Emonika – Potniški center Ljubljana končno dobil datum začetka gradnje

Bird's eye view land surveyors drawing
Foto: ThreeDiCube iz iStock

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je sporočil sklenitev vlade glede projekta Emonika – Potniški center Ljubljana. Po desetletju obljub je zdaj Emonika končno dobila datum začetka gradnje. Začetek leta 2022 se bo začel projekt, ki mu pripisujejo investicijo v višini 350 milijonov evrov.

Minister potrdil začetek projekta Emonika

»Emonika – Potniški center Ljubljana je po desetletju obljub končno realnost. Vlada je danes sprejela sklep, da z vsemi ključnimi deležniki sklene memorandum. Gradnja je predvidena v začetku leta 2022, celotna investicija pa je ocenjena na približno 350 milijonov evrov,« je zapisal minister Vrtovec. Zahvalil se je skupini na ministrstvu skupaj z državnim sekretarjem Blažem Košorokom, Mestni občini Ljubljana in zasebnemu investitorju. Investitor je družba Mendota Invest, povezana z madžarsko banko OTP in Slovenskimi železnicami.

Po desetletju obljubljanja, premikanja in zapletov se je zdajšnja vlada hitro lotila projekta Emonika. Prvi korak je bil razveljavitev sklepa o javno-zasebnem partnerstvu z družbo Trigranit iz leta 2007. Presodili so, da je za gradnjo nove železniške in avtobusne postaje nujno vodenje na najvišji ravni, ki ga Trigranit ni dosegal. Za to nalogo je bil imenovan državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Blaž Košorok. Po pridobitvi tehničnih in finančnih informacij o nadaljevanju projekta je bila imenovana delovna skupina. Ta se je ukvarjala z oblikovanjem finančnega in pravnega modela izvedbe projekta.

Eden izmed konceptov Emonike skozi leta
Eden izmed konceptov Emonike skozi leta

Napovedani projekti

  • Gradnja nove železniške postaje
  • Nadgradnja tirne infrastrukture
  • Gradnja nove avtobusne postaje
  • Gradnja poslovne stolpnice
  • Gradnja nakupovalnega središča

Emonika je pomembna investicija

Projekt Emonika je uvrščen na seznam pomembnih investicij po koronski krizi. V načrt razvojnih programov letih 2020-2023 pa spada tudi ureditev tirne in peronske infrastrukture, ki spadata v celoten projekt ureditve železniških prostorov v Ljubljani.

Po desetih letih obljub lahko rečemo samo: »Končno,« in upamo, da to ne bo še ena v vrsti obljub. Emonika, čakamo te.

Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

VIRSTA
Prejšnji članekŠpancem je maska nova normalnost
Naslednji članekIzšel je film Mitje Okorna, ki je postal prvi slovenski režiser s holivudskim filmom
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.