Kraljica motošporta cilja na ogljično nevtralnost

Smoking Ferrari
Formula 1 se zavezuje, da zniža ogljični odtis na 0, do leta 2030.

Inovatorji ali onesnaževalci?

Formula 1 je vedno slovela po svojem tehnološkem inovatorstvu, ki je postalo norma avtomobilske industrije. Milijoni vloženih sredstev posamičnih ekip v razvoj, le za to, da se pridobi desetinko ali stotinko prednosti na dirki, oziroma zavaruje svoje dirkace pred trki.
Od takih velikih vložkov, pa se pričakujejo tudi veliki zaslužki. Formula 1 je eden izmed športov, kjer se vsakoletno obrnejo milijarde. Formulo že v osnovi povezujemo z veliko porabo fosilnih goriv in posledično onesnaževanjem, saj šport v osnovi temelji na motorjih z notranjim izgorevanjem.

Ferrarijev motor
Ferrarijev motor

Že nekaj let nazaj so se odločili, da bo Formula postala bolj zelena, kot preostali moto športi (z izjemo Formule E). Namesto rjovečih in požrešnih V12, V10, oziroma V8 motorjev, se od 2014 uporablja hibridne 1.6 litrske V6 motorje. Poraba goriva na dirko pa je bila omejena na 100 kg/dirkalnik.

Logistika v ozadju

Seveda pa tisti dve uri dirkanja ne pokažejo celotne slike cirkusa, ki je Formula 1. Polovico vsega onesnaževanja povzroči sama logistika.
21 dirk letno se odvije na skoraj vseh celinah, statistika pa je taka:

  • Vsaka izmed 10ih ekip pretovori 50 ton opreme na dirko.
  • Letno se s sedmimi Boeningi 747, ki prevažajo opremo, opravi 132 000 km letov.
  • Do vsakega dirkališča krene 300 tovornjakov. Če bi jih postavili v kolono, bi bil to konvoj dolg 5 km.
  • Čez celotno sezono ekipe pretovorijo 660 ton opreme z letali, 500 ton pa z ladijskim prometom.
  • Za samo logistiko je zaposlenih 100 ljudi. (DHL)
  • Ob tem sledijo še tisti, ki letijo s privatnimi letali. Do nedavnega je bil to tudi 6-kratni prvak Lewis Hamilton, ki je zaradi tega požel precej kritik. Zavezal se je, da bo njegov odtis v prihodnosti nevtralen. Sedaj tudi on, tako kot večina dirkačev, mehanikov in osebja, leti z rednimi linijami.
    Dirkač Sebastian Vettel pa je povedal, da se zaradi osebnega ogljičnega odtisa, vsaj do Evropskih dirkališč vozi le z vlakom.

Zdajšnji ogljični odtis v F1

Letne emisije: 226,551 ton CO2
  • 45 % Logistika
  • 27.7 % Poslovna potovanja osebja, inžinirjev, mehanikov…
  • 19.3 % Objekti in tovarne ekip
  • 7.3 % Organizacija posamezne prireditve
  • 0.7 % Izpusti dirkalnikov vseh dirk, tudi testiranj

Nevtralni ogljični odtis do leta 2030

Prav zaradi te javne podobe, so se vodilni v Formuli 1 odločili, da lahko z inovatorstvom in tehnologijami, ki jih imajo na razpolago, eliminirajo izpuste ogljikovega dioksida v ozračje, kar se lahko prenese tudi na cestne avtomobile. Ker se formula v svojem jedru ne bo spremenila in postala električna, cilja predvsem na bio in sintetična goriva, ki so trenutno v razvoju. Formula pa lahko pri tem igra vodilno vlogo v prihodnosti avtomobilske industrije.

Zavzemali se bodo tudi za ultra-efektivno logistiko, ki ne bo onesnaževala, tovarne, pisarne in objekti, pa bodo uporabljali energijo iz 100 % obnovljivih virov.
Na samih dirkah, pa poskrbeli, da bodo navijači lahko reciklirali plastiko in odpadke, omogočili pa bodo tudi bolj »zelen« dostop do dirk.

Direktor in lastnik Formule 1, Chase Carey, je povedal: »Začenjamo prvo strategijo trajnostnega razvoja v F1 in prepoznavamo ključno vlogo, ki jo morajo igrati vse organizacije, pri reševanju tega globalnega vprašanja.«

Jean Todt, predsednik FIE, pa je dodal: »FIA pozdravlja iniciativo Formule 1. Ni le vzpodbudna za prihodnost moto športov, ampak tudi družbe nasploh.«

Vodilni v Formuli 1 in FII, plan še pripravljajo in zanimivo bo videti, kaj so pripravili.

Journo, F1 enthusiast, movie lover, ASoIaF expert (self proclaimed). Fight me on TW:)

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.