Rasizem močan tudi v italijanski modni industriji

modeli na brvi
Dolce & Gabbana

Italijanska moda je znana po vsem svetu in seveda tudi zelo cenjena, kar pa jo postavi še posebej pod drobnogled. In prav nekaj najznamenitejših znamk visoke mode, ki so se že večkrat spopadle z obtožbami rasizma in »blackfacea,« je italijanskih. V to kategorijo seveda spadajo Gucci, Prada in Dolce and Gabbana, ki s svojimi dizajni še vedno burijo duhove v modni industriji.

Lani je Gucci na trg poslal pulover, ki promovira tako imenovan »blackface« s tem, da zlorablja značilo velike ustnice temnopolte rase za dobiček. Gucci je po kritikah pulover umaknil iz prodaje.

Prav tako je bila izkoriščanja »blackfacea« obtožena Prada, ki je decembra 2018 v trgovinah razstavila okrasne figure iz linije Pradamalia. Spet se gre za podoben princip kot pri Gucciju. Prada se je sicer za incident opravičila ter dejala, da znamka nikakor ne podpira rasizma ali rasističnih podob, a dejstva govorijo sama zase.

Pradina figurica, ki prikazuje blackface
Pradine kontroverzne figurice.

Novembra 2018 pa je bila na udaru še ena italijanska modna hiša, Dolce & Gabbana. Ta naj bi bila obtožena rasistične kampanje, zaradi katerega je bila kampanja tudi umaknjena na Kitajskem, modna hiša pa je bila primorana ukiniti fashion show v Shanghaiu. V kampanji je bila upodobljena Azijka, ki s težavo je špagete in pico s palčkami, kar je razburilo veliko oboževalcev znamke, med drugim tudi veliko zvezdnikov. Kreatorja sta se za napako javno opravičila.

Od kod izvira problem?

A problem sega dlje od samo rasističnih oglasov in modnih dodatkov. Edward Buchanan, dizajner za znamko Sansovino, ki ima sedež v modni prestolnici Milano, pravi, da se večina italijanskih blagovnih znamk zadovolji s tem, da v kampanjo doda nekaj temnopoltih modelov in da se po brvi sprehodi model azijske rase, kar pa še zdaleč ni dovolj. Pravi, da je problem v tem, da za kulisami ni prav nikogar, ki bi predstavljal temnopolto skupnost – vsi dizajnerji in ostali sodelujoči so izključno belci.

Prada plakat

Prav tako je rasizem v modni industriji komentirala Stella Jean, ki svoje kreacije oblikuje v Rimu. Odločila se je namreč za bojkot milanskega tedna mode, kot razlog pa je navedla prav rasizem v italijanski modni industriji. Dodala je še, da se ji zdi razlog za rasizem v italijanski modi predvsem zgodovina, prepletena s kolonializmom, o kateri se ne govori dovolj.

Koraki v pravo smer?

Čeprav nekatere znamke, kot je na primer Gucci, delajo korake v pravo smer, se ji zdi, da je to iz napačnih razlogov. Gucci je na primer zaposlil Renee Tirado kot diversity chief modne hiše, Prada pa je vzpostavila tako imenovan diversity council. Je to dovolj za izobraževanje o rasizmu ali se s tem italijanske modne hiše samo izogibajo težavam v prihodnje?

Urednica portala Študent

Ti je prispevek všeč? 1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (4 ocen, povprečje: 5,00)
Loading...

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.