Prekleti delež- nova razstava v Mali galeriji

Prekleti delež, fotografija: Banka Slovenije
Prekleti delež, fotografija: Banka Slovenije

Mala galerija je ponovno odprta! Ena izmed lokaciji Moderne galerije je spet odprla vrata, tokrat v čast razstavi Prekleti delež, ki so jo ustvarili študenti katedre za fotografijo Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze Ljubljana ob pomoči Banke Slovenije.

Prizor ob vstopu v Malo galerijo, fotografija: Banka Slovenije
Prizor ob vstopu v Malo galerijo, fotografija: Banka Slovenije

Ko sem stopil v prostore Male galerije, so me s stiskom roke sprejeli nekateri avtorji razstave. Najprej se mi je zazdelo, da sem vstopil v nepravem času. Izgledalo je, da razstavo šele postavljajo.

A ob razlagi avtorjev je kaj kmalu bilo jasno, da je to namen te postavitve umetniških del. Poanta razstave je, da sovpada s prostorom, da dela postanejo del Male galerije.

In to je mladim umetnikom definitivno uspelo. Med razstavnimi kosi je prevladovala bela barva, ki se je prelivala v stene Male galerije. To je bil tudi ključni del enega izmed umetniških elementov – fotografiji bele stene, ki se ob robovih konča z vrati in nato prelevi v steno galerije same.

Delo Jureta Groma, fotografija: Banka Slovenije
Delo Jureta Groma, fotografija: Banka Slovenije

Ta »ploščata« fotografija je delo Jureta Groma. Lahko bi rekli, da je vhod v ostali del razstave, ki so jo ustvarjali zadnji letniki akademije.

Ob vstopu v prostor najprej verjetno pade v oči fotografija Maria Župana. Na fotografiji je prikazano golo telo, za katerega ni pomembna pripadnost spolu. Telo je slikano v obliki estetičnega pogleda na goloto, a prekritost s črnilom, brazgotine in oblika telesa govorijo o negaciji prevladujočih estetskih trendov. V fotografiji se tudi zazna politični komentar na trenutno politiko o spolu.

Delo Maria Župana, fotografija: Banka Slovenije
Delo Maria Župana, fotografija: Banka Slovenije

Nato se obiskovalec zazre in uzre črno ovratnico, ki fetišistično visi z verig, zamislijo Sare Rman. Postavitev je taka, da bi ta skromni novinar lahko rekel, da izpade, kot da ovratnico nosi Mala galerija, saj je belina skladna z visečim jarmom.

Delo Sare Rman, fotografija: Banka Slovenije
Delo Sare Rman, fotografija: Banka Slovenije

Luka Prijatelj, moj prijazni vodič po galeriji, mi razkaže tudi svoj prispevek k razstavi. Ta je nastal tako, da je prvine fotografije obrnil na glavo zavoljo ustvarjanja.

In ponovno je Mala galerija sama igrala ključni pomen pri izvršitvi tega dela. Rumena fotografija na steklu ni prav nič drugega kakor odsev svetlobe v Mali galeriji na film.Odsevu svetlobe dela družbo njegova »tapeta«, ki pa je eno njegovih starejših del. Tu je ponovno šlo za spridenje prvin fotografije in namerno osvetljevanje.

Deli Luka Prijatelja, fotografija: Banka Slovenije
Deli Luka Prijatelja, fotografija: Banka Slovenije

 

Spridenju pa se tudi pridružuje Lukova kolegica – Anja Seničar z deformacijo fotopapirja. Tako pripomoček za originalni način prikazovanja del postane delo samo.

Delo Anje Seničar. fotografija: Banka Slovenije
Delo Anje Seničar. fotografija: Banka Slovenije

Ko sem vstopil v galerijo, je bil tisti faktor, ki mi je dal misliti, da je še v stanju postavitve, tudi najbolj skrivnosten del razstave. Na tleh namreč leži zavita cev, iz katere štrli nekaj žic. A tu gre ponovno za stvaritev, katere namen je postati del Male galerije. Avtor Jure Goršič pa o sporočilu ne želi govoriti. Sporočilo je namenjeno interpretaciji.

Delo Jureta Goršiča, fotografija: Banka Slovenije
Delo Jureta Goršiča, fotografija: Banka Slovenije

Vse, ki si želite ogledati to nenavadno predstavo simbioze umetnin in razstavnega prostora, vabim v Malo galerijo. Razstava bo na ogledu do 12. 5. 2019, nato pa se umakne drugim razstavam, ki jih pripravljajo fakultete Univerze Ljubljana.

Novinar

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.