Dnevi industrijske robotike 2024

Pingvin Revija Študent na dogodku DIR

Dnevi industrijske robotike 2024 so se tradicionalno odvijali na Fakulteti za elektrotehniko od 26. do 28. marca. Letos so praznovali jubilejno 20. izvedbo, ki jo organizira Laboratorij za robotiko. Dogodek, namenjen študentom Univerze v Ljubljani, je potekal v obliki robotskega Hekatona, kjer so udeleženci reševali izziv iz industrije, tokrat iz podjetja Intelligent Mechatronics, glavnega sponzorja dogodka. Poleg reševanja glavnega cilja je bil DIR priložnost za povezovanje študentov, organizatorjev in industrije. Študentje so spoznavali predstavnike iz industrije, ti pa so se predstavili študentom in predstavili probleme, s katerimi se srečujejo pri delu. Pri organizaciji so sodelovali tudi mentorji, študentje robotike zadnjega letnika. Dogodek je podprlo preko 20 sponzorjev, med katerimi je večina iz industrije. Sponzorji so zagotovili nagradni sklad in opremo za izvedbo hekatona, ter poskrbeli za medijsko pokritost dogodka.

Dogodek DIR, študentje robotike in roboti

DIR se je začel z nagovori vodstva fakultete in uvodnimi predavanji. Profesor Satoki Tsuichihara z Univerze v Fukui na Japonskem je predstavil svoje raziskave na področju humanoidnih robotov in uporabe dronov v kmetijstvu. Sledila je predstavitev podjetja Intelligent Mechatronics in industrijskega problema, ki so ga reševale ekipe med hekatonom – robotizacija procesa izdelave hladilnih teles za avtomobilske LED luči, natančneje vstavljanje hladilnih reber različnih oblik v držalo. Sledilo je predavanje o varnosti v robotiki, ki so ga izvedli predstavniki podjetja SICK.

Na hekatonu je sodelovalo 6 ekip s skupno 31 udeleženci iz vseh letnikov 1. in 2. bolonjske stopnje. Prvi dan so se udeleženci ukvarjali z zasnovo svoje rešitve problema. Vsaki ekipi je bil dodeljen industrijski robot, pri delu so jim pomagali mentorji študentje. Udeleženci tekmovanja so si morali zamisliti posamezne korake programa, ter katero opremo in senzorje bodo uporabili ter izrisali komponente za robotsko celico in prijemala, ki so jih izdelali s 3D tiskalnikom. Največ dela so opravili drugi dan, ko so razvijali različne rešitve.
Osnovni koraki rešitev so vključevali zaznavanje raztresenih lamel z robotskim vidom (klasične metode ali umetna inteligenca), pobiranje lamel z enim ali dvema seskoma ali z iglo, na katero so nataknili lamele, vstavljanje lamel v vložišča, poravnavo, preverjanje pravilne orientacije in morebitnih poškodb ter izločanje poškodovanih lamel. Poskrbeli so tudi za varnost z laserskimi senzorji, ki so zaznali vstop človeka v delovni prostor robota. Nekatere ekipe so razvile tudi uporabniške vmesnike za razvijalce.

Študentje robotike na dogodku DIR

Ob samem dogodku hekaton za tekmovalce, so bila postavljena tudi razstavna mesta za sponzorje, ki so mimoidočim študentom in obiskovalcem Fakultete za elektrotehniko predstavljali svoje izdelke in podjetja. Študentje mentorji so 2. dan vsem udeležencem spekli palačinke, da ne bi ob zavzetem delu pozabili na okrepčilo.

Tretji dan so tekmovalci predstavili svoje rešitve komisiji, sestavljeni iz predstavnikov Laboratorija za robotiko in strokovnjakov iz Intelligent Mechatronics. Zmagala je ekipa “RoboRevolution” (študentje 1. in 2. letnika 2. bolonjske stopnje), druga je bila ekipa “SoftTouch”, tretja pa “Redundantni robotiki”.

Dnevi industrijske robotike 2024 so bili uspešni, saj so vse ekipe razvile osnovne rešitve za vstavljanje hladilnih reber v držalo. Udeleženci so bili zadovoljni, a so imeli ideje za nadaljnje izboljšave. Organizatorji in sponzorji so dogodek označili kot zelo uspešen.
Posebna zahvala našim sponzorjem, še posebej generalnemu sponzorju Intelligent Mechatronics, ter ostalim sponzorjem: ABB, IHS, RLS, Yaskawa, Amiteh, Domel, Iskramemeco, KLS, LTEK, LTH, MB-Naklo, Tipteh, Universal Robots, Camincam, Fanuc, MIEL, SICK.

marketing2 [afna] nevtron.eu

Marketing

Prejšnji članekNov razpis Univerze na Primorskem
Naslednji članekZnanstveniki doživeli prvo bitko umetnih inteligenc
Prazna profilna slika
marketing2 [afna] nevtron.eu

Marketing

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.