Zgodovinski trenutek: Ljubljanska železniška dobila gradbeno dovoljenje!

Foto: BalkansCat iz iStock

Davnega leta 1849 je bila zgrajena Železniška postaja Ljubljana in pesimistično, skorajda nesramno, bi pomislili, da do danes ni bila prenovljena. Resnica ali ne, ljubljanska železniška gre v prenovo. Direkcija za infrastrukturo je danes prejela gradbeno dovoljenje za gradnjo nadhoda in postajne dvorane železniške postaje Ljubljana, ki ga je včeraj izdalo Ministrstvo za naravne vire in prostor.

Ni potnika, ki ga ta vest ne bi razveselila. Konec septembra smo poročali o tem, da je znan začetek prenove Ljubljanske železniške. Dela bodo stekla še letos, nadgradnja pa bo potekala v treh sklopih.

Kako bo videti prenovljena železniška postaja Ljubljana?

Nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tudi tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod bo omogočal peš povezavo med centrom mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste). V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike, sanitarije ipd.

Skupna bruto tlorisna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano znaša 13.665 kvadratnih metrov. Nadzemna višina predvidenih objektov bo do največ 24 metrov (sleme strehe), največja globina pa približno -4.8 metra od kote terena (zaklonišče).

V okviru projekta železniške postaje Ljubljana je predvidena tudi nadgradnja tirne infrastrukture, signalnovarnostnih naprav ter rekonstrukcija obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani ter gradnja dvigal za dostop na perone iz podhoda.

Predvidena je tudi nadgradnja peronske infrastrukture s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe in dvig peronov na 55 cm nad gornjim robom tirnice, z novimi nadstreški.

Nadgradnja železniške postaje Ljubljana bo potekala v treh sklopih

1. sklop – gradnja nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto bo obsegala:

  • izvedba je predvidena: 2023–2025,
  • pogodbena vrednost: 40,64 milijona evrov,
  • zamenjavo oziroma razširitev konstrukcije obstoječega železniškega nadvoza. Namesto sedanjih 4 tirov bo po nadgradnji 6 tirov;
  • prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih naprav in stabilnih naprav električne vleke,
  • za zagotovitev svetlega profila je predvidena rekonstrukcija Dunajske ceste.

2. sklop – nadgradnja osrednjega dela železniške postaje Ljubljana bo obsegala:

  • izvedba je predvidena: 2024–2026,
  • gradnjo novega potniškega dela (nadhoda), kjer bo umeščen prostor za prodajo vozovnic in čakalnica, z ureditvijo  spremljajočih površin in funkcionalen dostop do infrastrukture,
  • gradnjo nove peronske infrastrukture,
  • gradnjo novih nadstreškov na peronih, vključno z ureditvijo stopnišč in vseh dostopnih poti do peronske infrastrukture,gradnja in prilagoditev zunanje razsvetljave,
  • gradnjo in rekonstrukcija objektov in naprav prometne, energetske, komunalne in druge gospodarske infrastrukture,
  • ureditev tirov in tirnih naprav,
  • ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
  • ureditev nove vozne mreže.

3. sklop – gradnja nadomestnih železniških nadvozov čez Šmartinsko in Potrčevo cesto bo obsegala:

  • izvedba je predvidena: 2025–2027,
  • nadgradnjo železniškega nadvoza čez Šmartinsko cesto,
  • nadgradnjo železniškega nadvoza čez Potrčevo cesto,
  • ureditev javne železniške infrastrukture na območju vzhodno od osrednje železniške postaje Ljubljana, vključno z nadhodom čez Potrčevo cesto,
  • ureditev tirov in tirnih naprav,
  • ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
  • ureditev nove vozne mreže.

Urednik portala Student.si

Prejšnji članekNepričakovana odločitev Netflixa: Nič več le pretočnik
Naslednji članekNova železniška postaja Ljubljana: Tako bo videti (GALERIJA)

Urednik portala Student.si

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.