Nova železniška postaja Ljubljana: Tako bo videti (GALERIJA)

Prenovljena Ljubljanska železniška postaja
Prenovljena Ljubljanska železniška postaja Foto: on krajsamorazdalje

Gradbeno dovoljenje za gradnjo nadhoda in postajne dvorane železniške postaje Ljubljana je bilo izdano in prejeto! To pomeni, da smo vse bližje začetku prenove glavne železniške. Eden najtežje, če ne celo najtežje pričakovan projekt samostojne Slovenije, ima odprta vrata. Ob izdaji dovoljenja pa je zdaj postalo tudi jasno, kako bo videti nova železniška postaja v Ljubljani?

Kako bo videti prenovljena železniška postaja Ljubljana?

Nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tudi tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod bo omogočal peš povezavo med centrom mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste).

V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike, sanitarije ipd.

Vizualizacija nadgradnje Ljubljanske železniške postaje
Vizualizacija nadgradnje Ljubljanske železniške postaje Foto: on krajsamorazdalje

Skupna bruto tlorisna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano znaša 13.665 kvadratnih metrov.

Nadzemna višina predvidenih objektov bo do največ 24 metrov (sleme strehe), največja globina pa približno -4.8 metra od kote terena (zaklonišče).

Prenova železniške postaje v Ljubljani
Prenova železniške postaje v Ljubljani Foto: on krajsamorazdalje

V okviru projekta železniške postaje Ljubljana je predvidena tudi nadgradnja tirne infrastrukture, signalnovarnostnih naprav ter rekonstrukcija obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani ter gradnja dvigal za dostop na perone iz podhoda. Predvidena je tudi nadgradnja peronske infrastrukture s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe in dvig peronov na 55 cm nad gornjim robom tirnice, z novimi nadstreški.

Nadgradnja železniške postaje Ljubljana do leta 2027

1. sklop – gradnja nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto

  • izvedba je predvidena: 2023–2025,
  • pogodbena vrednost: 40,64 milijona evrov,
  • zamenjavo oziroma razširitev konstrukcije obstoječega železniškega nadvoza. Namesto sedanjih 4 tirov bo po nadgradnji 6 tirov;
  • prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih naprav in stabilnih naprav električne vleke,
  • za zagotovitev svetlega profila je predvidena rekonstrukcija Dunajske ceste.

2. sklop – nadgradnja osrednjega dela železniške postaje Ljubljana

  • izvedba je predvidena: 2024–2026,
  • gradnjo novega potniškega dela (nadhoda), kjer bo umeščen prostor za prodajo vozovnic in čakalnica, z ureditvijo  spremljajočih površin in funkcionalen dostop do infrastrukture,
  • gradnjo nove peronske infrastrukture,
  • gradnjo novih nadstreškov na peronih, vključno z ureditvijo stopnišč in vseh dostopnih poti do peronske infrastrukture,gradnja in prilagoditev zunanje razsvetljave,
  • gradnjo in rekonstrukcija objektov in naprav prometne, energetske, komunalne in druge gospodarske infrastrukture,
  • ureditev tirov in tirnih naprav,
  • ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
  • ureditev nove vozne mreže.

3. sklop – gradnja nadomestnih železniških nadvozov čez Šmartinsko in Potrčevo cesto

  • izvedba je predvidena: 2025–2027,
  • nadgradnjo železniškega nadvoza čez Šmartinsko cesto,
  • nadgradnjo železniškega nadvoza čez Potrčevo cesto,
  • ureditev javne železniške infrastrukture na območju vzhodno od osrednje železniške postaje Ljubljana, vključno z nadhodom čez Potrčevo cesto,
  • ureditev tirov in tirnih naprav,
  • ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
  • ureditev nove vozne mreže.

Urednik portala Student.si

Prejšnji članekZgodovinski trenutek: Ljubljanska železniška dobila gradbeno dovoljenje!
Naslednji članekNa evropskih tleh odkrit najstarejši megaplenilski plizaver
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.