Koronske zanke so le iluzija

Astronomi so s pomočjo računalniške simulacije odkrili, da so nekatere koronske zanke zgolj optična iluzija. To odpira popolnoma nov pogled na našo zvezdo.

Program MURaM je najnaprednejša simulacija delovanja sonca do zdaj. Simulira delovanje sončevega magnetnega polja od fotosfere do najbolj zunanje lupine imenovane sončeva korona. Znanstveniki z NCAR (National Center for Atmospheric Research) so na podlagi rezultatov simulacije MURaM prišli do revolucionarnega spoznanja: koronske zanke so le optična iluzija.

koronske zanke
Koronske zanke se najbolje vidi v ekstremni ultravijolični svetlobi.

Koronske zanke

Do zdaj je bilo splošno priznano, da so koronske zanke sestavljene iz plazme, ki se razporedi po silnicah sončevega magnetnega polja. Podobno kot se kovinski prah urejeno razporedi po silnicah magneta, ki ga položimo poleg. Koronske zanke se najbolje opazijo v ekstremni ultravijolični svetlobi, a njihova oblika se ne sklada popolnoma z našim razumevanjem magnetnih polj.

Velja, da postajajo magnetne silnice vse šibkejše, dlje kot je magnet. Najbolj oddaljene črte železnih ostružkov niso več tako ostre in definirane. Za razliko od tega koronske zanke, ki se dvigajo do 10.000 km visoko, ostanejo ostre in jasno vidne.

Optična iluzija

Simulacija MURaM izdela prerez sonca skupaj z vsemi magnetnimi procesi in dovoli podrobno preučiti izbrano točko v izbranem času. Tako so astronomi ugotovili, da se pobližana slika koronskih zank ne ujema z našimi fotografijami. Za mnogo izmed njih zdaj domnevajo, da so optična iluzija v najbolj zunanji plasti sonca – koroni. Predlagajo hipotezo imenovano koronska tančica. Vroča plazma v sončevi koroni naj bi se razporejala v plasti, ki jih na fotografijah vidimo kot svetleče krivulje nad površino sonca.

Vodja raziskave Anna Malanushenko je povedala, da to odkritje postavi na glavo skoraj vse, kar vemo o sončevi atmosferi. MURaM se je izkazala za močno orodje, s katerim bodo znanstveniki tudi v prihodnje lahko sicirali zvezde in se učili o njih. Še več pa bomo izvedeli ko se začneta Nasini misiji MUSE in HelioSwarm.

koronska zanka