Kaj se zgodi, ko pokličeš 112? Vodič po klicanju številke 112

An emergency vehicle drives through the city with blue lights and high speed
Foto: filmfoto iz iStock

112 je številka za klic v sili, na katero lahko pokličemo brezplačno, če potrebujemo pomoč gasilcev, nujno medicinsko pomoč (NMP), druge reševalne službe ali policijo. Gre za dogovorjeno in skupno evropsko številko, katero se uporablja v vseh članicah EU. Prav tako, pa številko 112 za klic v sili uporabljajo tudi na Norveškem, v Švici, Ukrajini, celo v ZDA in Kanadi…

Kdaj poklicati 112?

  • Ko se potrebuje nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev ali veterinarjev, pomoč gorskih, jamskih ali drugih reševalcev, pomoč policije.
  • Ko gori, izteka nevarna snov, se onesnažuje pitna voda ali drugi vodni viri, ko grozi snežni ali zemeljski plaz, ko so pretrgane električne ali telefonske povezave.
  • Ko precenimo, da so razmere takšne, da ogrožajo nevarnost in zdravje ljudi ter živali.
  • Ko ob nesreči ali naravni ujmi potrebujemo informacije o preskrbi s pitno vodo, elektriko, plinom, o razmerah in stanju snežne odeje v visokogorju…

Kaj moramo povedati, ko pokličemo na 112?

  • Kdo kliče?
  • Kaj se je zgodilo?
  • Kje se je zgodilo?
  • Kdaj se je zgodilo?
  • Koliko je ponesrečencev in kdo so?
  • Kakšne so poškodbe?
  • Kakšne so okoliščine na kraju nesreče?
  • Kakšno pomoč potrebujemo?
Klic na 112
Klic na 112: Kaj moramo povedati po telefonu in kdaj klicati?

V primeru prometne nesreče nas bo dispečer povprašal še po naslednjih podatkih:

  • vrsta in število udeleženih vozil (motor, avto, tovornjak, avtobus…),
  • vrsta tovora (nevarnost eksplozije, požara, radioaktivnega sevanja),
  • število poškodovanih oseb in obseg poškodb (laična ocena dogodka),
  • znana tveganja na kraju dogodka (podatki, pomembni za aktiviranje drugih služb za zaščito in reševanje).

Na koncu posredujemo tudi svoje podatke in telefonsko številko, kar bo olajšalo ponovno vzpostavitev stika v primeru, da pride do motenj oz. prekinitve telefonske zveze.

Preden pokličemo 112 se moramo prepričati, kakšne zdravstvene težave ima poškodovanec. Oseba, ki kliče mora ustrezne podatke posredovati čimbolj zbrano in umirjeno. Seznanjena mora biti z zdravstvenim problemom, zaradi katerega kliče, dobro mora poslušati vprašanja in navodila dispečerja. Vedno počaka na zvezi, saj jo bo strokovnjak na drugi strani zveze povprašal še po kakšnih drugih pomembnih dejavnikih oz. ji dal navodila za učinkovito ravnanje na kraju nesreče.

woman, call, police
Foto: ernestoeslava iz Pixabay

Po danih navodilih dispečer svetuje klicatelju, kako naj pričaka na prihod intervencijske ekipe. Nekdo mora ostati ob poškodovancu in mu nuditi prvo pomoč v skladu z navodili, druga oseba pa naj počaka ekipo tako, da:

  • zapre domače živali (pse, mačke, eksotične živali…),
  • odklene in odpre vhodna vrata, ograjo,
  • počaka reševalce ob cesti pred hišo,
  • čaka z dvigalom v stanovanjskem bloku,
  • počaka na dogovorjenem križišču ali ob objektu,
  • ponoči osvetli hišo, stopnišče,
  • z baterijsko svetilko pomaha intervencijski ekipi.

Prva pomoč, ki jo dajo prisotni na kraju dogodka in čimprej po dogodku, je v posameznih primerih bistvenega pomena za preživetje poškodovanih ali nenadno obolelih. Izkušnje pa kažejo, da prisotni na kraju nesreče najpogosteje pokličejo ekipo NMP, sami pa do prihoda ne nudijo prve pomoči oz. so njihovi postopki dokaj neustrezni.

Da si boš, kar si ravnokar prebral bolje zapomnil, pa lahko malo za šalo malo za res prisluhneš pesmi o klicu na številko 112!

 

Junior novinar

Prejšnji članekMesečni horoskop: Avgust 2023
Naslednji članekNajboljše epizode serije Black Mirror

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.