Mal Art: V vsakem dizajnu je del naju

MALART
Foto: Jan Škufca

»Zakaj si nebi popestril lajf z Mal Arta« se glasi njun slogan. Maša Kavčič in Lara Škufca. Mladi študentki fakultet ekonomije in medicine, ki v naši regiji postavljata temelje novega stila. Risanje njunih dizajnov na superge. Od njunih začetkov do sodelovanja z Grosbasketom. O Luki Dončiču, Bitu Severu, Challe Salletu, Senidi in prihodnosti Mal Arta.

Ker se vse začne na začetku, začnimo tudi mi tam. Kje sta se spoznali?

L: Spoznali sva se pri likovnem krožku, v ateljeju slikarke Barbare Kastelec. To je bilo že v osmem razredu osnovne šole. Čez nekaj let pa sva se začeli družiti tudi izven ateljeja. Pogovori so najprej potekali o krožku, tehnikah risanja in takih stvareh. Čez čas pa sva postali res dobri prijateljici.

Kako pa sta začeli z vajinim delom?

M: Enkrat sva v ateljeju predlagali, da bi risali na majice. Zdelo se nama je, da imamo vsi čisto preveč podobne stvari in želeli sva imeti nekaj unikatnega, predvsem pa osebnega. Vsak ima doma navadno belo majico in zdelo se nama je odlična izbira. Čez nekaj časa pa sva začeli spremljati tudi risanje po supergah. To se nama je zdelo še boljše, ker jih pač ne peremo vsak dan in tudi podlaga usnja je veliko bolj obstojna. Tako sva začeli razvijati risanje po supergah.

L: S časom sva tudi videli, da je več povpraševanja po čevljih. Sigurno ima skoraj vsak človek doma en par forsic (Nike Air Force). Da pa bi pomagale pri tem, da bi vsak imel doma edinstvene in osebne superge je bilo še boljše.

Kako sta se odločili za ime Mal Art?

M: Razmišljali sva doma in pisale ideje, ker lahko tudi iz smešne ideje dobiš dobro inspiracijo. Na krožku risanja pa sva na rob papirja pisali imena in ideje, da bi videli, kako bi to izgledalo.

L: Potem je Maša rekla Martel in sva se čudno pogledali, potem pa sem rekla malart. Kot Maša in Lara in Art skupaj. Ime nama je res všeč, ker ta umetnost predstavlja naju. Mal Art.

Lara Škufca in Maša Kavčič
Lara Škufca in Maša Kavčič (Foto: Jan Škufca)

Začeli sta pred enim letom. Kako je potekalo to eno leto za vaju?

M: Začeli sva res počasi, ker je bilo sprva mišljeno le za naju. Potem pa je prijateljica rekla, da bi ona tudi to imela in si kupila superge. Želela je motiv Tom in Jerryja na svojih novih Nikeicah. Tu sva prvič videli kako barva na čevljih izgleda in kako dobro deluje.

Kako poteka proces, še preden se začne risati?

L: Večina naju kontaktira preko Instagrama in tam se zmenimo večino vsega. Od cene do želj. V živo pa se je najlepše dobiti, ko niso čisto prepričani kaj želijo in lahko pri tem pomagava. Tako naju tudi spoznajo in vidijo osebo, ki ji zaupajo delo in izdelek.

M: Superge morajo biti nove, saj ne smeva tvegati, da je usnje obrabljeno toliko, da se barva ne bi prijela. Tako superge kupiva kar sami in tako tudi stranki ni treba skrbeti za predajo superg. Pred tem seveda poskrbimo, da kupimo pravo številko.

Risanje na čevlje
Foto: Jan Škufca

Ko je dizajn določen in vse dogovorjeno je na vrsti risanje, kajne?

L: Res je, a še pred tem superge prvo očistiva, saj je na njih zaščitni premaz, ki ščiti čevlje in usnje. Nato zariševa dizajn s svinčnikom, potem pa začneva s čopiči barvati. Medtem pa stranko ob vsakem koraku obveščava s slikami, da točno vidi kaj se s supergami dogaja in lahko še kaj spremenimo.

M: Vsak dizajn zahteva več plasti, saj se tako zagotovi obstojnost. Tako nama vsak posamezen dizajn vzame veliko časa. Treba je počakati spodnjo plast, da se posuši, preden začneva nanašati naslednjo. Na koncu malo okrasiva tudi škatlo superg.

Barvanje
Foto: Jan Škufca

Omenile sta, da veliko časa potrebuje samo sušenje. Koliko časa pa recimo traja celoten postopek izdelovanja superge?

M: Res je da sušenje vzame ogromno časa, a najmanj v celotnem postopku. Tu je res veliko odvisno od samega dizajna. Če delava le drip dizajn potem nama vzame med 5 in 6 urami. Če je dizajn podroben in zapleten pa skoraj 20 ur. Tako nama že več dni časa vzame razmislek o dizajnu za stranke, ki pošljejo le inspiracijo in ne točnega dizajna.

Barvanje
Foto: Jan Škufca

Kateri so bili tisti dizajni, ki so vama vzeli največ časa in bili najbolj podrobni?

L: Ko sva risali dizajn Michaela Jordana je ta trajal približno 25 ur, dizajn rap skupine Migos pa približno 20. Narišeš, čakaš, narišeš, ponoviš.

Veliko ljudi verjetno vpraša, ali se barva spere in izgine. Kako jim povesta, da se nimajo česa bati?

M: Uporabljava barve Angelus, ki se uporablja točno za risanje po takih materialih in jih naročujeva iz ZDA. Barve so res močne kakovosti in ne bo jih sprala ne voda ne dež. Izogibajte se le temu, da ne stopite v kakšen aceton. (smeh)

L: Te barve tudi vedno označiva na fotografijah, ki jih objaviva. Tako si lahko ljudje ogledajo še njihov profil in spletno stran in se tako prepričajo, da je obstojno.

Barve so obstojne
Foto: Jan Škufca

Velika nagrada za vajino delo je bilo sodelovanje s športno trgovino Grosbasket na njihovem eventu. Kako je prišlo do tega sodelovanja?

M: Nekaj časa so prek Instagrama tiho lajkali in naju spremljali. Potem pa so nama pisali in naju povabili na pogovor. Prišlo je do dogovora, da sva na njihovem eventu v živo risali in ljudje so lahko videli, kako poteka proces.

L: Tam sva bile od jutra do večera in še nisva končali. Tako so res lahko videli, kako težek in dolgotrajen je ta proces. Predvsem sta najina trud in delo postala bolj cenjena. Za to priložnost sva jim res hvaležni in upam, da bo sodelovanje še dolgo.

Zdi se mi, da sta zadele pravi čas za ukvarjanje s tem, saj se to zelo razširja med ljudmi, predvsem športniki.

M: Tudi nama se zdi, da sva zadeli odličen čas. Sva zelo ponosni na to, da sva v razmeroma kratkem času postale na Instagramu profil, ki je postal hitro izpostavljen in je najino delo opaženo in cenjeno.

Čevlji za vsak dan
Foto: Jan Škufca

Kako pa vidita sebe in Mal Art v prihodnosti?

L: To delo naju res veseli, morava pa priznati da sva ravno začeli s faksom, kjer pa je še vse zelo sveže. Zato morava ugotoviti kako organizirati čas. Res močno upava, da nama bo še naprej takole uspevalo. Sva zelo ambiciozne zato želiva Malart ohraniti med prioritetami.

Prej bolj kot hobi, zdaj že malo več kot to. Je to tista stvar, s katero bi se lahko preživljali v Sloveniji?

M: Zagotovo bi se lahko, če bi v to vložile 100 % svojega časa, a zaradi faksa in drugih obveznosti ne moreva vložiti vsega časa. Če pa bi se pogovorili in v prihodnosti lahko tržišče preizkusili tudi v celotni regiji, bi se seveda lahko preživljali s tem.

L: Pri tem naju najbolj skrbi množična proizvodnja. V vsakem dizajnu je del naju dveh in kar malo se bojim, da bi se z ogromno proizvodnjo izgubila unikatnost, ki je na prvem mestu. Znan slikar superg Kickstradomis razen za res slavne osebe naredi dizajn, ki ga potem proda v veliko izvodih. Res je, da je v tem veliko denarja, a ne želive v to smer. Dizajn meni, predvsem pa stranki ogromno pomeni in zato želiva zagotoviti popolno edinstvenost.

Širjenje ponudbe
Foto: Jan Škufca

Kot zelo novi ponudnici in verjetno edini v Sloveniji, imata široko odprte možnosti za sodelovanja, kot prej omenjeni Kickstradomis. Imata kakšne želje glede tega, kdo bi nosil vajin dizajn?

M: Bit Sever. Opazile sva njegove slike in vloge kjer velikokrat nosi air forsice.

L: Zelo rada bi sodelovala s kakšnim pevcem ali športnikom. Pomembno bi mi bilo, da dizajn nosi nekdo, ki ve, kako težko je uspeti in ceni trdo delo in trud.

M: Luka Dončič, športniki, Olimpija v košarki, naši odbojkaši,.. Zato ponudbo širiva na športne superge iz blaga.

L: Senidah!

M: Ja. Senidah.

Nike Air Force 1
Foto: Jan Škufca

Če se samo malo vrnemo k samim dizajnom. Verjetno ima vsaka tiste, ki jih zelo rada riše. Kateri dizajni oziroma teme in stili so to?

L: Zelo rada rišem portrete. Dizajn Migosov mi je res pri srcu in, ko mi prijatelj pove, da ga ljudje ustavljajo in sprašujejo kje je to kupil, mi res polepša dan.

M: Tisti, kjer lahko uporabljam veliko barv. Risanke, Disney, Marvel in DC. Tisto, v čemer najbolj uživam in tudi sama komaj čakam, kakšen bo končni videz. Obe pa se strinjava, da obožujeva izziv, ko nama nekdo da popolnoma prosto pot pri risanju. »Nariši mi nekaj v tem stilu« je edino navodilo. Ko te ta oseba na koncu pohvali, je občutek fenomenalen.

Dizajn Migos
Foto: Jan Škufca

Kot slikarji na svoje slike, tudi ve pustite svoj podpis, v tem primeru na zadnji del čevlja. Kako to?

L: Najino delo jemljeva kot umetniško in enako kot slikar na platnu, se tudi midve podpiševa na svoj izdelek.

M: Na vsakem izdelku pustiva svoj podpis in tako bodo vsakič prebrali Mal Art in pomislili »Aha, to sta pa Maša…«

L: »…in Lara

Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Prejšnji članekV kinu decembra
Naslednji članekVictoria’s secret fashion show ukinjen
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.