Instagram je »kr neki« (1. del)

logotip Instagrama
Instagram je »kr neki«.

Instagram je pometel Facebook v kot in postal najbolj priljubljeno družbeno omrežje mlajših generaciji. Vse več ljudi ga uporablja in tudi vse več ljudi postaja poslovno uspešnih in slavnih preko njega. A zadnje čase opažam, da sam in tudi drugi ljudje odprejo Instagram iz navade in brezizrazno vase srkamo vsebino, brez kakršnegakoli veselja ali pozitivne stimulacije. Kakor da gre za še eno dnevno opravilo. Ali je Instagram postal »kr neki«?

Frustracije

Vsaj na začetku je bil Instagram zanimiv. Videl si, kam je šel Gregor na počitnice in kako je Sanjo fant presenetil za njuno obletnico. Bil si vesel za njih. A kaj kmalu so ljudje na Instagram začeli spuščati svojo frustracijo nad »povprečnim« življenjem.

GIF ženske, ki uporablja ekran za portret medtem ko se ji frizura in ozadja spreminjajo ter jo slika kamera, ki je prilagojena za uspeh na družbenem omrežju

Njihove slike so postale profesionalne, zgledalo je kakor da vsak dan nekam potujejo ali pa imajo vsak dan noro avanturo. Nikoli nisi pomislil, da so bile vse te slike in zgodbe posnete na isti dan in jih nekdo, ki potrebuje veliko pozornosti in si rad ustvarja lažno življenje, objavlja tekom časa, v upanju da bo izpadel pustolovski in »poln življenja«.

Instagram maska in »anti–instagram«

Tako je Gregor kar pet mesecev zapored objavljal slike in zgodbe, na katerih pije šampanjec na tajski plaži in s svojim najboljšim prijateljem obiskuje nočne klube ter znamenitosti. A česar ti Gregor ne pove je to, da so bili vsi ti posnetki in slike narejene v času treh dni, ko je napraskal dovolj denarja (ki ga je varčeval skorajda pol leta), da je lahko odpotoval na Tajsko. In da od takrat životari na paštetah in juhah iz vrečk.

Zgubljen John Travolta iz Pulp Fiction kuka iz prazne denarnice.

Tudi Sanja je kar naenkrat dobila postavo manekenke in se neizmerno rada slika v kopalkah in v centru Ljubljane na kavi v svojem novem plašču in čevljih, ki stanejo vsaj enega slovenskega minimalca. Seveda nikoli ne bo priznano, da je Sanjo v manekenko spremenil tip po imenu Photoshop in dobro naštudirani koti slikanja, ter da je za plašč ter čevlje odštela vso svojo plačo in da jo je tisti mesec preživljal fant. A »svet« jo je videl lepo, bogato in da ji »dogaja« v življenju.

GIF Martina Scorsese reče: It's not real!

Seveda obstaja še drug ekstrem, ki ga sam rad poimenujem »anti–instagram«. Tu gre za ljudi, ki načrtno objavljajo spontane, »realne« slike, edgy modrosti, ali pa ostalo hipstersko kulturo. Za tem se po navadi skriva znašanje svojih frustraciji nad sodobno družbo in »mainstreama« preko Instagrama, kar je na nek način ironično.

Presitost

Ljudje smo tudi začeli konstanto objavljati vsak svoj korak v življenju na Instagram. Ko greš na kosilo – objava, ko se dobiš s kolegico na kavi – objava, ko oblečeš svoj najljubši pulover – objava. Še malo, pa bomo objavljali vsakič, ko gremo na WC školjko.

In zaradi tega smo se ljudje naveličali en drugega. Vsak dan se med sabo »vidimo«, vemo za vsak premik en drugega, vemo kaj je kdo jedel za kosilo in na katerem koncertu je bil. Dobesedno si gremo počasi že na živce med sabo. Ko se z nekom dobiš na kavi, pogovor kaj kmalu zamre, saj sta že vse izvedela preko Instagram zgodb.

GIF iz risanke Bob's Burgers. Tina pravi: I'm just so sick of people.

Ta članek postaja že zelo dolg, a ker se ta slani rant še ni končal, se nadaljuje v drugem delu. Rad bi samo dodal, da nikogar ne obtožujem in da tudi sam delam te napake. V komentarjih povej, kaj gre tebi pri Instagramu na živce.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.