz 26 držav nove Evrope pa so v tekmo 19. Zlatega bobna prijavili 1438 del. Najboljša dela in prijavitelje čaka 16 Velikih nagrad (Grand Prix), Zlati in Srebrni bobni (Golden Drum in Silver Drum), Zlata roža (Golden Rose), Tartini nagrada (Tartini Award), Zlata mreža (Golden Net), Velika nagrada za znamko (Brand Grand Prix), Virtuoso nagrade in nagrada Zlata ura (Golden Watch).

 

Do četrtka, 20. septembra 2012, do polnoči so odprte prijave za Off Drum natečaj Boss Drum Award 2012, ki ga Zlati boben letos prvič razpisuje v sodelovanju z mrežo Publicis Worldwide, do ponedeljka, 24. septembra 2012, do polnoči pa je bil podaljšan rok za prijavo v Off Drum natečaj Piran Portorož Poster Award.

 

Tekmovalni program

Letošnja tekma bo, tako kot lani, razdeljena na dve sekciji, imenovani Single Channel in Multi Channel, ki ju bosta ocenjevali dve mednarodni žiriji vrhunskih mednarodnih strokovnjakov oglaševalske industrije. Žirijo Single Channel bo vodil predsednik Pawel Heinze, izvršni kreativni direktor Leo Burnett Warsaw iz Poljske, s pomočjo članov: Aljoša Bagola, Martin Dimitrov, Lajos Horváth, Jean-Paul Lefebvre, Róbert Slovák, Tereza Sverakova, Alistair Thompson, Juan Pablo Valencia, Folker Wrage in Shahir Zag. Žirijo Multi Channel sestavljajo Michael Kutschinski, predsednik, in člani: Mihai Gongu, Aleksandra Kolarić, Dan O’Donoghue, Alemsah Ozturk, Katja Petrin Dornik, Anja Radulović, Nir Refuah, Eric Schoeffler, Grigory Sorokin in Jacek Szulecki.

 

Sekcija Single Channel je namenjena delom, ki jih odlikujeta najbolj kreativna in učinkovita uporaba posameznega komunikacijskega kanala. Sekcija Multi Channel pa je namenjena delom, ki promovirajo kreativno uporabo in integracijo več kanalov. Letos tekmo nadgrajujeta dve novi tekmovalni skupini: H. Mobile (Single Channel) in T. Mobile Campaigns (Multi Channel) ter nova nagrada Tartini za najboljšo neodvisno agencijo Zlatega bobna.

 

Lanska naložba v prihodnost festivala se obrestuje

Tekmovalni svet Zlatega bobna ugotavlja, da se obsežne in korenite lanske spremembe tekmovalnega programa že pričenjajo obrestovati, saj postaja tekmovanje za nagrade Zlatega bobna privlačno za vse več prijaviteljev. V primerjavi z lanskimi 265 prijavitelji imamo letos kar 333 prijaviteljev, kar je za četrtino več kot lani. Na celotno število prijavljenih del pa je, tako kot lani, precej vplivala ekonomska kriza, vendar število ostaja v okviru nekajletnega povprečja.

 

Letošnji novi tekmovalni skupini, mobilno komuniciranje in mobilne kampanje, ki sta tudi na največjih mednarodnih festivalih relativna novost, sta izpolnili pričakovanja. Večji trend rasti na tem področju pričakujemo v prihodnjih letih. Nova nagrada Tartini za najbolj uspešno neodvisno agencijo je tudi prinesla pozitivne rezultate, saj se je število neodvisnih prijaviteljev povečalo za 15 odstotkov. Posebej velja poudariti dejstvo, da se je v strukturi prijavljenih del povečal delež tekmovalnih del v sekciji Multi Channel. Lani smo imeli v tej sekciji prijavljenih 221 del, letos pa kar 315. To je zanimiva odslikava razvoja v stroki, ki stremi k vse večji integriranosti komunikacij.

 

Med posameznimi tekmovalnimi skupinami sekcije Single Channel je prijetno presenetila tekmovalna skupina F – Design of Brand & Corporate Identity, kjer se je število prijavljenih del v primerjavi z lanskim letom več kot podvojilo. V vseh drugih skupinah, če izvzamemo novo skupino mobilnih komunikacij, se je število prijavljenih del nekoliko zmanjšalo, največ v skupini tiskanih oglasov, kar je tudi sicer že nekajletni trend. V sekciji Multi Channel je najbolj prijetno presenetila skupina namenjena odnosom z javnostmi, v kateri se je število prijavljenih del skoraj podvojilo.

 

Večje zanimanje za nagrade Zlatega bobna so spet pokazale nekatere države, ki so letos prijavile več del kot lani: Poljska (lani 102, letos 140), Romunija (lani 70, letos 132), Srbija (lani 40, letos 51), Ukrajina (lani 87, letos 96), Kazahstan (lani 5, letos 23), Belorusija (lani 5, letos 13) in tudi Slovenija (lani 43, letos 47). Med prijavitelji je tudi ponovno Armenija s tremi deli. Agencijske mreže so se letos odzvale različno, več kot lani pa so prijavile WPP, Saatchi & Saatchi, TBWA, Lowe in Isobar.

 

Najboljši na Zlatem bobnu gredo na The CUP

Sodelovanje v kreativni tekmi Zlatega bobna je privilegij, ki ekskluzivno omogoča uvrstitev v interkontinentalno selekcijo in s tem osvojitev priznanja INTERCONTINENTAL CREATIVE SELECTION 2012.

 

Intercontinental Advertising Cup (The CUP) je globalna selekcija petih kreativnih sit. Za prvo sito velja, da se samo udeleženci enega od štirih največjih svetovnih kontinentalnih oglaševalskih festivalov lahko potegujejo za uvrstitev v interkontinentalno selekcijo. Za drugo sito velja, da samo finalisti azijsko-pacifiškega ADFESTA, ibero-ameriškega FIAPA, evropskega Art Directors’ Cluba in novoevropskega Zlatega bobna sestavljajo interkontinentalno kreativno selekcijo. Zlati zmagovalci se uvrščajo avtomatično in brez doplačila, ostali finalisti pa s skromno participacijo za pokritje operativnih stroškov, saj ICAC ni profitna organizacija. Za tretje sito velja, da žirija članov vseh štirih kontinentalnih žirij določi v vsaki od osemintrideset kategorij po pet nominirancev, ki sestavljajo izbor 190 najbolj kreativnih idej štirih kontinentov. Za četrto sito velja, da je v naslednjem koraku v vsaki kategoriji izbran zmagovalec, eden izmed 38 osvajalcev CUP-ov. Kot zadnje sito velja, da po dolgi in temeljiti obravnavi žirija izbere še velikega zmagovalca; najbolj kreativno delo leta od štirih prestižnih kontinentalnih oglaševalskih festivalov – THE GRAND CUP.

 

Čas je za nagrade

Žirija Multi Channel bo v Portorožu izbrala tudi dobitnika Golden Watch nagrade, za katero potegujejo le v ožji izbor uvrščene kampanje tekmovalne skupine Q (celostne oglaševalske akcije), ki jih bodo prijavitelji v živo predstavili na festivalu oktobra. Single Channel žirija bo podelila nagrade Virtuoso Awards, namenjena najboljšim posameznikom na področju fotografije, ilustracije in filmskega posnetka. Podelitvam nagrad v Portorožu organizatorji namenjajo dva večera. Četrtkova podelitev nagrad je namenjena najboljšim delom Single Channel sekcije, ki bodo tega dne prejeli priznanja Golden Drum in Grand Prix. Petkova podelitev nagrad, združena s slovesnim zaključkom festivala, pa je namenjena dobitnikom nagrad Golden Drum in Grand Prix sekcije Multi Channel, podeljene bodo nagrade Virtuoso in Golden Watch ter nagrade, ki jih prijavitelji dobijo na osnovi točkovanja: Golden Rose za najboljšo agencijo, Tartini Award za najboljšo neodvisno agencijo, Golden Net za najboljšo oglaševalsko mrežo in Brand Grand Prix za najboljšo znamko. V okviru tega dogodka bo podeljeno tudi Off Drum priznanje za najboljši plakat neuradnega dela tekmovanja Piran Portorož Poster Award ter Off Drum priznanje najboljši skupini kreativcev do 30. leta (Young Drummers), ki bodo za najboljšo kreativno rešitev prejeli Boss Drum Award 2012. Nagrade Silver Drum pa bodo dobitnikom izročene po festivalu.

 

Vrhunski program za vrhunske kreativce

“Nova Evropa, nova miselnost” bo tudi letos vodilo festivala, pri čemer pa želi SOZ kot organizator festivala, izpostaviti pogovore o novi agendi in trendih, novih priložnostih in načinih (so)delovanja ter kako vse to vpliva oz. kaj pomeni za kreativnost, podjetja, znamke in potrošnike. Letošnji program bo temeljil na treh ključnih, vsebinsko zaokroženih programskih sklopih: na tradicionalni in osrednji “Kreativni akademiji” ter novima sklopoma: kreativne delavnice s člani žirij in sklop “New Agenda” oz. nova agenda.

 

Tri osrednja področja v programu

Kreativna akademija ponovno ostaja v središču festivalskega programa, saj na bodo glavni oder festivala stopili visoki predstavniki glavnih globalnih agencijskih mrež, ki so zelo aktivne in uspešne tudi v regiji, ki jo pokriva festival Zlati boben. Poleg znanih agencijskih mrež, kot so Ogilvy, Grey Group, DDB, TBWA, New Moment Young & Rubicam, OMD in PHD, McCann Worldgroup in Leo Burnett, bodo organizatorji letos gostili tudi predstavnike agencije Wieden+Kennedy. Posebna pozornost bo na velikem odru namenjena tudi neodvisnim agencijam, saj bo ena Kreativna akademija v celoti namenjena nekaterim uspešnim in uveljavljenim neodvisnim agencijam: MADE BY VACULIK iz Slovaške, Cluso iz Madžarske ter Voskhod iz Rusije, ki je lani prejela veliko nagrad za svoja dela, med drugim tudi na lanskem Zlatem bobnu.

 

Vsebinsko se bo kreativna akademija posvetila današnjemu in jutrišnjemu izzivu za oglaševalske agencije, ki dejansko ustvarjajo in prodajajo svoje kreativne rešitve za reševanje poslovnih izzivov oz. problemov. Pri tem ne gre samo za vprašanje kaj, pač pa tudi kako. In zato je v današnjem času zelo pomembno tudi iskanje novih poslovnih modelov, ki je skupno vsem udeležencem oglaševalskega trikotnika. Seveda pa potrošniki še vedno ostajajo v središču pozornosti, obdani z neomejenim številom trendov in priložnosti uporabe medijev in tehnologije.

 

Nova agenda (New Agenda) je nov programski sklop letošnjega Zlatega bobna, ki bo izpostavil tri osrednja vsebinska področja: New agency models bo predstavil nove poslovne modele delovanja agencij; 2nd Screen, kjer bo govora o trendih, novih tehnologijah in vsebinah pri povezavi televizije in tabličnih računalnikov in Gamification, ki bo občinstvu predstavil zelo zanimivo, aktualno in trendovsko uporabo igralnih tehnik.

 

Obiskovalce na letošnjem Zlatem bobnu čaka tudi nekaj zelo zanimivih “Kreativnih delavnic“, ki jih bodo vodili nekateri člani letošnjih žirij ter drugi zanimivi predavatelji. Več kot zanimiv pa bo tudi začetek festivalskega programa v torek, 2. avgusta 2012, kjer bodo lahko obiskovalci v živo spremljali predstavitve v ožji izbor tekmovalne skupine Q (Celostne oglaševalske akcije) uvrščenih akcij.

 

Ker je eden od ciljev festivala tudi izobraževati, se je Slovenska oglaševalska zbornica  (SOZ) kot organizatorka odločila, da letos študentom – in to ne samo iz Slovenije – omogoči brezplačni obisk prvih dveh dni festivala, v torek in sredo, 2. in 3. oktobra 2012.

 

 

Dodatne informacije na www.goldendrum.com ali na e-naslovu borut.odlazek@goldendrum.com.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.