Motivacija: kje začeti in kako jo obdržati?

Skodelica z napisom Begin.

Motivacija pride in gre. Ko jo dobimo, smo navdušeni in lahko bi naredili vse. A prepogosto se zgodi, da nam uide in izgubimo vso voljo. Kako jo dobiti in obdržati? Najprej moramo razumeti, kaj motivacija sploh je.

Kaj je motivacija?

Najenostavneje lahko rečem, da je motivacija želja, da nekaj narediš. Življenjski primer je lahko želja po zdravem prehranjevanju. Motivacija je zavedanje, da ima vsaka odločitev neko ceno (v tem primeru je to prenehanje z nezdravo prehrano), a z motivacijo je lažje preboleti to ceno kot pa bolečino obstoječega stanja (nezadovoljstvo s samim sabo).

Spremenimo napačno mišljenje

Motivacija je nekaj, kar potrebujem, preden začnem. Ne. Motivacijski citati in videi niso tisti, ki ti bodo pomagali, rešitev se skriva v tvojih dejanjih. Ta, pa če so še tako mala, so tista, ki ti dajo zagon. Skrivnost motivacije je lahek začetek, majhni koraki za velike cilje.

Urnik, urnik, urnik

Ključ za uspeh je urnik. Ko imaš v življenju vse načrtovano, prostora za neuspeh ni. Z urnikom ustvariš navade, ki so pomembne, da slediš svojim ciljem tudi, ko motivacija (neizogibno) ponikne.

urejanje urnika

Ker to je res, motivacija ponikne. A to ni važno, saj si si v tem času ustvaril urnik in s tem navade ter tako izločil možnost odločitve in s tem možnost, da lenariš doma, namesto da greš v fitnes.

Dolgoročna motivacija

Ohranjanje motivacije je povezano z izzivi. Zlatolaskino pravilo govori o tem, da ljudje izkusimo vrh motivacije, ko opravljamo naloge, ki so na robu naših trenutnih sposobnosti. Za primer lahko vzamemo igranje tenisa proti štiriletniku, proti Rafaelu Nadalu ali nekomu, ki je na podobni ravni, kot mi. V prvih dveh primerih bi kmalu izgubili motivacijo, saj bi bilo prelahko ali pretežko. V tretjem primeru pa bi ohranili zanimanje, saj bi bila igra enakomerna in bi se nenehno morali truditi.

Če imaš težave z motivacijo, se vprašaj, ali je naloga prelahka in ti je dolgčas, ali je tako težka, da ne vidiš rešitve. Poskrbi, da so naloge v tvojem krogu sposobnosti, kjer ti postavljajo izziv, a si jih zmožen narediti.

Drugi ključ za dolgoročno motivacijo je merjenje. Z merjenjem lahko slediš svojemu napredku in tako ostaneš motiviran, saj lahko vidiš, da napreduješ proti svojemu cilju. Zavedaj pa se, da ne gre le za rezultate, gre za zavedanje. Z merjenjem se motiviraš, spoznaš, prilagajaš cilje in ugotoviš, če dejansko delaš stvari, vztrajaš.

Ko motivacija zbledi

Ko to motivacija zapusti, si zapomni, da je nelagodje začasno, če sedaj opraviš nalogo, boš kasneje prost. Zapomni si, da nikoli ne boš obžaloval opravljenega dela, ko bo storjeno. In koncu koncev je to življenje. Nenehno nihanje med motivacijo in njenim pomanjkanjem in ravnotežje sta stalnica, zato sprejemaj odločitve, na katere boš ponosen.

motivacijski pingvin

+ objave

Novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.